انتخاب دندانپزشک متخصص
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
01 اردیبهشت 1397

انتخاب دندانپزشک متخصص

انتخاب دندانپزشک خوب و متخصص در تهران می تواند در موفقیت درمانی تاثیر بسزایی داشته باشد. برخی در انتخاب دندانپزشک زیبایی یا عمومی سوالاتی را دارند. این افراد می خواهند بداند باید نزد دندانپزشک زیبایی روند یا بایستی دندانپزشک عمومی و ... را انتخاب کنند. در پاسخ به این افراد باید گفت ابتدا بایستی هدف از درمان دندانپزشکی برای فرد مورد نظر تعیین شود.

زیبایی دندانها در ایجاد اعتماد به نفس در فرد نقش بسزایی دارد. دندانهای زیبا و سفید باعث افزایش جذابیت فرد شده و باعث موفقیت بیشتر فرد در زندگی فردی و اجتماعی می شود. علاوه بر زیبایی دندان و تاثیر فراوان آن بر زیبایی فرد، داشتن دندانهای سالم در داشتن زندگی سالم بسیار موثر است. درد دندان برای فرد ملال آور بوده و زندگی طبیعی انسان را دچار مزاحمت می کند. با انتخاب دندانپزشک خوب به زیبایی دندان ها دست یابید.

انتخاب دندانپزشک خوب متخصص یا عمومی؟

حال سوال این است جهت درمان نزد چه دندانپزشکی باید مراجعه کنند. در جواب این گونه افراد باید گفت دندانپزشک عمومی صرفا در مورد سلامت داخلی دهان و دندان و اظهار نظر می کند و بایستی جهت درمانهای پیشرفته زیبایی نزد دندانپزشک متخصص مراجعه کرد. دندانپزشک عمومی با وجود اینکه باروشهای درمانی مختلف آشنایی دارد ولی نمی توان درمانهای پیشرفته را نزد دندانپزشک عمومی انجام داد. بیماران بایستی انتخاب دندانپزشک خوب را با دقت بالا انجام دهند.

خصوصیات اخلاقی یک دندانپزشک خوب چیست؟ دندانپزشکی که ارتباط برقرار کردن با او راحت باشد و با بیماران با محبت و راستی برخورد کند. منظم باشد و به جزئیات توجه کند. هنرمند و در عین حال مدیر باشد. به شغل خود علاقه مند باشد.

انتخاب دندانپزشک خوب بر چه اساسی باشد؟

دندانپزشک زیبایی بایستی با داشتن علم زیبایی شناسی تناسب و زیبایی بین دندانها را بوجود بیاورد. روشهای مختلفی جهت درمان های زیبایی وجود دارد که داشتن تجربه بالا در رسیدن به موفقیت دندانپزشک را یاری می دهد. در کنار تجربه داشتن تجهیزات مدرن و دقیق در رسیدن به موفقیت بسیار موثر است.

روشهای درمانی مختلفی برای زیبایی دندانها وجود دارد که می توان ارتودنسی، لمینت، بلیچینگ و ایمپلنت را نام برد. در ارتودنسی تناسب بین دندانها با استفاده براکت ها و گذشت زمان برقرار می شود. حال آنکه در همین روش درمانی با گذر زمان تحولات نوینی صورت گرفته و سهولت روش را برای بیمار و دندانپزشک مهیا کرده است.

چطور یک دندانپزشک خوب انتخاب کنیم؟ مهارت و تجربه دندانپزشک را در نظر بگیرید. سابقه علمی و پژوهشی دندانپزشک و خوش نام بودن او نیز می تواند معیار مناسبی برای انتخاب دنداپزشک خوب باشد. در زمان مراجعه به مطب یا کلینیک دندانپزشکی گفتگویی با مراجعین و دندانپزشک داشته باشید تا مطمئن شوید که دندانپزشک نیازهای درمانی شما را به درستی مرتفع می سازد

ایمپلنت نیز روشی مناسب جهت بازسازی دندانها است. علاوه بر نقش ترمیمی ایمپلنت، ایمپلنت دندان در ایجاد زیبایی و دندانهای طبیعی بسیار موثر است. جهت کاشت دندان رجوع نزد متخصص ایمپلنت لازم است. ایمپلنت را هر دندانپزشکی نمی تواند انجام دهد. علاوه بر تخصص و تجربه که برای ایمپلنت دندان نیاز است، ایمپلنت کردن نیازمند داشتن تجهیزات کافی و دقیق است. با گذر زمان هم روشهای درمانی کاشت دندان دچار تحول شده و انواع روش های کاشت ابداع شده است.

انتخاب دندانپزشک مناسب در رسیدن به موقفیت درمانی واجب و ضروری است. بنابراین بیماران بایستی ابتدا با پی بردن به نیاز درمانی خود، دندانپزشک مناسب را انتخاب کند. جهت انتخاب از بین دندانپزشکان مختلف هم توجه به میزان تخصصات دندانپزشک و رضایت بیماران مختلف بسیار تاثیر گزار است.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.