آیا روکش دندان باعث پوسیدگی میشود؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
02 دی 1398

آیا روکش دندان باعث پوسیدگی میشود؟

آیا روکش دندان باعث پوسیدگی میشود؟ در جواب این سوال بایستی گفت، خیر روکش دندان باعث ایجاد پوسیدگی نمی شود. ولی برخی از بیماران بعد از استفاده از روکش دندان چنین تصور می کنند که دندان دیگر دچار پوسیدگی نمی شود و گاهی اقدام به حفظ بهداشت روکش و دهان نمی کنند. در این گونه موارد امکان ایجاد پوسیدگی در زیر روکش وجود دارد.

فهرست محتوای صفحه :

پوسیدگی دندان زیر روکش چگونه ایجاد می شود؟

وقتی بر روی دندانی از روکش استفاده می شود، معمولا نقص های دندانی نظیر پوسیدگی و ... برطرف شده است. با این وجود خط ارتباط بین روکش و دندان در نزدیکی لثه بوده و از همین طریق امکان ایجاد پوسیدگی های بعدی وجود دارد. بنابراین افراد پس از استفاده از روکش دندان بایستی بهداشت دهان و دندان خود را حفظ نمایند.

روکش دندان مانند روکش های سرامیکی فلزی یا ترکیبی از این دو و روکش های زیرکونیا می باشد که بر روی دندان قرار گرفته و باعث افزایش عملکرد دندانی و بدست آمدن زیبایی دندان می شود.

در صورتی که دندان دچار آسیب هایی نظیر عفونت های دندانی شود و یا پس در مواردی همچون عصب کشی دندان، بخوبی کانال های عصب تمیز نشده باشد، این امر باعث می شود که دردها و عفونت موضعی ایجاد شود که دندانپزشک بایستی اقدام به برداشتن روکش و درمان های تکمیلی نماید.

آیا روکش دندان باعث پوسیدگی میشود

چگونه بفهمیم در زیر روکش دندان پوسیدگی ایجاد شده است؟

ممکن است افراد در ناحیه روکش دندان دچار دردهای موضعی شده باشند، این امر می تواند نشانه ای از پوسیدگی زیر روکش باشد. با این وجود دندانپزشک با عکس گرفتن و رادیولوژی دندان به نقص و پوسیدگی زیر روکش پی می برد و اقدام به درمان پوسیدگی می کند.

دقت کنید که گاهی ساییدگی های زیاد لثه ها، ترک خوردن روکش، عفونت لثه و یا شل شدگی های روکش دندان نیز باعث دردهای موضعی می شود که این موارد را نباید با پوسیدگی زیر روکش اشتباه گرفت. بنابراین تنها دندانپزشک با گرفتن عکس به پوسیدگی زیر روکش دندان پی می برد.

آیا پوسیدگی دندان زیر روکش قابل درمان است؟

بله این پوسیدگی ها قابل درمان است، از آن جایی که روکش دندان را می توان برداشت، می توان درمان پوسیدگی را نیز انجام داد. برای این امر دندانپزشک می تواند روش های مختلفی را در نظر گیرد. به عنوان مثال ممکن است دندان نیاز به عصب کشی باشد که پس از عصب کشی دوباره عملیات نصب روکش دندان انجام شود.

بایستی افراد توجه داشته باشند که در صورتی عمق پوسیدگی دندان بسیار بالا باشد، در این موارد نمی توان اقدام به درمان پوسیدگی نمود و بایستی کل دندان را کشید. بنابراین بایستی به عنوان بهترین کار اقدام به حفظ سلامت دهان و دندان خود و رعایت بهداشت نمایند.

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان چگونه بهداشت روکش دندانی را حفظ کنیم؟

روکش دندان را همانند دندان های طبیعی مسواک بزنید. بایستی توجه داشته باشید که محل اتصال روکش با لثه ها می تواند محل تجمع باکتری ها باشد، از این رو بایستی توجه داشته باشید که هنگام مسواک زدن این موضع را دقیق مسواک بزنید.

نخ نیز برای افزایش طول عمر استفاده از روکش های دندانی لازم است. دقت داشته باشید که عدم رعایت بهداشت بخصوص در موضع روکش دندان می تواند باعث پوسیدگی ها و بوی بد دهان شود. بنابراین با حفظ بهداشت دهان و دندان خود به طول عمر روکش دندانی خود بیافزایید.

بکارگیری روکش از طرفی باعث افزایش استحکام دندان شده و از طرف دیگر باعث افزایش زیبایی دندان ها می شود. به همین دلیل به مرور زمان روکش های دندانی زیباتر شده اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا از جمله روکش های دندانی هستند که هم استحکام بالا دارند و هم از میزان زیبایی فوق العاده ای برخوردار هستند.

برای مطالعه و دیدن زیباترین روکش های دندان می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

روکش دندان

در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی می توانید روکش های زیبا با درجه استحکام بالا را به صورت سه بعدی برای دندان های خود بکار برید و به بهترین نحو ممکن توسط متخصصین درمان روکش دندان را انجام دهید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.