26 تیر 1398

ایمپلنت بدون درد

ایمپلنت بدون درد و جراحی حاصل پیشرفت علم دندانپزشکی بخصوص در زمینه کاشت دندان است. به طور کل کاشت ایمپلنت اگر به خوبی انجام شود، درد چندانی ندارد و حتی از کشیدن دندان نیز درد کمتری دارد. با این وجود روش هایی نظیر پانچ کردن لثه روشی مناسب برای ایمپلنت بدون درد محسوب می شود. با پانچ PUNCH کاشتی بدون درد و خونریزی کم را می توان انتظار داشت. کاشت ایمپلنت به روش پانچی در زمان کم انجام می پذیرد. خونریزی و میزان صدمه زدن به لثه به حداقل خود می رسد.

ایمپلنت بدون خونریزی و درد، از اهداف دندانپزشکان برای رضایت بیماران از این روش درمانی بوده است. با توجه به این هدف، دندانپزشکان با بهره گیری از روش های نوین و تجهیزات مناسب سعی بر کاهش درد و خونریزی برای کاش ت دندان افراد نموده اند. جایگزینی دندان با ایمپلنت، در مقایسه با روش های درمانی دیگر، درد چندانی نداشته و بیماران از این روش درمانی بسیار راضی هستند.

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

ایمپلنت بدون درد چگونه فراهم می شود؟

روش های مختلفی برای کاهش درد و خونریزی در هنگام کاشت دندان فراهم شده است که رضایت بیماران را به همراه داشته است. برخی از مهم ترین روش ها و اقداماتی که برای کاهش درد و کاشت ایمپلنت بدون درد برای درمان فراهم است، به شرح زیر است:

• بهره گیری از بی حسی موضعی و آرامش بخش برای بیمار
  • بهره گیری از روش کاشت ایمپلنت پانچی
  • کاشت ایمپلنت بدون درد با لیزر
  • بهره بردن از تجهیزات مناسب نظیر میکروسکوپ دندانی و اسکن های دهانی مناسب

ایمپلنت بدون درد و خونریزی

کاشت ایمپلنت دندان روشی مناسب جهت جبران دندان از دست رفته می باشد. برخی تصور می کنند که این روش درمانی دردناک است، در حالی که همانند سایر روش های درمانی ابتدا موضع کاشت دچار بی حسی می شود و سپس در زمان کوتاه کاشت انجام می شود. حال آن که در مدتی پس از کاشت نیز ممکن است اندک دردی وجود داشته باشد که با مصرف مسکن قابل حل شدن است. ولی نحوه درمان انتخابی توسط متخصص ایمپلنت می تواند در کاهش دردها و خونریزی ها و حتی مدت زمان بهبودی بسیار موثر باشد. با این وجود انتخاب روش درمانی توسط دندانپزشک از اهمیت خاصی برخوردار است. روش کاشت پانچی روشی مناسب جهت ایمپلنت بدون درد محسوب می شود. این روش درمانی در زمان کوتاه و حداقل خونریزی و درد انجام می شود. مدت زمان کاشت کوتاه بوده و در سریعترین زمان حدودا 15 دقیقه انجام می شود. به بافت لثه در این روش درمانی حداقل آسیب زده شده و به همین دلیل خونریزی و درد ناشی از کاشت ایمپلنت به حداقل زمان خود می رسد. عوارض جراحی های مرسوم در کاشت ایمپلنت در این روش درمانی از بین رفته است. کسانیکه مشکل های زمینه ای نظیر استفاده از داروهای ضد انعقاد خون مصرف می کنند، این روش درمانی را می توانند استفاده کنند. برآیند کاشت ایمپلنت بدون درد و خونریزی ایجاد حس رضایت و آرامش بیشتر در بیماران است.

ایمپلنت پانچی، ایمپلنت بدون درد و جراحی است

با روش پانچ کردن لثه برش لثه حذف شده و میزان خونریزی و درد ایمپلنت به حداقل مقدار ممکن می رسد. در روش پانچی که کاشت ایمپلنت بدون درد محسوب می شود، تحلیل لثه و استخوان فک به حداقل مقدار ممکن می رسد که هم درد و هم زمان لازم برای بهبودی را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. در روش پانچ کردن ابتدا موضع جهت کاشت دچار بی حسی شده و پانچ را جهت کاشت متخصص ایمپلنت انتخاب می کند. حذف بخیه در روش پانچی از مزیت ها و مزایای این روش کاشت ایمپلنت دندان محسوب می شود. کاشت ایمپلنت پانچی بخصوص برای کسانیکه حجم استخوان فک لازم را ندارند بسیار توصیه می شود.

مزایای کاشت ایمپلنت بدون درد و خونریزی به روش پانچی چیست؟

• کاهش استرس و درد بیمار در هنگام کاشت دندان
  • کاهش زمان کاشت به حدودا 15 دقیقه
  • افزایش سرعت بهبودی بعد از کاشت در روش ایمپلنت بدون درد به دلیل عدم برش بافت لثه
  • کاهش مراحل درمانی کاشت دندان تنها به یک مرحله
  • امکان کاشت ایمپلنت و نصب روکش به صورت هم زمان بخصوص برای افرادی که به زیبایی توجه فراوانی دارد.

معایب کاشت ایمپلنت بدون درد به روش پانچی چیست؟

• بیماران با بیماری پوکی استخوان نمی توانند درمان و کاشت ایمپلنت پانچی انجام دهند. در این بیماران بایستی حتما بافت لثه کنار زده شده و درمان پیوند استخوان انجام شود.
  • بیماران با مشکلات سینوسی و کسانی که نیاز به درمان سینوس لیفت هستند، نمی توانند از این روش درمانی استفاده کنند.
  • این روش درمانی نیازمند تعیین محل کاشت دقیق بوده و تنها متخصصین مجرب ایمپلنت قادر به این نوع درمان هستند.
  • بایستی حجم استخوان کافی بیمار داشته باشد و بافت لثه برای پانچ مناسب باشد.

کاشت دندان بدون درد با بی حسی موضعی

بهره گیری از بی حسی ها و آرامش بخش های مجاز توسط دندانپزشک، در موضعی که قرار است کاشت دندان صورت گیرید، یکی از بهترین راه ها برای کاهش درد در هنگام کاشت ایمپلنت است. این امر به بیمار کمک می کند تا آسوده و بدون درد درمان را طی نماید. دندانپزشک برای موفقیت در درمان بدون درد برای کاشت دندان، باید میزان مناسبی از این بی حس کننده ها برای درمان استفاده کند. بی حس کننده ها در طول فرآیند کاشت، موضع را بی‌حس و شل می کنند.

ایمپلنت بدون درد با بی حسی

اگر از درد سوزن برای بی حسی موضع نیز نگران هستید، از دندانپزشک خود بخواهید از ژل های بی حس کننده برای کاهش درد در موضع قبل از سوزن زدن برای بی حسی استفاده نماید.

کاشت دندان با لیزر برای کاهش درد

یکی از تکنولوژی های نوینی که درمان های دندانپزشکی را آسان تر نموده است، لیزر است. با فناوری لیزر، برش و جراحات ایجاد شده در موضع کاشت دندان، به حداقل خود می رسد. بنابراین بهره بردن از لیزر برای کاشت دندان، میزان درد و خونریزی را به حداقل ممکن می رساند. بنابراین کاشت لیزری دندان به عنوان روشی بدون درد به حشاب می آید.

از سوی دیگر لیزر و بهره گیری از آن موجب کاهش مدت زمان بهبودی بیمار شده که درد ها و خونریزی های احتمالی بعدی را به حداقل ممکن می رساند. تنها دندانپزشکی های معتبر برای کاشت دندان از لیزر بهره مند هستند.

کاشت دندان با تجهیزات مدرن برای کاهش درد و خونریزی

تجهیزات متونی برای درمان کاشت دندان استفاده می گردد که سهولت درمان را در پی دارد، به عنوان مثال میکروسکوپ دندانپزشکی، برای کمک به جراحی دقیق در موضع و فراهم کردن دید واضح برای دندانپزشک می تواند کمک فراوانی را فراهم آورد. این امر به کاهش زخم‌ها و جراحات غیر عادی کمک می‌کند و در طول فرآیند دقت بیشتری فراهم می گردد. از این رو میزان درد و خونریزی حداقل ممکن خواهد شد.

بهره بردن از اسکن های سه بعدی دهان و دندان، می تواند دید مناسبی از شرایط بیمار برای کاشت دندان برای دندانپزشک فراهم آورد. بدست آوردن اطلاعات دقیق از میزان و حجم استخوان موجود در فک بیمار یکی از این اطلاعات است. به این طریق میزان جراحات و خونریزی های غیر عادی به حداقل ممکن خواهد رسید. نرم افزارهای کامپیوتری و بهره گیری از تجهیزات کد کم، کمک فراوانی در این امر می نماید.

نگران درد و خونریزی برای کاشت دندان نباشید!

کاشت دندان، یکی از بهترین روش ها برای جبران دندان های از دست رفته می باشد. با این وجود برخی از افراد دچار اضطراب و نگرانی در این روش درمانی هستند. صادقانه بگوییم، کاشت دندان مانند سایر روش های درمانی دندانپزشکی، روشی عادی بوده و جای هیچ گونه ترس و نگرانی نیست. این در حالی است که روش های نوین بکار برده شده در این روش درمانی، میزان درد و خونریزی را به حداقل ممکن رسانده است.

اگر در این روش درمانی، دچار ترس و نگرانی هستید، بهترین راه مشورت و ابراز حس خود نسبت به این روش درمانی با دندانپزشک است. دندانپزشکان حرفه ای به خوبی ترس و نگرانی بیماران را از بین برده و جراحی بدون درد و خونریزی را برای شما فراهم می آورند.

برای کاشت دندان، ابتدا بی حسی استفاده می شود و شما هیچ گونه دردی نمی کشید. میزان درد، حتی از کشیدن یک دندان نیز کمتر است. پس بدون اضطراب و نگرانی اقدام به درمان کاشت دندان نموده و از دندان های طبیعی که برای خود فراهم می اورید، لذت ببرید.

کاشت دندان بدون درد توسط دندانپزشک حرفه ای

کاشت ایمپلنت نیاز به آرامش و همراهی بیمار را دارد. روش های مختلفی برای کاشت ایمپلنت استفاده می شود که هر یک نیازمند توجهات خاص خود است. حفظ آرامش بیمار و انتخاب روشی مناسب و بدون درد متناسب با شرایط بیمار بایستی از اهداف دندانپزشک و متخصص ایمپلنت باشد. حتی متخصص ایمپلنت می تواند قبل از کاشت از داروهای آرامش بخش جهت درمان استفاده کند. کسانی که مشکلاتی نظیر مصرف داروهای انعقادی دارند، بایستی از روش هایی نظیر پانچ کردن استفاده کنند. این روش ها هم ایمپلنت بدون درد و خونریزی محسوب می شوند و هم دوران ترمیم و عادت بیمار به ایمپلنت در آن کوتاه تر است.

دکتر سعید کریمی کاشت ایمپلنت دندان را به صورت های مختلف بخصوص به روش پانچی و بهره گیری از روش های نوین نظیر لیزر و ... انجام می دهد. کیفیت روش و رضایت بیمار از این روش های کاشت بسیار بالا است. شما برای کاشت ایمپلنت دندان مناسب بایستی در اولین قدم دندانپزشک متخصص و مجرب را انتخاب کنید.

مریم 13 آذر 1402

سلام آقای دکتر، ببخشید شما ایمپلنت دیجیتال هم دارید؟

مدیر 13 آذر 1402

سلام دوست عزیز. در این مرکز بصورت تخصصی فرایند ایمپلنت دیجیتال ارائه میشه. دندانپزشکی دکتر سعید کریمی یکی از بهترین مراکز در تهران در زمینه ایمپلنت دیجیتال است.

امیر 9 دی 1402

سلام آیا ایمپلنت خیلی درد داره، من دندان های خود را ازدست داده ام ولی از درد عمل میترسم. باید چیکار کنم؟

مدیر 9 دی 1402

این روش درد چندانی ندارد زیرا در هنگام کاشت دندان از بی حسی های موضعی استفاده می شود. بعد از عمل هم با مصرف مسکن ها درد ها از بین می رود. اما ذکر این نکته نیز لازم است که بهره بردن از روش های نوین کاشت بدون درد، میزان جراحات و درد را بسیار کم کرده است.