در مورد ایمپلنت دندان بدانید
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
15 مهر 1398

در مورد ایمپلنت دندان بدانید

سوالاتی در مورد ایمپلنت دندان مطرح است که در این نوشتار به آن پاسخ خواهیم داد. اول آن که ایمپلنت چیست و چگونه کاشت دندان انجام می شود.

فهرست محتوای صفحه :

کاشت دندان موجب زیبایی، راحتی، بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار می شود. ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

در مورد ایمپلنت دندان و شرایط آن بدانید

ایمپلنت بهترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. جنس پایه ایمپلنت تیتانیومی است که تطابق و هماهنگی بسیاری را استخوان فک و سیستم دهانی دارد و با کاشت درون استخوان فک با گذر زمان اتصال و جوش دائمی بین آن ها فراهم می شود. بایستی گفت ایمپلنت دندان هایی را همچون دندان طبیعی را برای فرد فراهم می نماید که فرد از استفاده آن لذت خواهد برد.

کاشت ایمپلنت دندان به چه صورت است؟

روند کاشت دندان بسته به بیمار و شرایط فرد و نظر دندانپزشک متخصص در این حوزه انجام می شود. روش کاشت معمول به صورت چند مرحله ای است، یعنی در ابتدا کاشت پایه انجام شده و سپس با گذر زمان و فراهم شدن اتصال و جوش، عملیات ساخت و نصب روکش دندان انجام می شود.

این در حالی است که شرایط بیمار و وضعیت سلامت بیمار در سرعت درمان و جوش ایمپلنت دندان بسیار تاثیر گذار است.

در مورد ایمپلنت دندان

روش های ایمپلنت بدون جراحی را می توان از نوین ترین روش های کاشت دندان در نظر گرفت. این روش درمانی به ایمپلنت پانچی موسوم است. کاشت دندان به روش بدون درد و خونریزی را می توان از به روز ترین روش های کاشت ایمپلنت در نظر گرفت که سرعت بهبودی به شکل محسوسی افزایش پیدا می کند.

در مورد انواع ایمپلنت بدانید

ایمپلنت های دندانی دارای گستره وسیعی از برندها و مارک های مختلف هستند که دارای درجه کیفیت متفاوتی نیز هستند. برندهای یک سازنده مطرح می تواند کیفیت و طول عمر بالا را برای ایمپلنت بیمار فراهم آورد. کشورهایی چون آلمان، آمریکا، سوئد و ... از سازندگان مطرح ایمپلنت هستند که دندانپزشک بایستی از مارک مناسب برای بیمار خود استفاده نماید. البته تفاوت مارک تفاوت قیمت را نیز در پی دارد.

روکش مورد استفاده برای ایمپلنت در طی فرایند جداگانه فراهم می شود و می تواند از جنس های مختلف فراهم شود. جنس های سرامیکی، فلزی و زیرکونیا و ... می تواند برای روکش های دندانی استفاده شوند که درجه زیبایی و کیفیت کتفاوتی را دارند.

بکار بردن ایمپلنت چه نتایجی دارد؟

می توان موارد زیر را از نتایج بکار بردن ایمپلنت های دندانی برشمرد:

  • بهبود زیبایی با فراهم آمدن دندان های یک دست و کامل
  • بهبودن شرایط تکلم با فراهم شدن دندان های یک دست و کامل
  • بهبود جویدن و وضعیت غذایی فرد
  • جلوگیری از تحلیل استخوان های فک و تغییر در چهار چوب استخوان های صورت
  • ...

کاشت دندان نزد یک متخصص ایمپلنت مجرب و با رعایت اصول علمی کاشت دندان می تواند کاشتی موفق را برای بیمار فراهم آورد. در این راه توجه بیمار به بهداشت و حفظ و نگهداری از ایمپلنت می تواند کمک شایانی را به بیماران برای طول عمر بیشتر ایمپلنت نماید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.