شرح مقاله

توصیه هایی به بیماران بعد از کاشت ایمپلنت دندان

توصیه هایی به بیماران بعد از کاشت ایمپلنت دندان . ایمپلنت کاشته شده جهت موفقیت درمانی نیازمند رعایت نکات تجویزی از دندانپزشک را دارد. ایمپلنت بعد از کاشت نیاز به مدت زمانی جهت فیکس شدن و ایجاد تطابق با سیستم دهانی و فکی بیمار دارد.

توصیه هایی به بیماران بعد از کاشت ایمپلنت دندان

لازم است بدانید کاشت ایمپلنت در چند مرحله و طی مراحل مختلف انجام می شود. ابتدا بایستی پایه تیتانیومی درون استخوان فک بیمار جایگذاری شده و سپیس زمان کافی به ایمپلنت داده شود تا پیوند قوی و محکم بین ایمپلنت و استخوان فک برقرار شود. مراحل ایجاد روکش و نصب آن بر روی ایمپلنت دندان نیز به صورت مجزا انجام می شود.

توصیه های لازم به بیماران جهت ایمپلنت دندان

یکی از اصولی ترین توصیه ها که دندانپزشکان به بیماران خود توصیه می کنند رعایت بهداشت است. چه در مرحله کاشت دندان و یا در مراحل بعد از کاشت نیاز به رعایت بهداشت از طرف بیمار است. استفاده از دهانشویه ها و مسواک جهت این امر به بیماران توصیه می شود. بایستی توجه کرد بیمار از مصرف غذاهای سفت که فشار به ایمپلنت کاشته شده می آورد اجتناب کند. مسواک زدن نیز بایستی به این صورت باشد که فشار به ایمپلنت نیاورد.

غذاهای توصیه شده به بیماران بعد از کاشت ایمپلنت دندان

غذاهای مصرفی توسط بیمار بایستی به نحوی باشد که سیستم ایمپلنت فشار نیاورد. غذاهای نرم و آبی به این دسته از بیماران توصیه می شود. مصرف غذاهای نرم و آبی تا یک هفته بعد از کاشت ایمپلنت به بیمار توصیه می شود. اگر به ایمپلنت فشلر بیاید ممکن است ایمپلنت کاشته شده دچار لق شدگی شده و این امر باعث شکست درمان ایمپلنت کاشته شود.

توصیه هایی به بیماران بعد از کاشت ایمپلنت دندان جهت خونریزی و درد

بعد از کاشت ایمپلنت دندان به سبب جراحی های صورت گرفته است ممکن است در موضع کاشت شده خونریزی به وجود آید و یا لثه دچار التهاب شود. در این موارد این مشکلات به سادگی قابل حل است و برطرف می شود. مصرف مسکن ها می تواند این درد را کاهش یا از بین ببرد. جهت از بین بردن التهاب یا درد نیز از کمپرس آب یخ می توانید استفاده کنید. یکی از مواردیکه در بعد از کاشت ایمپلنت ممکن است رخ دهد عفونت موضع است که در این موارد بایستی به دندانپزشک مراجعه و معمولا با تجویز آنتی بیوتیک ها توسط دندانپزشک این مشکل نیز به سادگی برطرف می شود.

کاشت ایمپلنت و موفقیت در درمان نیازمند تحت نظر دندانپزشک بودن و رعایت معاینات لازم و توصیه های تجویزی دندانپزشک است. بیمار بایستی در دوره های زمانی معین نزد دندانپزشک خود مراجعه و دندانهای کاشته شده را جهت سلامتی و موفقیت درمانی تحت نظر دندانپزشک قرار دهد. رعایت بهداشت چه برای دندان های طبیعی و چه در مورد دندانهای ایمپلنت شده یک اصل بوده و به طول عمر دندانها کمک فراوان می کند.

اشتراک :