آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
09 مهر 1398

آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟

ایمپلنت یکی از روش های نوین جهت جبران بی دندانی است. اما کسانی که از آن استفاده می کنند، همواره سوال دارند که آیا ایمپلنت دائمی است؟ در پاسخ بایستی گفت ایمپلنت دارای عمر بالایی است که بکارگیری نوع های با کیفیت تر می تواند باعث ماندگاری و طول عمر بیشتر ایمپلنت دندان شود.

فهرست محتوای صفحه :

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت های دندانی از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که کیفیت هر یک در طول عمر بیشتر ایمپلنت تاثیر فراوان دارد. شما بایستی از متخصص ایمپلنت خود بخواهید که از ایمپلنت های با کیفیت استفاده کند. برندهای مختلفی در بازار موجود است که درجه کیفیت متفاوتی دارند.

طول عمر ایمپلنت دندان

تاج ایمپلنت یا همان روکش دارای عمر کمتری است و به حدود 15 سال می رسد، این در حالی است که عمر پایه ایمپلنت به بیش از 25 سال می رسد. رعایت بهداشت و مراقبت از ایمپلنت بر میزان این زمان می افزاید.

در استفاده از ایمپلنت چه نکاتی را بایستی برای طول عمر بیشتر آن رعایت کنیم؟

مسواک زدن ایمپلنت همانند دندان طبیعی می تواند باعث افزایش طول عمر استفاده ایمپلنت شود. استفاده از نخ دندان و یا دهانشویه ها می تواند در طول عمر بیشتر ایمپلنت کمک شایانی نماید. اگر بعد از استفاده از ایمپلنت دچار دردهای موضعی به مدت زمان زیادی شدید، بهتر است هر چه زودتر به متخصص ایمپلنت مراجعه نمایید.

چه روکشی را برای طول عمر بالاتر ایمپلنت استفاده کنیم؟

یکی از اجزاء مهم برای ایمپلنت های دندانی، روکش دندان است. برای طول عمر بیشتر روکش، انتخاب نوع روکش از اهمیت بالایی برخوردار است. روکش های فلزی، سرامیکی و زیرکونیا را می توان برای انواع ایمپلنت دندانی استفاده کرد. در این بین روکش های سرامیکی و زیرکونیا از لحاظ زیبایی از درجه بالایی برخوردار می باشند و دندان هایی به درخشندگی و سفیدی دندان های طبیعی را برای فرد فراهم می نماید.

از بین روکش های سرامیکی و زیرکونیا، روکش زیرکونیا دارای عمر بیشتری می باشند، زیرا بیشترین استحکام را دارا هستند. اگر بخواهیم بهترین روکش دندان برای ایمپلنت را بکار ببریم، می توانیم روکش زیرکونیا را نام ببریم. روکش زیرکونیا در عین زیبایی فراوانی که دارند، دارای استحکام بالایی نیز هستند.

طول عمر ایمپلنت دندان

روند درمانی بر طول عمر ایمپلنت تاثیر فراوان دارد

ایمپلنت را می توان به روش های مختلفی کاشت. از روش های فوری گرفته و یا روش های چند مرحله ای. انتخاب روش بسته به شرایط بیمار انتخاب می شود. به عنوان مثال بیماری با بیماری پوکی استخوان را در نظر بگیرید. نیازمند پیوند استخوان بوده و فرایند پیوند استخوان در ایجاد اتصال و جوش محکم تر بین ایمپلنت و استخوان فک تاثیر فراوان دارد. با توجه به این مورد ایجاد اتصال قوی تر و کاشت با در نظر گرفتن میزان استخوان فک می تواند در طول عمر بیشتر ایمپلنت تاثیر فراوان داشته باشد.

انتخاب متخصص ایمپلنت خوب برای طول عمر بیشتر ایمپلنت

در اولین قدم بایستی بیماران یک متخصص ایمپلنت خوب و مجرب را انتخاب کنند تا با رعایت اصول، کاشتی دقیق و مناسب را داشته باشید. مرکز دندانپزشکی بایستی توانایی ساخت روکش های دندانی مناسب را داشته باشد و از بهترین و مناسب ترین برندهای ایمپلنت استفاده کند.

دکتر سعید کریمی یکی از مجرب ترین و بهترین متخصصین دندانپزشکی و کاشت ایمپلنت دندان می باشند که از برندها و مارک های مناسب و مطرح برای کاشت دندان استفاده می نمایند. ایشان برای کاشت دندان و ساخت روکش های دندانی مورد نیاز از فناوری کد کم بهره می برند. در فناوری دیجیتال کد کم ساخت انواع روکش دندانی به صورت سه بعدی انجام می شود.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.