علت درد دندان بعد از گذاشتن روکش
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
10 مهر 1398

علت درد دندان بعد از گذاشتن روکش

علت درد دندان بعد از گذاشتن روکش و مشکلات این چنینی را در این مطلب بیان می کنیم. روکش دندان با فراهم آوردن شرایط تاج مناسب برای دندان ها، قابلیت های دندان ها در استفاده طبیعی را فراهم می کند. ولی با نصب روکش دندانی در برخی از موارد ممکن است دردهایی ظاهر شود که این موارد و علت آن ها را در زیر بیان خواهیم کرد:

فهرست محتوای صفحه :

روکش دندان مانند روکش های سرامیکی فلزی یا ترکیبی از این دو و روکش های زیرکونیا می باشد که بر روی دندان قرار گرفته و باعث افزایش عملکرد دندانی و بدست آمدن زیبایی دندان می شود.

درد دندان بعد از گذاشتن روکش دندان به چه علت است؟

روکش های دندانی با قابلیت ترمیم دندان ها، شرایط دندان طبیعی را برای افراد فراهم می نمایند و به ندرت دندانی با روکش دچار درد گردد، با این وجود ممکن است در اثر برخی از موارد، درد های موضعی به وجود آید که به علت یکی از موارد زیر می باشد:

پوسیدگی های زیر روکش دندان

وقتی روکش بر روی دندان نصب می شود، این به این معنا نیست که دندان دیگر دچار پوسیدگی نمی شود. دندان پوسیده شده زیر روکش دندانی می تواند اعصاب دندان را تحریک کرده و باعث بروز درد روکش دندانی شود. در این مواقع بایستی دندانپزشک روکش دندانی را بردارد و سپس با عصب کشی و درمان پوسیدگی اقدام به برطرف کردن درد روکش دندان نماید.

علت درد دندان بعد از گذاشتن روکش

تحلیل لثه

در محل لثه ها و اتصال با روکش دندانی ممکن است لثه دچار تحلیل شود. این امر ممکن است سبب دردهای موضعی و حساسیت های این چنینی در لثه ها شود. دندانپزشک بایستی در هنگام نصب روکش به این امر توجه داشته که روکش و لثه ها با هم مشکلی نداشته باشند و لبه های روکش به خوبی با لثه ها ست شده باشد.

عفونت دندان

عفونت های دندانی یکی از مواردی است که باعث بروز درد های این چنینی برای روکش دندان شود. برای حل این موضوع بایستی علت توسط دندانپزشک بدست آید و درمان دقیق انجام شود. مصرف آنتی بیوتیک ها در حذف عفونت دندانی کمک شایانی می کند. عفونت دندان ها باعث بروز درد شده که حذف آن درد را از بین می برد.

برای آن که روکش دندانی که استفاده می کنید، دچار دردی نشود بایستی درمان را توسط یک دندانپزشک خوب و متخصص انجام دهید. اگر دندانپزشک درمان دندان را به خوبی انجام داده باشد و روکش را با رعایت اصول نصب کرده باشد، به ندرت روکش دچار درد می شود. روکش های دندانی به صورت گسترده توسعه یافته اند و از زیباترین روکش های دندانی نظیر روکش های سرامیکی و زیرکونیا می توان استفاده کرد و زیبایی را برای دندان های فرد فراهم نمود.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.