لمینت کامپوزیتی بهتره یا سرامیکی؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
07 مهر 1398

لمینت کامپوزیتی بهتره یا سرامیکی؟

در این نوشتار سعی می نماییم مشخص کنیم لمینت کامپوزیتی بهتره یا سرامیکی؟ بررسی تفاوت های بین لمینت کامپوزیتی و سرامیکی شما را در انتخاب بهترین روش یاری می دهد.

فهرست محتوای صفحه :

لمینت کامپوزیتی چیست؟

لمینت کامپوزیتی از مواد همرنگ دندان بوده و جنس کامپوزیتی دارد. برای اصلاح شکستگی ها، بد رنگی ها و فواصل بین دندانی و ... می توان از این نوع لمینت استفاده کرد.

لمینت ها از جنس سرامیک یا کامپوزیت می باشند که درخشندگی و سفیدی آنها منجر به زیبایی دندان می شود. انتخاب جنس لمینت بسته به شرایط دندان و نظر دندانپزشک انجام می شود.

لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی، جنسی سرامیکی دارند. این نوع لمینت برای از بین بردن شکستگی ها، اصلاح رنگ دندان ها و فواصل بین دندان ها، اصلاح ارتفاع تاج دندان و ... استفاده می شود. موارد استفاده لمینت سرامیکی همانند نوع کامپوزیتی است. برای لمینت های سرامیکی نیاز به لابراتوار برای ساخت لمینت می باشد.

لمینت کامپوزیتی

تفاوت های بین لمینت کامپوزیتی و سرامیکی

از بارزترین تفاوت های بین این دو نوع لمینت می توان به نحوه ی نصب آنها اشاره نمود. لمینت کامپوزیتی نیاز به تراش دندان ندارد، ولی برای لمینت سرامیکی بایستی دندان تراش داده شود. از نظر استحکام لمینت سرامیکی دارای استحکام بیشتری است. زیبایی لمینت سرامیکی بالاتر است ولی قیمت بالاتری نسبت به نوع کامپوزیتی دارد.

برخی از تفاوت های بین لمینت کامپوزیتی و سرامیکی در زیر لیست شده اند:

  • قیمت لمینت سرامیکی بیشتر از نوع کامپوزیتی است.
  • لمینت سرامیکی درخشنده تر و شفاف تر می باشد.
  • زیبایی لمینت سرامیکی از نوع کامپوزیتی بیشتر است.
  • لمینت کامپوزیتی نیاز به تراش دندان ندارد، در حالی که لمینت سرامیکی نیازمند تراش دندان است.
  • استحکام و ماندگاری سرامیک بالاتر از کامپوزیت است.
  • تغییر رنگ در نوع کامپوزیتی کم تر از سرامیکی است.
  • لمینت کامپوزیتی تنها در یک جلسه انجام می شود، این در حالی است که لمینت سرامیکی نیاز به تعداد جلسات بیشتر است.
لمینت کامپوزیتی

برای درمان های لمینت دندان بهتر است در ابتدا یک مرکز معتبر در این زمینه را انتخاب کنید. استفاده از مواد کامپوزیتی با کیفیت می تواند در ایجاد دندانی زیبا و با دوام برای شما بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین در خصوص لمینت های سرامیکی استفاده از فناوری کد کم می تواند بسیار راه گشا باشد. در این فناوری با استفاده از تجهیزات دیجیتال انواع ریستوریشن دندانی بخصوص لمینت دندان به صورت سه بعدی با زیبایی بالا تهیه می شود.

دکتر سعید کریمی خدمات لمینت دندان، چه به صورت کامپوزیتی و چه به صورت سرامیکی را با کیفیت بالا عرضه می نمایند. این مرکز درمانی مجهز به لابراتوار پیشرفته کد کم در تهران بوده که برای ساخت انواع ریستوریشن دندانی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.