ماندگاری ایمپلنت دندان چگونه است؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
02 آبان 1398

ماندگاری ایمپلنت دندان چگونه است؟

ماندگاری ایمپلنت دندان بسته عوامل متعددی بوده و در افزایش طول عمر استفاده ایمپلنت خود بیمار نقش بسزایی دارد. با این وجود بهره بردن از ایمپلنت های با کیفیت تر و استفاده از روش های صحیح کاشت ایمپلنت دندان کمک شایانی به افزایش طول عمر ایمپلنت مورد استفاده برای بیماران دارد. برای ماندگاری ایمپلنت بایستی رعایت نکات بهداشتی توسط بیمار انجام شود. معمولا ایمپلنت های دندانی را می توان با رعایت نکات بهداشتی بیش از 25 سال مورد استفاده قرار داد.

فهرست محتوای صفحه :

ماندگاری ایمپلنت دندان

برای ماندگاری ایمپلنت دندان چه باید کرد؟

برای ماندگاری و افزایش طول عمر استفاده از ایمپلنت دندان بایستی هم دندانپزشک و هم بیمار هر دو نکاتی را رعایت کنند. از جمله مواردی که بایستی رعایت شود، موارد زیر را می توان نام برد:

استفاده از ایمپلنت با کیفیت برای بیمار توسط دندانپزشک

ایمپلنت های موجود در بازار دارای درجه کیفیت متفاوتی بوده که این امر بر کیفیت استفاده تاثیر بسزایی دارد. ایمپلنت بایستی توانایی تحمل فشار و استحکام بالا را داشته باشد. برندهای مطرح موجود را بایستی دندانپزشک برای بیمار انتخاب نماید. برندهای بی کیفیت ماندگاری و عمر مناسبی ندارند. همچنین بایستی ایمپلنت با قطر مناسب برای موضع انتخاب شود تا توانایی تحمل تنش های وارده را داشته باشد.

ماندگاری ایمپلنت با جوش محکم ایمپلنت به استخوان فک امکان پذیر است

برای این که ایمپلنت جوش محکم و مناسبی با استخوان فک داشته باشد، بایستی زمان مناسبی طی شود. در این مدت زمان بیمار بایستی مراقبت های لازم را انجام دهد. به عنوان مثال در این مدت زمان نبایستی فشار زیادی به ایمپلنت وارد شود. حتی جویدن غذا با ایمپلنت را برای چند هفته بعد از کاشت دندان متوقف نماید تا اتصال و جوش مناسب بین ایمپلنت و استخوان فک برقرار شود.

روکش دندان با کیفیت می تواند عمر و ماندگاری بیشتری داشته باشد

یکی از ارکان مهم ایمپلنت های دندانی، روکش دندان است. روکش های مورد استفاده در ایمپلنت می تواند متفاوت انتخاب شود که دارای کیفیت و جنس های مختلفی هستند. استفاده از روکش های با کیفیت تر می تواند عمر بالاتری در استفاده از روکش را برای بیمار فراهم آورد. جنس های سرامیکی و زیرکونیا از مناسب ترین روکش ها از جهت زیبایی و استحکام محسوب می شوند که طول عمر مناسبی را برای استفاده کننده فراهم می آورد.با انتخاب جنس روکش مناسب برای ایمپلنت، مدت زمان استفاده از روکش را به شکل محسوسی افزایش دهید.

ماندگاری ایمپلنت دندان

بیمار بایستی برای ماندگاری ایمپلنت نکات بهداشتی را رعایت کند.

رعایت بهداشت در بالا بردن طول عمر و ماندگاری ایمپلنت دندان نقش بسزایی دارد. تنها با رعایت بهداشت می توان طول عمر ایمپلنت را افزایش داد. دندان ایمپلنت شده همانند دندان های طبیعی نیازمند رعایت بهداشت می باشند. این امر در جلوگیری از عفونت های احتمالی و کاهش عمر ایمپلنت بسیار تاثیرگذار است. از این رو مسواک زدن و استفاده از دهان شویه ها را به بیماران توصیه می کنیم. بایستی بیماران از وارد کردن اجسام نوک تیز و ایجاد فشار به ایمپلنت خودداری نمایند.

رعایت نکات فوق توسط دندانپزشک و بیمار می تواند در افزایش طول عمر استفاده ایمپلنت نقش بسزایی داشته باشد. دندان ایمپلنت شده همانند دندان های طبیعی نیازمند مراقبت و نگهداری هستند. از این رو رعایت نکات تجویزی توسط دندانپزشک و رجوع نزد دندانپزشک در دوره های مختف استفاده از ایمپلنت می تواند در افزایش طول عمر استفاده از این روش دندانپزشکی را به شکل محسوسی افزایش دهد.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.