ایا میشود همه دندانها را ایمپلنت کرد؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
24 آذر 1399

ایا میشود همه دندانها را ایمپلنت کرد؟

ایا میشود همه دندانها را ایمپلنت کرد؟ سوال بسیاری از متقاضیان کاشت ایمپلنت دندان است. در پاسخ بایستی گفت بله می توان تمام دندان ها را ایمپلنت کرد ولی با روش های خاصی می توان تعداد مورد نیاز ایمپلنت برای کاشت دندان در افراد مختلف را کاهش داد.

فهرست محتوای صفحه :

ایا میشود تمام دندان ها را ایمپلنت کرد؟

همانطور که می دانید کاشت ایمپلنت دندان بهترین روش برای جبران دندان های از دست رفته می باشد. روش های دیگر به هیچ عنوان می توانند کارایی و قابلیت استفاده همچون روش کاشت دندان را برای فرد مهیا کنند. در کاشت دندان درون استخوان فک بیمار ایمپلنت جایگذاری شده و سپس با گذر زمان اتصال قوی بین استخوان فک بیمار و ایمپلنت برقرار می شود. بدین صورت با فراهم شدن روکش برای ایمپلنت دندان کاشته شده، دندانی همانند دندان طبیعی برای فرد مهیا می شود. عمر استفاده از ایمپلنت بسیار بالا بوده و فرد با رعایت بهداشت دهان و دندان به افزایش طول عمر استفاده از آن کمک شایانی می نماید.

کاشت دندان موجب زیبایی، راحتی، بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار می شود. ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.
ایا میشود همه دندانها را ایمپلنت کرد

اما سوال اینجاست ایا کسانی که همه یا بخش زیادی از دندان های خود را از دست داده اند، بایستی برای تک تک دندان ها کاشت دندان را داشته باشند!

ایا میشود پروتز را با ایمپلنت ثابت کرد!

در افرادی که از پروتز های دندانی استفاده می کنند، می توان پروتز را با استفاده از ایمپلنت ها ثابت کرد. معمولا از 4 یا تعداد بیشتری از ایمپلنت برای این امر استفاده می کنند. این امر باعث می شود که پروتز درون فک بیمار ثابت شده و بیمار به راحتی از آن استفاده کند. بدین ترتیب مشکلاتی نظیر تکلم و جویدن برای فرد از بین رفته و ایمپلنت به خوبی برای فرد شرایط دندان های ثابت را فراهم می اورد. بنابراین در این مورد خاص نیاز به بکارگیری ایمپلنت برای تک تک دندان ها نبوده و به راحتی با ایمپلنت های کم می توان پروتز دندانی را ثابت کرد.

ایا میشود همه دندانها را ایمپلنت کرد

می توان از ایمپلنت و بریج همزمان استفاده کرد!

گاهی چند دندان در کار هم از دست رفته اند، در این موارد نیاز به استفاده از ایمپلنت برای تک تک دندان ها نیست. بلکه می توان از چند ایمپلنت استفاده کرد و بین آن ها از پروتز و بریج دندان استفاده نمود. بنابراین در این مورد خاص نیز نیاز به ایمپلنت تک تک دندان ها نیست. اما بایستی بدانید که هیچ گاه این روش نمی تواند قابلیت ایمپلنت تک تک دندان ها را فراهم کند.

تعداد ایمپلنت برای فک بالا و پایین!

در کاشت دندان برای فک بالا و پایین تفاوت هایی وجود دارد، این امر در نتیجه اختلاف شرایط فک بالا و پایین است. برخی از متخصصان برای فک بالا 6 عدد به بالا و برای فک پایین 5 عدد استفاده کرده و برخی از 4 عدد برای فک بالا و 3 یا 4 عدد برای فک پایین استفاده می کنند. انتخاب تعداد ایمپلنت مورد استفاده بسته به نظر دندانپزشک دارد.

ایا میشود همه دندانها را ایمپلنت کرد

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین!

در مواردی که نیاز است فک بالا یا پایین فرد کامل ایمپلنت شود، بایستی برخی از موارد را در نظر گرفت. به عنوان مثال در فک بالا ممکن است مشکلات سینوسی وجود داشته باشد و بزرگی سینوس ها می تواند مانع ایمپلنت شود. همچنین استخوان فک بالا نرم است و این امر می تواند موجب تحلیل بیشتر فک بالا در اثر کاشت ایمپلنت شود. بنابراین بهتر است در فک بالا در اطراف سینوس ها کاشت دندان را انجام داد، همچنین تعداد بیشتری کاشت در فک بالا انجام شود. اما در فک پایین میزان حجم استخوان بیشتری قابل دسترسی بوده و با تعداد کاشت ایمپلنت کمتر نیز می توان به طور کامل برای فک پایین کاشت دندان را انجام داد. در فک پایین وجود دو عصب بزرگ را نیز بایستی در کاشت در نظر گرفت، به همین دلیل بیشتر ایمپلنت در فک پایین در قسمت جلوی دهان فرد کاشته می شود.

در فک بالا مشکلات سینوسی را می توان با درمان های تکمیلی نظیر سینوس لیفت برطرف نمود. همچنین تحلیل و کمبود استخوان را در بیماران بخصوص در بیماران با پوکی استخوان با تزریق استخوان برطرف نمود.

بنابراین در پاسخ اینکه ایا میشود همه دندانها را ایمپلنت کرد؟ میگوییم بله میشود. ولی در برخی از موارد با تعداد ایمپلنت کمتر می توان شرایط مناسبی را برای فرد فراهم نمود. که انتخاب روش مناسب بسته به نظر دندانپزشک می باشد. با انتخاب یک مرکز معتبر در زمینه کاشت ایمپلنت می توانید درمان موفق را برای دندان های خود فراهم آورید.

در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی کاشت ایمپلنت همه دندان ها را تجربه نمایید!

دکتر سعید کریمی متخصص کاشت ایمپلنت دندان در تهران بوده که از روش های نوین نظیر ایمپلنت دیجیتال برای کاشت دندان بهره می برند. ایشان از بهترین برندهای مطرح در زمینه کاشت دندان استفاده کرده و کیفیت و موفقیت درمان را برای بیمار به ارمغان می آورد. بکارگیری تخصص در کنار تجربه از مزایای استفاده از خدمات دندانپزشکی دکتر سعید کریمی است.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.