لوگوی کلینیک دندان پزشکی دکتر سعید کریمی
دندانپزشک زیبایی ایمپلنت دندان تهران دکتر سعید کریمی
شرح مقاله

عفونت ایمپلنت دندان

عفونت ایمپلنت دندان یکی از مسایلی است که در کاشت ایمپلنت دندان ممکن است رخ دهد. بطور کل اکثر درمانهای دندانپزشکی می توانند باعث بروز ایمپلنت در افراد شود. پس جای نگرانی نیست ، ایجاد عفونت در ایمپلنت دندان امری طبیعی است و قابل درمان است. بایستی توجه کرد که ایمپلنت دندان بندرت دچار عفونت شده و نبایستی زیاد نگران آن بود.

بایستی توجه کرد عدم درمان عفونت ایمپلنت باعث شکست درمان ایمپلنت دندان می شود. پس بایستی جهت درمان تحت نظر دندانپزشک بیمار قرار گیرد. دندانپزشک جهت درمان عفونت با تجویز داروهای مناسب براحتی عفونت را برطرف می کند.

علل عفونت ایمپلنت دندان

یکی از علل ایجاد عفونت عدم قرارگیری کامل ایمپلنت در استخوان است در واقع بایستی بطور کامل اطراف ایمپلنت دندان را استخوان بگیرد. اگر ایمپلنت لق باشد هم می تواند باعث عفونت شود که این مورد به نحوه ی اتصال و جوش خوردن ایمپلنت دندان با استخوان فک مرتبط است. این که ایمپلنت با استخوان فک جوش نخورد در مواقعی رخ می دهد. در مواردیکه ایمپلنت جوش مناسبی با استخوان فک برقرار نمی کند جای نگرانی نیست زیرا می توان این درمان را مجدد انجام داد.

مراقبت و نگهداری ایمپلنت دندان

ایمپلنت همانند سایر دندانهای طبیعی نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. استفاده از مسواک زدن و یا دهانشویه ها همه باعث بهبود سطح سلامت دهان و دندان شده و مشکلات این چنینی را کاهش می دهد. فشار نیاوردن بیش از حد به ایمپلنت دندان هم می تواند بر جلوگیری از عفونت ایمپلنت تاثیر داشته باشد. مراقبت های بعد کاشت در بالا بردن درصد موفقیت درمان ایمپلنت تاثیر فراوان دارد.

مهارت و سطح تخصص دندانپزشک هم در موفقیت ایمپلنت دندان موثر است. دندانپزشکی که ایمپلنت را بکار می برد بایستی سطح مهارت و تجربه ی بالایی داشته باشد. دندانپزشک بایستی تمامی شرایط را برای جلوگیری از بروز عفونت بکار برد. البته بیماران هم سعی کنند پس از کاشت ایمپلنت از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی صرف نظر کنند.

امروزه با ایمپلنت می توان دندانی طبیعی برای بیمار فراهم کرد. زیبایی و هماهنگی ایمپلنت با دندانهای دیگر فرد منحصر به فرد است. درمان بی دندانی با ایمپلنت توسط دندانپزشک زیبایی یکی از روشهای زیبایی دندانها است. از بین بردن بی دندانی باعث افزایش سطح اعتماد به نفس افراد می شود.

عفونت ایمپلنت عفونت ایمپلنت دندان ایمپلنت ایمپلنت دندان

اشتراک :

شرح مقاله

Copyright © 2015 - bsbsaba Co. All Right Reserved.

ایمپلنت دندان
مشاهده برنامه هفتگی