بعد از عصب کشی دندان چه باید خورد
22 تیر 1397

بعد از عصب کشی دندان چه باید خورد

بعد از عصب کشی دندان چه باید خورد و بعد از عصب کشی دندان چه باید کرد از جمله سوال های بیمارانی است که دندان خود را عصب کشی کرده اند، دارند. لازم به ذکر است دندان عصب کشی شده برای مدت زمانی نیاز به مراقبت دارد تا بتواند همانند دندان طبیعی فرد کارایی داشته باشد.

معمولا درد پس از عصب کشی امری شایع نبوده و با گذر یک یا چند روز این دردها برطرف می شود، با این وجود بکارگیری برخی از روش های خانگی می تواند در کاهش این امر بسیار موثر باشد

بعد از عصب کشی دندان چه باید خورد؟

دندان عصب کشی شده بایستی تا تا مدتی تحت فشار زیادی قرار نگیرید لذا توصیه می شود برای مدتی از مصرف غذاهای سفت که باعث فشار به دندان عصب کشی شده می شود اجتناب شود. مصرف مواد نرم و مایعات غذاهای مناسبی برای افرادی است که به تازگی دندان خود را عصب کشی کرده اند. ممکن است بیمار با مصرف مواد گرم یا سرد دچار حساسیت اندکی باشد که این مورد خاصی نیست و بمرور زمان برطرف می شود. لذا توصیه می شود از مواد ولرم استفاده شود. این حساسیت ها زود گذر بوده و بمرور زمان برطرف می شود ولی در مواردیکه بعد از عصب کشی دندان حساسیت طولانی شد بایستی به دندانپزشک مراجعه نمایید. بایستی بیمار حتی الامکان تا دو ساعت از مصرف مواد جویدنی سفت خودداری نماید.

بعد از عصب کشی چه باید خورد

بعد از عصب کشی چه باید کرد؟

عصب کشی دندان فرایندی است که در آن عصب های دندانی از داخل کانال ها بیرون کشیده می شود تا فرد دچار درد نباشد. بعد از عصب کشی دندان چه باید کرد و چه مراقبت هایی برای دندان عصب کشی شده نیاز است. بایستی بدانید دندان عصب کشی شده در مواردی نیاز به عصب کشی در چند مرحله دارد که در این موارد بایستی بیمار همراهی کرده و از آوردن فشار به دندان خودداری کند. برخی مواد غذایی خیلی سرد و یا مواد غذایی خیلی گرم می تواند منجر به تحریک و حساسیت برای بیمار شود که توصیه می شود فرد از مصرف این مواد اجتناب کند. بیمار ممکن است دچار درد در موضع عصب کشی شود که جای نگرانی نیست و با مصرف دارو این موارد برطرف می شود.

دندانی که عصب کشی می شود از آنجایی که ریشه ندارد شکننده می شود که لزوم استفاده روکش دندان برای بیمار را واجب می کند. دندان های مختلف دارای کانال های دندانی متفاوت بوده که این امر مدت زمان عصب کشی را متفاوت می سازد. بایستی بیمار بداند درد در دندان عصب کشی شده طبیعی بوده و تا چند روز بعد از عصب کشی طبیعی است و جای نگرانی نیست. ممکن است بیمار در هنگام مصرف مواد غذایی دندان عصب کشی شده اش دچار درد شود که این امر کوتاه مدت بوده و بمرور زمان از بین می رود. اگر عفونت در دندان عصب کشی شده ایجاد شود این امر می تواند باعث تورم شود که با مصرف داروهای تجویزی دندانپزشک قابل حل است. در کل توصیه می شود بیمارانی که دندان عصب کشی دارند مواد غذایی نرم را تا مدتی بعد از عصب کشی مصرف نمایند.

دندان عصب کشی شده نیازمند مراقبت جدی است و بایستی نکات بهداشتی برای آن رعایت شود. بایستی همانند دندان طبیعی از مسواک کردن و دهانشویه برای حفظ سلامت دهان و دندان استفاده کرد.