ایمپلنت دندان چقدر طول میکشه
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
23 مرداد 1398

ایمپلنت دندان چقدر طول میکشه

ایمپلنت دندان چقدر طول میکشه؟ مدت زمان کاشت ایمپلنت به عوامل متعددی بستگی دارد. در جواب کسانی که می گویند مدت زمان درمان ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد، بایستی گفت این مدت زمان بسته شرایط بیمار و روش انتخابی برای کاشت دندان بیمار دارد. به عنوان مثال روش های کاشت ایمپلنت فوری تا ایمپلنت کاشته شده برای افراد با پوکی استخوان از نظر زمانی بسیار متفاوت است. بایستی در مدت زمان کاشت دندان اتصال و جوش محکم بین فیکسچر ایمپلنت و استخوان فک برقرار شود.

فهرست محتوای صفحه :

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.
ایمپلنت دندان چقدر طول میکشه

ایمپلنت دندان چقدر طول میکشه و چه شرایطی دارد؟

برای برقراری اتصال مناسب بین استخوان فک و ایمپلنت کاشته شده به مدت زمان چند ماه نیاز است. این زمان در بیمارانی که پوکی استخوان دارند به مراتب بالاتر است. در بیماران با پوکی استخوان بایستی درمان های تکمیلی نظیر پیوند استخوان انجام شود. داشتن استخوان کافی در موضع کاشت دندان می توان در ایجاد اتصال بهتر و کاهش زمان لازم برای کاشت دندان بسیار تاثیر داشته باشد.

روش انتخابی برای درمان ایمپلنت دندان می تواند در تعیین زمان کلی بسیار تاثیر داشته باشد. به عنوان مثال در روش معمول با جراحی اقدام به سوراخ کردن لثه و کاشت و سپس بخیه کردن موضع می نمایند. این در حالی است که در روش ایمپلنت بدون جراحی که به پانچ کردن موسوم است، جراحی انجام نمی شود. مدت زمان کاشت و بهبودی در این روش درمانی به شکل محسوسی کاهش یافته است. درمان این چنینی تنها در افراد با استخوان کافی در موضع کاشت امکان پذیر است.

ساخت روکش برای ایمپلنت چقدر طول میکشه؟

زمان کاشت و بهبودی در ایمپلنت دوره ای است، ابتدا کاشت فیکسچر انجام می شود و سپس روکش برای پایه تهیه می شود. روکش در مرحله پایانی بر روی فیکسچر تعبیه می شود که این امر ممکن است از لحاظ زیبایی برای افراد مشکلاتی ایجاد کند. این دسته از افراد می تواند از روکش های موقت در این بین استفاده کنند تا روکش دندان اصلی برای آن ها فراهم آورد.

ایمپلنت دندان چقدر طول میکشه

زمانی که پزشک برای کاشت دندان صرف می کند هم دارای تفاوت هایی است. در روش های همراه جراحی زمان بیشتری بایستی دندانپزشک صرف کاشت و بخیه کردن نماید، این در حالی است که در روش کاشت دندان به روش بدون جراحی مدت زمان کاشت دندان به حدودا 15 دقیقه می رسد.

در مدت زمان دوره درمان ایمپلنت نیاز به همراهی بیمار است. بیمار بایستی نکات تجویزی دندانپزشک را رعایت نماید. رعایت بهداشت دهان و دندان و مصرف داروهای تجویزی دندانپزشک بسیار مهم است. نبایستی در موضع کاشت دندان عفونتی ایجاد شود. با کاشت دندان می توان ممکن است در دوره ی درمان درد و خونریزی ایجاد شود که این دردها کوتاه مدت بوده و به مرور زمان از بین می رود.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.