12 شهریور 1398

بعد از عصب کشی دندان چه قرصی بخوریم؟

بعد از عصب کشی دندان چه قرصی بخوریم؟ سوالی که بیماران پس از عصب کشی دارند، آن است که چه داروهایی را پس از عصب کشی در صورت نیاز مصرف نمایند. بایستی در نظر داشت که مصرف قرص ها و داروها بایستی تحت نظر دندانپزشک بوده و بیماران خودسرانه اقدام به مصرف دارو ننمایند. از این رو دندانپزشک معمولا برای درمان دردهای احتمالی پس از عصب کشی اقدام به تجویز داروهای مسکن نظیر استامینوفن، ایبوپروفن و ... می نماید که در مواردی که درد ها بیشتر از حد معمول باشد، تحت نظر دندانپزشک اقدام به مصرف کورتون ها نیز تجویز می شود.

معمولا درد پس از عصب کشی امری شایع نبوده و با گذر یک یا چند روز این دردها برطرف می شود، با این وجود بکارگیری برخی از روش های خانگی می تواند در کاهش این امر بسیار موثر باشد.

بعد از عصب کشی دندان چه داروهایی بخوریم؟

برای از بین بردن دردهای احتمالی پس از عصب کشی معمولا از تجویز مسکن های درمانی استفاده می شود. عمدتا پس از چند روز مشکل برطرف می شود. اما در مواردی که دردها به صورت مستمر و ادامه دار شده باشد، بایستی با رجوع نزد متخصص عصب کشی خود، داروهای تجویزی وی را دریافت نمایید. اگر ریشه دندان دچار عفونت شده باشد، برای درمان ریشه دندان، متخصص معمولا از داروها چرک خشک کن و آنتی بیوتیک برای درمان بیمار استفاده می کند. بایستی توجه نمایید که دردهای موجود در چند روز ابتدایی طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد. ولی اگر دردها پس از چند روز ادامه دار بود حتما بایستی نزد متخصص عصب کشی بیمار مراجعه نماید و از مصرف خودسرانه داروها اجتناب کند.

بعد از عصب کشی دندان چه قرصی بخوریم؟

بعد از عصب کشی دندان چگونه از آن مراقبت کنیم؟

عصب دندان حساس بوده و نیازمند مراقبت بیمار دارد. معمولا فرایند عصب کشی در چند مرحله انجام می شود که بیمار بایستی تا فراهم شدن شرایط طبیعی استفاده از دندان به مراقبت های خود ادامه دهد. مصرف مواد خیلی سرد یا خیلی گرم می تواند منجر به تحریک دندان و مشکلات این چنینی برای بیمار شود. دندانپزشک نیز بایستی به خوبی عصب کانال های مربوط به ریشه دندان را خارج نموده تا مشکلات بعدی برای بیمار ایجاد نشود. معمولا به دلیل آن که دندان ها پس از عصب کشی شکننده تر می شوند، بایستی از روکش دندان برای دندان عصب کشی شده استفاده کرد. بنابراین بیماران بهتر است از دندانپزشک خود بخواهند برای دندان عصب کشی شده خود از روکش دندان استفاده نماید.

برای درمان های ریشه دندان با استفاده از فناوری های روز و به شکل کاملا تخصصی می توانید به دندانپزشکی دکتر سعید کریمی مراجعه نمایید. ایشان متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی بوده و فرایندهای مختلف درمانی دندانپزشکی را با دانش روز انجام می دهند. بایستی دقت شود که عصب کشی نزد دندانپزشکانی که از تخصص مناسب برخوردار نیستند، می تواند منجر به مشکلات بعدی و حتی شکست درمان عصب کشی شود.