آیا میشود روکش دندان را برداشت
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
18 مرداد 1398

آیا میشود روکش دندان را برداشت

آیا میشود روکش دندان را برداشت؟ سوالی کسانی است که از روکش های دندانی استفاده می کنند. در جواب این سوال بایستی گفت، بله می توان روکش دندان را به دلایل مختلف برداشت. البته لازم به ذکر است که روکش استفاده شده در صورتی که بیمار از آن مراقبت نماید و بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نماید، می تواند مورد استفاده طولانی مدت برای افراد واقع شود.

فهرست محتوای صفحه :

روکش دندان مانند روکش های سرامیکی فلزی یا ترکیبی ازاین دو و روکش های زیرکونیا می باشد که بر روی دندان قرار گرفته و باعث افزایش عملکرد دندانی و بدست آمدن زیبایی دندان می شود.
روکش دندان

آیا میشود روکش دندان را عوض کرد؟

گاهی روکش های دندانی دچار مشکلاتی می شوند که بایستی برداشته شده و عملیات نصب روکش دوباره انجام شود. شکستگی های روکش می تواند یکی از دلایل تعویض آن باشد. دقت داشته باشید در درمان ها با روکش دندان از دندانپزشک خود بخواهید همواره روکشی با زیبایی و استحکام بالا را برای شما فراهم آورد. جنس روکش های دندانی بر استحکام آن ها بسیار تاثیرگذار است. اگر از روکش های زیرکونیا یا سرامیکی برای شما استفاده شود، هم زیبایی و استحکام بالا برای دندان شما فراهم می شود.

یکی دیگر از عواملی که نیاز به برداشتن روکش دندان را ضروری می سازد، مشکلات ناشی از روکش بر روی لثه بیماران است. در واقع لثه ممکن است دچار تیرگی رنگ و یا درد های موضعی شده باشد که برداشتن روکش و درمان لثه امری ضروری است. حتی ممکن است در قسمت روکش شده، لثه دچار عفونت شده باشد که برای درمان بایستی روکش برداشته شود.

روکش دندان

چرا روکش های دندانی را عوض می کنند؟

گاهی در دندان روکش شده ممکن است پوسیدگی هایی ایجاد شده باشد که برای درمان این پوسیدگی ها نیاز به برداشتن روکش دندان و درمان پوسیدگی های دندانی است.

اگر روکش دچار شل شدگی شده باشد، بایستی حتما روکش برداشته شده و عملیات نصب مجدد انجام شود. با این وجود برخی از افراد از ظاهر و زیبایی روکش های دندانی مورد استفاده برای آن ها راضی نیستند. مثلا روکش های فلزی از نظر ظاهری مناسب نیستند و افراد برای زیبایی بیشتر از دندانپزشکان روکش های زیباتر را می خواهند. در مورد این مسئله بایستی گفت که برداشتن روکش بایستی توسط متخصص دندانپزشکی صورت گیرد و سپس از روکش ها با ظاهر زیبا و استحکام مناسب برای این دسته از افراد استفاده کرد. روکش ای سرامیکی و زیرکونیا را می توان برای این دسته از افراد به کار برد. هر دو دارای درجه زیبایی بسیار بالا هستند و استحکام بسیار مناسبی دارند. در این بیم روکش های زیرکونیا از نظر استحکام منحصر به فرد می باشند. ما به شما پیشنهاد می کنیم از روکش های زیرکونیا برای ترمیم های دندانی خود بهره برید.

زیبایی روکش های کار گذاشته شده برای افراد بستگی به مهارت دندانپزشک نیز دارد. برخی از واحدهای روکش دندان مجهز دارای مرکز ساخت روکش های دندانی با فناوری های پیشرفته ای نظیر کد کم هستند. با این فناوری امکان ساخت روکش های دندانی با کامپیوتر به حالت سه بعدی فراهم شده است.

با نصب روکش های زیبا و با استحکام بالا می توانید زیبایی و کارایی روکش های دندانی را برای خود فراهم آورید. جهت این امر بایستی در قدم نخست یک واحد مناسب برای درمان های دندانپزشکی بخصوص در زمینه روکش دندان را برای خود فراهم آورید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.