چگونه از ایمپلنت نگهداری کنیم؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
05 مهر 1398

چگونه از ایمپلنت نگهداری کنیم؟

چگونه از ایمپلنت نگهداری کنیم؟ همواره بایستی توجه نمود که همانطور که دندان های طبیعی نیازمند مراقبت هستند، ایمپلنت کاشته شده هم نیازمند مراقبت و نگهداری است. در این مطلب شما را با نگهداری و مراقبت ایمپلنت دندان کاشته شده آشنا می سازیم.

فهرست محتوای صفحه :

چگونه از ایمپلنت نگهداری کنیم؟ دستورات لازم چیست؟

دندان کاشته شده نیز همانند دندان طبیعی نیازمند مسواک زدن است. برای مسواک زدن دندان ها و بویژه ایمپلنت، نبایستی مسواک را رو به بالا و پایین حرکت داد، زیرا ممکن است به ریشه ایمپلنت و لثه آسیب وارد شود. بنابراین در هنگام مسواک زدن از حرکت چرخشی مسواک بصورت آرام استفاده کنید. بایستی دقت نمایید که مسواک زدن صحیح و برداشتن جرم و مواد غذایی از اطراف ایمپلنت از عفونت های احتمالی جلوگیری کرده و عمر کاشت دندان را افزایش می دهد. توصیه ما به شما استفاده از مسواک واترجت است. مسواک زدن را صحیح و به میزان کافی انجام دهید.

چگونه از ایمپلنت نگهداری کنیم

چگونه با غذا خوردن صحیح از ایمپلنت نگهداری کنیم؟

چگونه از ایمپلنت نگهداری کنیم که با غذا خوردن آسیب نبیند؟ برای غذا خوردن با ایمپلنت بخصوص در زمانی که از زمان کاشت دندان زیاد نگذشته است، بایستی نکاتی را رعایت نمایید. بایستی در زمان آغازین استفاده از ایمپلنت از ایجاد فشار به ایمپلنت کاشته شده پرهیز شود. مصرف مواد غذایی نرم و موادی که فشاری به دندان کاشته شده وارد نمی کند، بسیار توصیه می شود. با گذر زمان و ایجاد جوش و اتصال قوی بین ایمپلنت و استخوان فک قابلیت استفاده از ایمپلنت کاشته آسان تر می شود.

چگونه از ایمپلنت نگهداری کنیم

چگونه با رعایت دستورات دندانپزشک از ایمپلنت نگهداری کنیم؟

بعد از کاشت دندان ممکن است در موضع کاشت، دردها، التهاب یا خونریزی ها ایجاد شود، بایستی بیمار دچار نگرانی نشود. این امور طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی نیست. دندانپزشک با تجویز انتی بیوتیک ها و داروها این موارد رو برطرف می کند. معمولا تا چند روز این موارد قابل درمان است و برطرف می شود. استفاده از مسکن ها و کمپرس یخ در کاهش دردها بسیار موثر است.

نگهداری و کاشت دندان موفق باعث رضایت بیمار شده و دندانی همانند دندان طبیعی را برای فرد مهیا می کند. ایمپلنت با کیفیت و روش کاشت دندان مناسب نیز از اصولی است که در کاشت ایمپلنت دندان بسیار موثر است. بنابراین در اولین گام برای به دست آوردن ایمپلنت مناسب بایستی یک متخصص ایمپلنت مناسب را انتخاب کنید. ما به شما در این زمینه دکتر سعید کریمی را پیشنهاد می دهیم. ایشان متخصص کاشت دندان بوده و بهترین روش ایمپلنت را برای بیماران انتخاب می کند.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.