ایمپلنت برای لثه های تحلیل رفته
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
16 تیر 1398

ایمپلنت برای لثه های تحلیل رفته

ایمپلنت برای لثه های تحلیل رفته راه حل مناسبی برای افرادی است که دندان های خود را از دست داده اند و لثه آن ها به مرور زمان دچار تحلیل گردیده است. لازم به ذکر است اگر دندان های از دست داده را ترمیم نکنیم به مرور زمان فک و لثه دچار تحلیل می شوند. لثه های تحلیل رفته در سنین بالا رایج بوده که استفاده از پروتزهای دندانی را برای استفاده کنندگان دشوار می سازد و گاهی اصلا نمی توان برای آن ها پروتز استفاده نمود.

فهرست محتوای صفحه :

در زمان کاشت دندان، درمان با بی حسی موضعی در لثه انجام می شود و مدت زمان درمان نیز بلند نبوده و صرفا در زمان کمتر از یک ساعت انجام می شود.
 ایمپلنت برای لثه های تحلیل رفته

ایمپلنت دندان برای لثه های تحلیل رفته چگونه است؟

کسانی که دچار تحلیل لثه شده اند براحتی می تواند با رجوع نزد یک متخصص مجرب ایمپلنت اقدام به کاشت دندان نمایند. آن ها می تواند یا به صورت کامل دندان های خود را ایمپلنت دندان کنند و یا از روش های دیگر نظیر ایمپلنت All on ۴ که روشی برای ثابت کردن پروتز دندانی است استفاده کنند. انتخاب روش مناسب بسته به نظر دندانپزشک داشته و آن است که می تواند بسته به شرایط جسمانی و سالم بودم لثه های بیمار روش مناسب را انتخاب نماید.

گاهی علاوه بر تحلیل لثه، استخوان فک بیماران نیز به مرور زمان دچار تحلیل شده اند که بایستی دندانپزشک متخصص ایمپلنت به آن توجه کافی نماید. برای رفع این موضوع دندانپزشک از درمان های تکمیلی نظیر پیوند استخوان برای فک بیمار استفاده می کند. با پیوند استخوان کاشت ایمپلنت بسیار دقیق تر و محکم تر انجام شده و جوش بین ایمپلنت و استخوان فک بخوبی برقرار می شود. حتی برخی از افراد دارای بیماری های زمینه ای نظیر پوکی استخوان هستند که جهت ایجاد و کاشت ایمپلنت در این نوع بیماران نیز درمان پیوند استخوان انجام می شود. گاهی در برخی بیماران می توان از درمان های تکمیلی لثه نظیر جراحی های لثه برای بهبود تحلیل و وارفتگی لثه ها استفاده کرد.

در روش کاشت ایمپلنت می توان از روش های نو و جدید جهت این امر استفاده کرد که افراد در سریعترین زمان ممکن بتوانند دندان های از دست رفته خود را بازیابی نمایند. کسانی که اصرار به استفاده از پروتز با وجود لثه های از دست رفته دارند می تواند از روش All on 4 استفاده کنند که به تعدادی ایمپلنت درون لثه ها جایگذاری شده و پروتز بر روی آن فیکس می شود. با وجود ایمپلنت ها، پروتز تحرک خود را از دست داده و پروتز ثابت و فیکسی با وجود ایمپلنت ها برای بیمار فراهم می شود که نقص لثه های تحلیل رفته را می پوشاند.

لثه های تحلیل رفته چه تاثیری بر کاشت ایمپلنت دندان دارد؟

داشتن لثه های سالم یکی از عوامل مهم بر موفقیت کاشت دندان است، تحلیل لثه ها به دلایل مختلفی از جمله بیماری ممکن است برای افراد رخ دهد که برای کاشت ایمپلنت باید درمان های لازم برای بیمار انجام گیرد. دندانپزشک قبل از درمان ایمپلنت تمامی بررسی های لازم را انجام داده و در صورت داشتن مشکل لثه فرد، درمان های لازم را برای او در نظر می گیرد. علاوه بر بررسی سلامت لثه ها، بررسی میزان حجم استخوان در فک و ... نیز از جمله مواردی است که قبل از کاشت دندان مورد بررسی قرار می گیرد.

نشانه های لثه های تحلیل رفته چیست؟

لثه های تحلیل رفته دارای نشانه هایی است که دندانپزشک براحتی می تواند این نشانه ها را تشخیص دهند، از جمله این موارد به شرح زیر هستند:

  • لثه های قرمز شده
  • بوی بد دهان
  • خونریزی از لثه
  • لق شدن دندان ها و نداشتن استحکام کافی
  • درد در لثه ها
  • نداشتن اندازه طبیعی لثه ها
  • ...

دندانپزشک براحتی قادر است تشخیص دهد که لثه دچار تحلیل شده است، بکارگیری تجهیزات نوین نظیر تجهیزات دیجیتال نیز می تواند کمک فراوانی در تشخیص معایب این چنینی نماید. دقت داشته باشید که وجود بافت لثه برای نگه داشتن ریشه دندان لازم است و تحلیل لثه ها در حفظ و نگهداری ایمپلنت تاثیر دارد.

 ایمپلنت برای لثه های تحلیل رفته

عوامل تحلیل لثه کدام هستند؟

از جمله مواردی که موجب تحلیل لثه ها می گردند را می تواند موارد زیر را نام برد:

  • بیماری پریودنتال
  • دخانیات
  • مصرف برخی از داروها
  • دندان قروچه
  • رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان
  • ...

هر یک از این عوامل می تواند باعث بیماری ها و تحلیل لثه گردند، تشخیص به موقع و درمان مناسب می تواند از تحلیل لثه جلوگیری نماید. متخصص ایمپلنت در مورد افرادی که دچار تحلیل لثه شده اند باید درمان های مربوط به تحلیل لثه را انجام داده و در صورت امکان از روش های جایگزین استفاده کند.

بهترین برای لثه های تحلیل رفته

دکتر سعید کریمی یکی از مجرب ترین و بهترین متخصصین ایمپلنت در سطح تهران بوده که از مراکز معتبر علمی کسب علم نموده و خدمات کاشت ایمپلنت را با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می کند. انواع روش های کاشت ایمپلنت دندان برای افراد با شرایط مختلف در مرکز کاشت ایمپلنت دندان دکتر سعید کریمی عرضه می شود.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.