دندانپزشکی میکروسکوپی چیست
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
03 مرداد 1398

دندانپزشکی میکروسکوپی چیست

دندانپزشکی میکروسکوپی انجام خدمات دندانپزشکی با میکروسکوپ خاص است. با این روش دقت کار بسیار بالاتر از لوپ چشمی است که تنها دندانپزشکان خاص و دقیق در امور درمانی از آن استفاده می کنند. انجام درمان های پیشرفته کاشت ایمپلنت دندان و یا درمان های ریشه دندان و بسیاری دیگر از درمان های حساس دندانپزشکی به این روش قابل انجام است. به دست آمدن درمان بهتر و دقیق تر از مزایای دندانپزشکی میکروسکوپی است.

فهرست محتوای صفحه :

دندانپزشکی میکروسکوپی

دندانپزشکی میکروسکوپی و کاربرد آن

با پیشرفت روش های درمانی و لزوم انجام درمانی دقیق و موفق، استفاده از دندانپزشکی میکروسکوپی بسیار لازم گشته است. با توجه به قدرت دید میکروسکوپ که بسیار بالاتر از قدرت دید و لوپ های چشمی است، می توان از آن در بسیاری از درمان های خاص نظیر درمان های دندانپزشکی زیبایی و خدمات جراحی های خاص نظیر درمان ریشه و درمان های پریودنتال استفاده نمود. این امر علاوه بر درمان دقیق تر، درمان را به صورت هدفمند تر و با صدمه کمتر به بافت های مجاور می کند.

عصب کشی با دندانپزشکی میکروسکوپی چگونه است؟

در درمان ریشه دندان، مقیاس کار بسیار کوچک بوده و فراهم کردن بزرگ نمایی جهت دید دندانپزشک می تواند بسیار سودمند باشد. داشتن دید کافی به کانال های عصب کشی در درمان بسیار برای دندانپزشک مهم و کاربردی است. در واقع تمیز کردن کانال های عصب کشی نقش مهمی در درمان موفق دارد. اگر تمیز کردن به خوبی انجام نشود، می تواند دردهای بعدی و عفونت ها را منجر شود. از این رو استفاده از دندانپزشکی میکروسکوپی می تواند در درمان ریشه دندان بسیار سودمند باشد. در واقع میکروسکوپ بزرگنمایی مناسب را جهت دید دندانپزشک برای درمان موفق ریشه فراهم می نماید.

تشخیص پوسیدگی با فناوری میکروسکوپی

از مزایای دندانپزشکی میکروسکوپی با فراهم آوردن قدرت دید بالا برای دندانپزشک، تشخیص مناسب پوسیدگی های دندانی است. تشخیص پوسیدگی در روش دندانپزشکی میکروسکوپی با سهولت بیشتر انجام می شود. از این رو دندانپزشک به راحتی می تواند پوسیدگی را تشخیص و درمان نماید. اگر پوسیدگی ها به خوبی درمان نشود و درمان های دیگر برای دندان ها با وجود پوسیدگی انجام شود. پوسیدگی دندان، درمان های دیگر را نیز تضعیف می کند.

دندانپزشکی میکروسکوپی

درمان های زیبایی دندان با دندانپزشکی میکروسکوپی

استفاده از میکروسکوپ در درمان های زیبایی دندان می تواند درمان را دقیق تر کند. به دلیل اینکه درمان های زیبایی از حساسیت های خاصی در بین متقاضیان برخوردار است، رعایت دقت و درمان در بزرگنمایی بالا بسیار سودمند است. یک متخصص دندانپزشک زیبایی بایستی از تجهیزات روز در جهت درمان استفاده کند. میکروسکوپ می تواند ابزاری مناسب جهت درمان های مختلف زیبایی باشد که به متخصص کمک می کند. این در حالی است که برخی از دندانپزشکان از تجهیزات روز برای درمان های زیبایی استفاده نمی کنند.

درمان کاشت ایمپلنت دندان با فناوری میکروسکوپی

یکی از حساس ترین درمان های دندانپزشکی کاشت دندان است. در این درمان بایستی میزان تخریب بافت های مجاور به حداقل میزان خود برسد. بررسی حجم استخوان و محل مناسب برای کاشت دندان از نکات مهم در درمان ایمپلنت است. از این رو بایستی دندانپزشک ایمپلنت با فراهم اوردن بزرگنمایی مناسب با دقت بیشتر اقدام به درمان ایمپلنت نماید. از این رو دندانپزشکی میکروسکوپی کمک شایانی به متخصصین ایمپلنت دندان می نماید.

دکتر سعید کریمی متخصص کاشت ایمپلنت و دندانپزشک زیبایی است که از آخرین تجهیزات روز در زمینه دندانپزشکی استفاده می کنند. ایشان نیز همگام با دندانپزشکی روز اقدام به درمان های دندانپزشکی به روش دندانپزشکی میکروسکوپی می نمایند.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.