آنچه درباره ایمپلنت باید بدانیم
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
05 اسفند 1399

آنچه درباره ایمپلنت باید بدانیم

آنچه درباره ایمپلنت باید بدانیم را در این مقاله شرح می دهیم. ایمپلنت دندان را بهترین روش برای جبران دندان از دست رفته بایستی دانست. در این روش دندانی همانند دندان طبیعی برای فرد مهیا می شود که با سایر روش های دندانپزشکی قادر به فراهم شدن چنین دندانی نیست.

فهرست محتوای صفحه :

درباره ایمپلنت دندان بدانید!

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که سازگاری بالایی با بدن دارد و امکان ایجاد اتصال قوی بین آن و استخوان فک وجود دارد. کاشت ایمپلنت دندان در طی دو مرحله انجام می شود. در گام نخست بایستی پایه ایمپلنت که فیکسچر نام دارد درون استخوان فک بیمار جایگذاری شود و با گذر زمان اتصال قوی و محکمی بین آن و استخوان فک برقرار شود. در گام دوم بایستی برای پایه کاشته شده روکش دندان تهیه و الصاق آن انجام شود. حال به پاسخ برخی از سوالات در مورد ایمپلنت دندان می پردازیم.

آنچه درباره درد ایمپلنت باید بدانیم؟

خیر ایمپلنت درد چندانی ندارد، درد کاشت دندان حتی از کشیدن دندان نیز کمتر است. برای کاشت دندان نیاز به بی حسی موضعی است و در زمان کوتاهی کاشت دندان انجام می شود. به کار بردن روش های نوین نظیر ایمپلنت دیجیتال و یا ایمپلنت پانچی که به روش بدون درد و جراحی موسوم است میزان درد را در زمان کاشت به شکل قابل ملاحظه ای کاهش داده است.

آنچه درباره عوارض ایمپلنت باید بدانیم؟

خیر ایمپلنت عوارضی ندارد و بیشترین تناسب را با سیستم دهان و دندان افراد دارد. افراد مختلف با مشکلات جسمی نیز قادر به کاشت دندان هستند. عوارضی بعد از کاشت نظیر خونریزی های موضعی و یا درد و التهاب برطرف شده و بمرور زمان این مشکلات از بین می رود.

آنچه درباره ایمپلنت باید بدانیم

آیا ایمپلنت دائمی است؟

طول عمر استفاده از ایمپلنت بسته به رعایت بهداشت از طرف بیمار دارد. با این وجودنحوه کاشت و استفاده از برندها و متریال با کیفیت برای کاشت دندان می تواند بر طول عمر ایمپلنت برای فرد تاثیرگذار باشد. معمولا ایمپلنت ها عمر بالایی داشته که رعایت بهداشت می تواند بر طول عمر استفاده از آن تاثیر بگذارد.

آیا همه افراد قادر به کاشت دندان هستند؟

با پیشرفت های فراهم شده در زمینه کاشت دندان، امکان کاشت ایمپلنت دندان برای اکثر افراد فراهم شده است. با این وجود افراد با بیماری های زمینه ای بایستی با مشاوره با پزشک خود اقدام به کاشت دندان نمایند. به عنوان مثال افراد با بیماری دیابت یا افرادی که از بیماری قلبی رنج می برند نیازمند به کارگیری دستورالعمل های خاصی برای کاشت دندان می باشند.

آیا همه دندان ها را ایمپلنت می کنند؟

امکان ایمپلنت همه دندان ها یا تک تک دندان ها به صورت مجزا وجود دارد. به عنوان مثال می توان برای فیکس کردن دندان های مصنوعی از یک یا چند ایمپلنت استفاده نمود. یا از کاشت دندان به همراه بریج برای جبران دندان های از دست رفته بهره برد. انتخاب تعداد ایمپلنت برای بیمار بسته به نظر متخصص ایمپلنت دارد.

روش های مختلف کاشت ایمپلنت دندان چگونه است؟

در روش سنتی کاشت دندان نیاز به جراحی فک برای رسیدن به استخوان فک است، پس از جراحی بایستی بخیه موضع انجام شده و درمان در دوره طولانی انجام می شود. اما در روش های نوین کاشت ایمپلنت دندان جراحی ها به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته است یا از روش های نوینی نظیر لیزر یا روش پانچی و دیجیتال استفاده می شود. هر یک از روش های مورد استفاده باعث سهولت کاشت دندان و آسودگی بیشتر بیماران می شود.

انتخاب روش مناسب برای کاشت دندان بسته به نظر دندانپزشک، شرایط فیزیکی بیمار و هزینه و قیمتی است که بیمار برای کاشت دندان صرف می کند.

در روش های نوین درمان با دقت بیشتر و در زمان کمتری انجام می شود. از روش های نوین به روش پانچی می توان اشاره کرد که به روشی بدون درد و خونریزی مشهور است. کوتاه شدن مودت زمان کاشت و افزایش سرعت بهبودی بیمار از مزایای کاشت دندان به روش بدون درد و خونریزی است.

آنچه درباره کیفیت ایمپلنت ها باید بدانیم؟

ایمپلنت های موجود در بازار دارای درجه کیفیت متفاوتی هستند، برندهای مختلفی برای ایمپلنت وجود دارند که همه برای کاشت دندان افراد مناسب نیستند. استفاده از برند مطرح و با کیفیت ایمپلنت می تواند طول عمر بالاتری را در استفاده از آن فراهم کرده و درصد موفقیت کاشت دندان را بالا برد. واحدهای دندانپزشکی مختلف می توانند از ایمپلنت با برندهای مختلف استفاده نمایند، شما از واحد دندانپزشکی بخواهید از برندهای مطرح و با کیفیت برای کاشت دندان شما استفاده نماید.

برای کاشت دندان به کجا مراجعه نماییم؟

مراکز مختلفی در تهران اقدام به کاشت دندان به صورت تخصصی می نمایند، شما برای انتخاب یک مرکز معتبر بایستی به امکانات مرکز و سطح تخصص دندانپزشکان آن توجه نمایید. استفاده از روش های نوین در زمینه کاشت دندان از مزایای یک واحد دندانپزشکی محسوب می شود. تکنولوژی های لیزر و کد کم می تواند معیاری برای برتری یک مرکز دندانپزشکی باشد.

پیشنهاد ما استفاده از خدمات تخصصی دندانپزشکی دکتر سعید کریمی است که از مدرن ترین خدمات در حوزه دندانپزشکی برای مراجعه کنندگان استفاده می نماید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.