شرح مقاله

آیا روکش دندان درد دارد

آیا روکش دندان درد دارد سوالی است که بسیاری از کسانی که قصد استفاده از روکش دندان را دارند در ذهن خود داشته یا با مراجعه به دندانپزشکان از آنها در رابطه با عوارض روکش دندان می پرسند.

در پاسخ به این افراد بایستی متذکر شد درمان روکش دندان نیز مانند سایر روشهای درمانی دندانپزشکی نیازمند مراقبت های بعد از درمان و دقت در زمان درمان می باشد. به همین دلیل به استفاده کنندگان روکش دندانی توصیه می شود پس از استفاده از روکش در دوره های معینی به دندانپزشک جهت معاینه مراجعه کنند. ولی در پاسخ کلی بایستی به استفاده کنندگان از روکش دندانی گفت که روکش دندان در صورت رعایت مراقبت های لازم دردی را برای بیمار ایجاد نمی کند.

روکش دندان

نکات لازم پس از درمان روکش دندان

پس از استفاده از روکش تا زمانی که سیستم دهانی فرد به روکش عادت نماید ممکن است حساسیت هایی در فرد نسبت به سرما و یا گرما ایجاد شود که جای نگرانی نداشته و بمرور زمان این حساسیت ها برطرف می شوند. لازم به ذکر است که بین انواع روکش های دندانی تفاوت هایی وجود دارد که در ماندگاری آن تاثیر فراوان دارد. روکش های دندانی سرامیکی و روکش های زیرکونیا از دسته روکش های جدیدی هستند که هم زیبایی مناسب را دارند و هم از نظر استحکام بسیار مناسب هستند که البته روکش های زیرکونیا از نظر استحکام دارای برتری هستند.

روکش جایگزاری شده بر دندانهای فرد بایستی از تناسب با سایر دندانها از نظر ابعادی برخوردار باشند که در صورت عدم تناسب مشکلاتی را برای بیمار به وجود می آورد. اگر روکش دچار لق شدگی شد در این مورد خاص بایستی به دندانپزشک زیبایی جهت ترمیم و رفع لق شدگی روکش دندان مبادرت کرد. روکش های دندانی نیز دارای عمر مشخص هستند و بایستی پس از دوره ای مشخص اقدام به ترمیم آنها نمود.

بنابراین کسانیکه از روکش های دندانی استفاده می کنند بایستی در رعایت بهداشت و استفاده از مسواک و نخ دندان برای دندان روکش شده توجه لازم را داشته باشند.

درد روکش درد روکش دندان عوارض روکش دندان

اشتراک :