آیا ایمپلنت عوارض دارد
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
04 خرداد 1397

آیا ایمپلنت عوارض دارد

آیا ایمپلنت عوارض دارد ؟ عوارض ایمپلنت دندان چیست؟ از جمله سوالاتی است که بسیاری از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی ایمپلنت و کاشت دندان می پرسند. در جواب این افراد بایستی گفت ایمپلنت دارای عوارضی برای بیمار نیست و بایستی روند درمانی بخوبی انجام شود تا عمر ایمپلنت دندان کاشته شده برای بیمار بالا باشد. با این وجود برای کاشت دندان در افراد مختلف بسته به شرایط آن ها بایستی درمان مناسب انتخاب شود که در ادامه مطلب شرح خواهیم داد.

پس از کاشت دندان، ممکن است در مدت زمان کوتاهی پس از کاشت درد مختصری ایجاد شود که با مصرف مسکن ها این درد ها موقتی بوده و جای هیچ گونه ناراحتی و نگرانی نیست.

آیا ایمپلنت عوارض دارد یا نه؟

در جواب سوال کسانی که می پرسند آیا ایمپلنت عوارض دارد یا نه بایستی گفت خیر، ایمپلنت عوارضی برای بیمار نخواهد داشت، عوارض موقتی بعد از کاشت به مرور زمان برطرف می شود. ایمپلنت با روشی درمانی مطمئن درون دهان و فک بیمار جایگذاری شده و این امر باعث می شود پایه ایمپلنت پس از مدت زمانی با استخوان فک جوش خورده و همانند یک دندان طبیعی برای فرد بکار رود. مدتی که بیمار در طی روند درمان است تا ایمپلنت با سیستم دهانی فرد تطابق پیدا کند و بیمار بتواند به آن عادت کند را باید بیمار زیر نظر دندانپزشک با رعایت نکات تجویزی بسیاری از عوارض ناخواسته نظیر خونریزی و عفونت را جلوگیری کند.

آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد و چه عواملی تاثیر گذار است؟

بر کاشت ایمپلنت عوامل مختلفی تاثیر گذار است من جمله اینکه سیستم بدنی خود فرد یکی از عوامل تاثیر گذار محسوب می شود. بایستی کسانیکه دارای بیماری های مختلفی هستند قبل از ایمپلنت و کاشت دندان با پزشک مشورت کنند. این دسته از افراد بایستی در روند درمانشان نکاتی لحاظ شود تا عوارض ایمپلنت به حداقل ممکن برسد. یک دسته از این افراد کسانی هستند که دارای بیماری پوکی استخوان هستند. این دسته از بیماران جهت برقراری پیوند بین ایمپلنت و استخوان فک در آنها مدت زمان بیشتری لازم است و گاها نیاز به درمان مازاد پیوند استخوان نیز هستند که دندانپزشک بنا به این مسایل بایستی اقدام به درمان بیماران کنند.

عوارض موقتی بعد از کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

دقت داشته باشید موارد زیر موقتی بوده و به مرور زمان برطرف می شوند، با این حال اگر به مدت زمان طولانی و چند هفته ادامه دار بودند بایستی حتما به دندانپزشک مراجعه نمود.

  • درد در محل کاشت دندان
  • خونریزی در موضع کاشت
  • تورم
  • عفونت های جزیی

افراد با بیماری زمینه ای نگران عوارض ایمپلنت دندان نباشند!

یکی از دسته افرادی که همواره نگران عوارض ناشی از کاشت دندان هستند، افراد با بیماری زمینه ای هستند، این دسته از افراد بایستی نگران بیماری خود نباشند و مشکلات خود را با دندانپزشک در میان بگزارند، با این وجود پیشرفت های حاصله در زمینه کاشت ایمپلنت دندان امکان کاشت بدون عوارض را برای بسیاری از افراد فراهم آورده است. به عنوان مثال موارد زیر از دسته افرادی هستند که بایستی کاشت دندان با توجه به بیماری زمینه ای آن ها انجام شود.

  • بیماران دیابتی : در این دسته از افراد همواره نگرانی هایی در مورد عفونت های احتمالی پس از کاشت دندان وجود دارد، دندانپزشک جهت جلوگیری از این امر مصرف آنتی بیوتیک ها و داروهای مناسب را برای بیمار تجویز کرده و کاشت دندان در این دسته افراد غیر ممکن نیست. بایستی دندانپزشک به سطح قند بیمار و دیابت نوع یک یا دو و کنترل بودن آن توسط بیمار اطلاع کافی داشته باشد.
  • بیماران قلبی عروقی : بیماران قلبی عروقی نیز بایستی کاشت دندان در آن ها با توجه به بیماری این دسته از افراد انجام شود. حتی الامکان بایستی کاشت دندان در این دسته از افراد با در نظر گرفتن دستورات متخصص قلب انجام شود تا کاشت دندان برای آن ها عوارضی نداشه باشد. مثلا بیمارانی که داروی وارفارین مصرف می کنند، بایستی برای کاهش خونریزی های احتمالی مصرف را قطع کنند.
  • بیماران با پوکی استخوان : یکی از شرایطی که برای کاشت دندان لازم است، وجود استخوان کافی در فک بیمار است. با این وجود بیمارانی که از پوکی استخوان رنج می برند دچار مشکل برای کاشت ایمپلنت دندان هستند. ولی پیشرفت های حاصله در زمینه کاشت دندان این مشکل را رفع کرده است. در کاشت دندان برای این دسته از افراد از پیوند استخوان استفاده کرده و کمبود استخوان را برای افراد برطرف می نمایند.

آیا با روش های نوین، کاشت ایمپلنت عوارض دارد؟

همواره با پیشرفت های ایجاد شده در زمینه دندانپزشکی بخصوص کاشت دندان عوارض احتمالی به حداقل ممکن رسیده است. در کاشت ایمپلنت دندان همواره پیشرفت های وسیعی رخ داده است. روش های نوینی نظیر ایمپلنت بدون درد و جراحی که به ایمپلنت پانچی موسوم است، یکی از این دستاوردها است. در این روش به وسیله پانچ کردن، ایمپلنت درون استخوان فک بیمار قرار داده می شود. به این ترتیب برش های لثه و تخریب بافت ها به حداقل ممکن رسیده و عوارض احتمالی نیز به حداقل ممکن می رسد. روش های کاشت ایمپلنت دیجیتالی نیز می تواند به کاشت بهتر و دقیق تر دندان کمک شایانی کند. لازم به ذکر است که تنها مراکز معتبر کاشت دندان از روش های نوین این چنینی استفاده می کنند.

ایمپلنت دندان دارای جنس تیتانیومی است و با کاشت در فک و با گذشت زمان اتصال قوی بین استخوان فک و ایمپلنت برقرار است. قابلیت تطابق ایمپلنت با سیستم دهانی و عدم خوردگی از مزایای جنس مناسب ایمپلنت است. با این وجود در بین برندهای مختلف ایمپلنت از جهت کیفیت تفاوت هایی وجود دارد که بایستی سعی کنید و از دندانپزشک بخواهید که از برترین و با کیفیت ترین ایمپلنت های موجود استفاده کنید.

ایمپلنت دندان چگونه است

آیا جراحی ایمپلنت دندان عوارض دارد؟

جراحی ایمپلنت جراحی آسان و بدون دردی است و بیمار براحتی می تواند با رجوع نزد دندانپزشک متخصص اقدام به درمان ایمپلنت کند. نحوه جراحی و درمان ایمپلنت چند مرحله ای است زیرا بایستی درمان در چند مرحله و با جوش کامل ایمپلنت با استخوان فک صورت گیرد. با پیشرفت های صورت گرفته در درمان ایمپلنت دندان مراحل کوتاهتر و سریعتر شده است. البته در بیماران با بیماری های دیگر بایستی مشکلات آنها در نظر گرفته شود و این می تواند در روند و مراحل درمان بسیار تاثیر گذار است. با جراحی به روش های دقیق عوارضی برای بیمار رخ نخواهد داد.

مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت برای کاهش عوارض چگونه باشد؟

ایمپلنت دندان با جایگزینی دندان از دست رفته بخوبی همانند دندان طبیعی، فرد را یاری می دهد. ایمپلنت هم همانند دندان طبیعی نیازمند مراقبت های لازم و حفظ بهداشت و سلامت دهان و دندان دارد. مسواک زدن و استفاده از دهانشویه ها برای افراد توصیه می شود. همچنین بایستی تا زمانی فشار زیادی به ایمپلنت کاشته شده وارد نشود تا اتصال قوی و محکم بین آن دو برقرار شود.

ایمپلنت دندان دارای استحکام بالا و مقاومت بالا است و بخوبی نقش دندان طبیعی را برای فرد ایفا می کند. با ایمپلنت کردن تحلیل استخوان اتفاق نمی افتد و این امر می تواند بر شکل فک و صورت بسیار تاثیرگذار باشد. ایمپلنت دارای عمر بالا بخاطر کیفیت و استحکام بالا می باشد. ایجاد ترکیب منظم از دندانها برای فرد و رفع نقص بی دندانی نیز از مزایای ایمپلنت دندان است که حس اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهد.

آیا نوع ایمپلنت بر کاشت دندان تاثیر دارد؟

در بین ایمپلنت های رایج در بازار از لحاظ کیفیت تفاوت هایی وجود دارد که این در کیفیت و طول عمر ایمپلنت کاشته شده تاثیر فراوان دارد. بیماران در رجوع به دندانپزشکان بهتر است از بهترین نوع ایمپلنت و مارک موجود استفاده کنند تا هم بخوبی ایمپلنت برایشان کاشت شود و هم طول عمر ایمپلنت کاشته شده برایشان بالا باشد. ایمپلنت در بازار دارای مارک های مختلفی است که از پزشک بایستی درخواست ایمپلنت دندان با مارک و برند معتبر کرد. بیماران همواره توجه داشته باشند که آیا ایمپلنت کیفیت مطلوب را دارد و عوارض نداشته باشد.

در کاشت دندان سطح تخصص و تجهیزات واحد دندانپزشکی هم تاثیر فراوان دارد. جهت کاشت دندان واحدی را انتخاب کنید که هم از سطح تجهیزات با کیفیت برخوردار باشد و هم از سطح دندانپزشکان با تجربه بر خوردار باشند. بنابراین در جواب آیا ایمپلنت عوارض دارد بایستی بگوییم خیر. با کاشت دندان موفق دندانی همانند دندان طبیعی برای فرد فراهم می شود.

مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی یکی از معتبر ترین مراکز کاشت دندان و ایمپلنت در تهران بوده که آخرین متد دندانپزشکی را بکار می برد و از با کیفیت ترین برند ایمپلنت برای کاشت دندان استفاده می کند.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.