روش استفاده نخ دندان
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
15 فروردین 1397

روش استفاده نخ دندان

روش استفاده نخ دندان و استفاده صحیح بسیار مهم است. رعایت بهداشت دهان علاوه بر سلامتی موجب زیبایی بیشتر نیز می شود که دندانپزشک همواره به بیماران خود توصیه می کند. امروزه رجوع به دندانپزشک زیبایی جهت درمانهای زیبایی به شکل چشمگیری افزایش یافته است که بایستی توصیه کرد برای دندانهای سالم و زیبایی دندانها رعایت بهداشت لازم است. نخ دندان یکی از ملزومات جهت داشتن دندانهای سالم و زیبا است.

نحوه استفاده از نخ دندان

نخ دندان

نخ دندان با برداشتن پلاک ها و باکتری ها به خصوص آن مواردی که مسواک به آن ها دسترسی ندارد از روی دندان نقش به بسزایی در سلامت دهان و دندان بازی می کند. یک بار استفاده از نخ دندان برای از بین بردن پلاک ها در روز امری واجب محسوب می شود.

  • حدود 30 تا 45 سانتيمتر از نخ دندان را ببريد و دو طرف نخي را كه بريده‌ايد در هر دو دست به دور انگشت وسط بپيچيد.
نخ دندان
  • سه انگشت آخر را ببنديد و دو دست را از هم دوركنيد تا نخ محكم كشيده شود. به اين ترتيب انگشت نشانه و شست هر دست آزاد می ‌ماند با بستن سه انگشت آخر، انگشت نشانه و شست دو دست آزاد مانده و قدرت مانور بالايي به شما مي‌دهد.
  • قطعه اي از نخ به طول 2 تا 5/2 سانتي‌متر را بين انگشتان شست و اشاره دستها نگهداريد طول نخي كه بين انگشتان دست آزاد باقي مي‌ماند، كافي است 2 تا 5/2 سانتيمتر طول داشته باشد.
نخ دندان
  • براي وارد كردن نخ بين دندانهاي فك پايين از دو انگشت اشاره و بين دندانهاي فك بالا از دو انگشت شست يا يك شست و يك انگشت اشاره استفاده كنيد. نخ را با حركتي به آرامي به فضاي بين دندانها وارد كنيد . پس از اينكه نخ را وارد فضاي بين دنداني كرديد ابتدا نخ را به سطح كناري دندان جلويي تكيه داده و با ملايمت به زير لبه لثه برده و آن را به ديواره دندان چسبانده و چند بار به طرف بالا و پائين حركت دهيد . به آرامي اين عمل را انجام دهيد تا به لثه مجاور دندان آسيب نرسانيد.
نخ دندان
  • نخ را به كناره يكي از دندانها تكيه داده و به زير لبه لثه ببريد و سپس به ديواره دندان كناري بچسبانيد و چند بار به طرف بالا و پايين حركت دهيد. سپس قسمت تميز نخ را در همان محل به سطح كناري دندان پشتي بچسبانيد و همين كار را تكرار كنيد. بعد از آن نخ را از لاي دندانها خارج كنيد. آن قسمت از نخ را كه براي اين دندانها استفاده كرده‌ايد جابجا كنيد و نخ كشيدن دندان بعدي را شروع كنيد. اين كار را براي تمام سطوح بين دندانها تكراركنيد.
نخ دندان

دهانشویه برای روزهای بعد از جراحی روز بعد از جراحی می توانید از دهانشویه ( نظیر کلرهگزین ) روزی 3 مرتبه برای 7 تا 10 روز استفاده نماییدو علاوه بر آن می توانید در طول روز از آب نمک نیز مرتب برای شستشوی دهان استفاده نمایید. این کار به تمیز نگه داشتن ناحیه جراحی شده وبه ترمیم زخم کمک می کند.

رعایت بهداشت در درمانهای زیبایی دندانپزشک زیبایی و یا روشهای ترمیمی نظیر ایمپلنت دندان و ... لازم و ضروری است.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.