بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
15 دی 1398

بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟

بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم ، بعد از ایمپلنت چند روز آنتی بیوتیک بخوریم و چه نکاتی را بایستی رعایت نماییم؟ سوال بسیاری از کسانی است که تحت درمان کاشت ایمپلنت دندان قرار گرفته اند. در پاسخ بایستی به این دسته از افراد گفت که در قدم اول بایستی نکات تجویزی توسط متخصص ایمپلنت را رعایت فرمایید.

فهرست محتوای صفحه :

پس از کاشت ایمپلنت ممکن است که دردهای موضعی، خونریزی و درد و تورم در مدت زمانی ایجاد شود که برای از بین بردن موارد فوق بایستی مواردی را رعایت کنید. برای استفاده از مسکن قوی برای درد ایمپلنت و عفونت های احتمالی باید از دستور پزشک معالج استفاده نمود، با این وجود ما برخی از مسکن ها و آنتی بیوتیک های مطرح برای این امر را در ادامه معرفی می نماییم.

بعد از ایمپلنت چه دارویی باید بخوریم؟

بعد از ایمپلنت برای از بین بردن خونریزی ها، ورم و کبودی ها و احتمالا درد های موضعی بایستی اقدام به مصرف آنتی بیوتیک و داروهای ضد درد تحت نظر متخصص ایمپلنت نمود. آنتی بیوتیک ها برای از بین بردن عفونت های احتمالی لازم است و استفاده از قرص های مسکنی نظیر استامینوفن، ایبوپروفن، Nuprin ,Advil ویکودین، ​​نورکو، تیلنول و ...می تواند در کاهش درد ها و التهاب های موضعی بسیار موثر باشند.

کاشت دندان موجب زیبایی، راحتی، بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار می شود. ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

دقت شود که در مصرف داروها بایستی حتما تحت نظر و با مشورت خود متخصص ایمپلنت، داروها توسط بیمار مصرف شوند. به عنوان مثال دز مصرفی برای ایبوپروفن یا Advil به میزان 400 یا 600 میلی گرم برای 6 تا 8 ساعت می باشد، که بایستی از مصرف بیش از آن اجتناب نمود.

اگر بیمار پس از کاشت ایمپلنت دندان دچار تب شد، بایستی از داروهای کاهنده تب نظیر استامینوفن استفاده نماید. در صورتی که تب طولانی مدت شد، حتما بایستی متخصص ایمپلنت را در جریان موضوع قرار دهد.

بعد از ایمپلنت چند روز آنتی بیوتیک بخوریم؟

مدت زمان استفاده از آنتی بیوتیک ها و مسکن های مورد نیاز برای فرد بسته به مدت زمانی است که فرد از درد و التهاب ایمپلنت رنج می برد. برای تعیین مدت زمان و اینکه چند روز باید آنتی بیوتیک فرد استفاده نماید، بایستی نکات تجویزی دندانپزشک را رعایت نمود. به عنوان مثال در مورد استفاده از ژل Sockitباید 4-5 بار در چند روز در موضع از این ژل استفاده نمود.دقت نمایید معمولا بعد از چند روز تسکین درد و بهبودی حاصل شده و دیگر نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ها برای ایمپلنت نمی باشد.

بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟

مصرف آنتی بیوتیک ها و مسکن ها بعد از جراحی های کاشت دندان، موقتی بوده و بعد از رفع درد و خونریزی ها معمولا باید قطع شوند.

بعد از ایمپلنت چه مراقبت هایی باید بکنیم؟

دقت شود که دردها و یا خونریزی های موضعی بعد از کاشت دندان نبایستی بیمار را دچار نگرانی کند، زیرا خونریزی ها، درد و تورم موقتی بوده و به مرور زمان از بین می روند. بیمار بایستی در این مدت زمان به خوبی به رعایت بهداشت دهان و دندان خود اقدام نماید. استفاده از آب نمک می تواند در از بین بردن باکتری های داخل دهانی بسیار تاثیر گذار باشد. بنابراین استفاده از آب نمک و مسواک زدن به صورت نرم برای دندان های ایمپلنت شده را ضروری می دانیم.

برای کاهش درد و تورم می توان از یخ نیز استفاده کرد. این امر ورم موضع کاشت ایمپلنت دندان و خونریزی های احتمالی را می تواند به شکل موثری کاهش دهد. مواردی نظیر بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم و چه موارد بهداشتی را بایستی رعایت کنیم بایستی توسط متخصص ایمپلنت به بیمار توصیه شود تا درمانی موفق برای کاشت دندان فراهم شود.

روش های نوین کاشت ایمپلنت دندان کاهش دهنده درد و خونریزی ها است.

استفاده از روش های نوین در زمینه کاشت ایمپلنت دندان می تواند به شکل موثری خونریزی و درد ها را کاهش دهد. روش های نوینی نطیر ایمپلنت بدون درد و خونریزی و ایمپلنت دیجیتال از جمله روش های نوین در کاشت دندان محسوب شده که میزان درد و خونریزی را به شکل موثری کاهش می دهد. در این روش ها کاشت دندان به شکل دقیق و میزان تخریب بافت های مجاور به حداقل ممکن می رسد. از این رو دوران بهبودی بعد از کاشت دندان به شکل مناسبی کاهش می یابد و رضایت خاطر بیمار را در پی دارد. از این مصرف داروها نیز بعد از کاشت ایمپلنت به شکل موثری کاهش می یابد.

کلینیک تخصصی کاشت ایمپلنت دندان دکتر سعید کریمی از مدرن ترین و به روزترین روش های کاشت ایمپلنت دندان بدون درد و خونریزی و ایمپلنت دیجیتالی برای کاشت دندان استفاده می کند. با مراجعه به این مرکز کاشت دندان تخصصی می توانید به مناسب ترین وجه ممکن اقدام به کاشت ایمپلنت دندان موفق نمایید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.