کاربرد لیزر در دندانپزشکی زیبایی
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
20 فروردین 1397

کاربرد لیزر در دندانپزشکی زیبایی

هدف دندانپزشک زیبایی استفاده بهترین روشهای درمانی جهت کسب زیبایی برای اشخاص است. لیزر دندان به عنوان روشی جدید و مدرن در درمانهای زیبایی محسوب می شود. دندانپزشک با لیزر درمانی موثر تر و با موفقیت بالاتر را ارائه می دهد. لیزر زمان درمان را کاهش می دهد، زیرا میزان تخریب بافت لثه و دندان کمتر است. کسانی که قصد دارند زمان درمانی کوتاهی داشته باشند، لیزر ابزاری مفید محسوب می شود.

لیزر در دندانپزشکی

لیزر در دندانپزشکی زیبایی چه کاربردی دارد؟

کاربرد لیزر دندان در درمانهای دندانپزشکی متنوع است ولی از جمله کاربردهای لیزر در دندانپزشکی زیبایی سفید کردن دندانها را می توان نام برد. روش قبلی سفید کردن دندان، بلیچینگ بدون لیزر بوده که جهت اثر بخشی و دقت بالاتر درمان بکارگیری لیزر بسیار موثر است. با لیزر ماده بلیچینگ فعال شده و کارایی ماده بیشتر می شود. با لیزر برای افزایش دمای ماده بلیچینگ استفاده می شود. ماده بلیچینگ نیز بایستی هنگام مواقع استفاده لیزر حاوی پیگمان باشد

کاربرد دیگر لیزر را می توان در جراحی های لثه یافت که دندانپزشک زیبایی لیزر را جهت برداشتن لثه اضافی استفاده کرده و دقت جراحی بالا رفته همچنین مدت زمان بهبودی کاهش می یابد. لیزر برای رفع بوی بد دهان نیز کاربرد دارد، زیرا عامل بوی بد دهان برای برخی افراد وجود حفره دهانی بوده که جراحی لیزری این مشکل را برطرف می کند.

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی برای برداشت پوسیدگی ها نیز لیزر را بکار می برد، این امر باعث سهولت برداشتن بافت پوسیده می شود. درمان حساسیت های دندانی نیز قابلیت لیزر دندان است، بدین صورت نتیجه درمان بهتر خواهد بود.

برخی از مراکز درمانی در ایران با مجهز شدن به تجهیزات مدرن نظیر لیزر دندان، کد کم و ... دندانپزشکی زیبایی را آسانتر برای بیمار و دندانپزشک ساخته اند. درمان با لیزر استرس کمتری برای بیمار باعث می شود که این سهولت درمانی به دندانپزشک هم کمک فراوانی می نماید. لیزر برای کودکان بسیار سودمند است زیرا درمان با درد کمتر همراه خواهد بود که باعث افزایش قدرت تحمل کودکان می شود. افراد مسن و بیماران مبتلا به بیماری های جانبی نیز از لیزر بهره مند می شوند زیرا میزان خونریزی کمتر بوده و تخریب سایر بافت ها کمتر است.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.