روشهای دندانپزشک زیبایی
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
23 اردیبهشت 1397

روشهای دندانپزشک زیبایی

زیبایی دندان نقش بسزایی در اعتماد به نفس افراد دارد.از جمله روشهای زیبایی دندان توسط دندانپزشک زیبایی می توان روشهای زیر را بیان کرد:

زیبایی دندان

زیبایی دندان با پیوند دندان

در پیوند دندان یک ماده همرنگ دندان توسط دندانپزشک زیبایی استفاده می شود که به دندان می چسبد و شکستگی های دندان و پوسیدگی ها ترمیم می شود.

روکش دندان (ونیر)

ونیر مادهای نازک و همرنگ دندان است که سطح دندان را می پوشاند و سبب زیبایی دندان می شود.

تاج گذاشتن روی دندان

تاج بعنوان کلاه دندان است. هنگامیکه دندان ضعیف ویا بمقدار زیاد تخریب شود، برای بهبود شکل، اندازه و ظاهر دندان از تاج دندانپزشک زیبایی استفاده می کنند. تاج منجر به زیبایی دندان می شود.

ارتودنسی دندان

دندان‌های کج و ناهموار توسط ارتودنسی اصلاح می شود. این دندانها منجر کاهش زیبایی فرد می شود.

مینا کاری دندان

میناکاری، یک روش سریع و بدون درد است. این روش برای تصحیح عیوب کوچک مانند دندان‌ ناهموار و یا دندان روی هم گرفته، استفاده می‌شود.

سفید کردن دندان

انواع مختلف سفید کننده‌های دندان عبارتند از خمیردندان، ژلهای، چسب‌ها و مواد سفید کننده‌ای که دندانپزشک به دندان میزند سفیدی دندان نقش بسزایی در زیبایی دارد.

پر کردن با کامپوزیت

پر کردگی دندان گاهی دراثر خرد شدن نیاز به جایگزینی دارد. بسیاری ازافراد آمالگام نقره‌ای را با کامپوزیت هم رنگ دندان تعویض می‌کنند.

ایمپلنت دندان

بسیاری از افراد در اثر پوسیدگی دندان، عفونت و التهاب لثه و جراحی دندان، دندان‌های خود را از دست می دهند؛ ایمپلنت دندان که از تیتانیوم ساخته می شود، به جای ریشه دندان قرار می‌گیرد.

دندان مصنوعی

افرادی که فاقد دندان و بافت اطراف دندان هستند، از دندان مصنوعی استفاده می کنند که منجر به زیبایی می شود.

بریج دندان

در صورتیکه دندانی کشیده شود، برای جایگزینی آن، دو دندان مجاور ناحیه بی‌دندانی به عنوان پایه در نظر گرفته شده و ناحیه وسط پر می‌شود.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.