برای عفونت دندان چه قرصی بخوریم؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
05 خرداد 1401

برای عفونت دندان چه قرصی بخوریم؟

برای عفونت دندان چه قرصی بخوریم؟ عفونت و چرک دندان امری شایع بوده که اکثر ما آن را تجربه نموده ایم، یافتن بهترین قرص برای چرک و غفونت دندان همواره از دغدغه های بسیاری از افراد بوده است، در این مقاله به شما برخی از داروها و قرص های مناسب برای عفونت دندان را معرفی می نماییم. در مواردی که شما با عفونت دندان های خود مواجه شدید، باید در اسرع وقت به دندانپزشک متخصص مراجعه نموده تا برای شما آنتی بیوتیک و قرص های مناسب را تجویز نماید.

فهرست محتوای صفحه :

بهترین دندانپزشک تهران کیست؟

جهت مطالعه این مقاله کلیک کنید
در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی ۲۰ سال تجربه، دانش روز و بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دندانپزشکی دنیا را تجربه کنید.

برای عفونت دندان چه قرصی بخوریم؟

قرص های بسیاری برای درمان عفونت دندان وجود دارد، برای استفاده از هر یک باید از دستور پزشک متخصص مجوز گرفت. در ادامه به معرفی برخی از این داروها که از بهترین داروها برای درمان عفونت دندان به حساب می آیند، می پردازیم.

  • پنی سیلین، از قوی ترین آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت دندان به حساب می آید که در صورت تجویز دندانپزشک قابل استفاده است. پنی سیلین مصرف تزریقی و خوراکی دارد.
  • اریترومایسین، این دارو مصرف خوراکی و تزریقی دارد و در از بین بردن عفونت های دندانی بسیار موثر است.
  • مترونیدازول، قرص مترونیدازول در از بین بردن چرک دندان کاربرد فراوانی دارد و کمتر عوارضی دارد.
  • آمپی سیلین، این دارو دارای خاصیت مشابه پنی سیلین بوده و در از بین بردن عفونت دندان بسیار تاثیر دارد.
  • کلیدامایسین، یکی از قوی ترین چرک خشک ها برای دندان، این دارو است. استفاده از این دارو تنها با تجویز دندانپزشک امکان پذیر است.
  • آموکسی سیلین، یکی از در دسترس ترین داروها در از بین بردن عفونت دندان، آموکسی سیلین است. معمولا افراد در استفاده از این دارو کمتر دچار حساسیت شده و به شکل گسترده مورد استفاده می گردد.
  • ...

معمولا عفونت های دندانی باعث دردهای موضعی در دندان می شود، مصرف آنتی بیوتیک ها با از بین بردن عفونت باعث کاهش و از بین بردن درد دندان می شوند، با این وجود استفاده از مسکن ها و داروهای ضد درد در کاهش درد و رنج بیمار بسیار موثر است. مصرف آنتی بیوتیک ها گاهی با هم صورت می گیرد، به عنوان مثال در مورد مترونیدازول که عفونت های باکتریایی را از بین می برد، گاهی همراه با پنی سیلین تجویز می گردد یا در مورد آموکسی سیلین، گاهی آموکسی سیلین به همراه پنی سیلین مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب آنتی بیوتیک مناسب بر عهده دندانپزشک است.

قرص عفونت دندان

برای عفونت دندان درد چه قرصی بخوریم؟

چرک و عفونت دندان امری شایع بوده که مصرف داروها و قرص های مناسب می تواند در سریعترین زمان ممکن این معضل را برطرف سازد. مدت زمانی که برای مصرف آنتی بیوتیک ها لازم است را دندانپزشک مشخص می سازد، ولی معمولا یک هفته برای درمان عفونت لازم است که روزانه 2 یا چند بار آنتی بیوتیک مناسب برای دندان فرد مورد استفاده قرار یرد. گاهی کسانی به صورت خودسرانه اقدام به مصرف آنتی بیوتیک برای عفونت دندان می نمایند، در این افراد ممکن است انتخاب آنتی بیوتیک مناسب درست انجام نشده باشد، از این رو مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک می تواند باعث مقاومت های دارویی شده و درمان عفونت دندان را با مشکل روبرو سازد. بنابراین در استفاده از آنتی بیوتیک سعی نمایید از دستورات دندانپزشک خود تبعیت نمایید، با این وجود بهره بردن از مشورت دیگران ئ داروخانه ای که برای استفاده از آنتی بیوتیک بهره می گیرید، می تواند سودمند باشد.

بنابراین انتخاب نوع، میزان مصرف آنتی بیوتیک برای چرک و عفونت دندان را بر عهده دندانپزشک خود بگزارید.

بهترین قرص برای عفونت دندان کدام است؟

در انتخاب قرص مناسب برای عفونت دندان باید موارد مختلفی را در نظر گرفت، یکی از این موارد نوع عفونت و شرایط جسمانی فرد است، در مورد عفونت ها باید در نظر داشته باشید که گاهی عفونت جزئی بوده و گاهی شدید است. عفونت می تواند گسترش یافته و سطح بیشتری را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین انتخاب آنتی بیوتیک مناسب باید بسته به نوع و شدت عفونت برای دندان های فرد باشد که این امر در تخصص دندانپزشک است.

نکته دیگر در انتخاب آنتی بیوتیک مناسب برای دندان های فرد، شرایط جسمانی افراد است، برخی از افراد سیستم ایمنی ضعیفی دارند و باید در برابر عفونت های دندانی برای این افراد آنتی بیوتیک مناسب تری انتخاب گردد. نکته دیگر در مورد انتخاب آنتی بیوتیک مناسب برای دندان های فرد، حساسیت های احتمالی ایجاد شده در افراد است. برخی از افراد نسبت به برخی از آنتی بیوتیک ها دچار حساسیت شده و باید قرص ها و داروهای مناسب تری برای آن ها انتخاب گردد.

در مورد آنتی بیوتیکی نظیر آموکسی سیلین، در برخی از افراد حساسیت هایی نظیر سردرد، ناراحتی معده، اسهال، تاری دید، سرگیجه و ... دیده شده است، در این گونه از افراد استفاده از آنتی بیوتیک های نظیر ارتیرومایسین، داکسی سایکلین می تواند جایگزین بی خطر تری به حساب آید.

برای عفونت دندان چه مراقبت هایی لازم است؟

مصرف آنتی بیوتیک یکی از راه های موثر برای از بین بردن انواع عفونت دندان به حساب می آید، با این وجود رعایت دستورالعمل ها و نکات تجویزی دندانپزشک از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از نکاتی که فرد درگیر عفونت دندان باید رعایت نماید، به شرح زیر است:

  • مصرف دهانشویه ها می تواند در کاهش حجم عفونت دندان تاثیر داشته باشد.
  • در هنگام عفونت دندان از آب نمک گرم برای شست و شوی دندان ها استفاده نمایید.
  • اگر درد در ناحیه عفونت بالا است، مصرف مسکن های مناسب برای این دسته از افراد توصیه می گردد.
  • به ناحیه عفونت سرما یا گرما بالا وارد نشود، از این رو سعی نمایید از مصرف غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد اجتناب نمایید.
  • از آوردن فشار به دندان دچار عفونت شده اجتناب نمایید.
  • ...

عفونت دندان چه عواملی دارد؟

در ایجاد عفونت و چرک دندان ها، مجموعه عواملی تاثیرگذار هستند، برخی از این عوامل عبارتند از: پوسیدگی های دندانی، انواع جراحی های داخل دهانی نظیر جراحی کاشت دندان، ایجاد فشار و صدمه به دندان، رعایت نکردن بهداشت و عدم استعمال مسواک دهانشویه ها و ... همه می توانند باعث عفونت و چرک دندانی گردند. عفونت دندان می تواند باعث درد، خونریزی، التهاب و ورم و حساسیت های موضعی گردد، از این رو شناخت عامل ایجاد پوسیدگی و درمان مناسب توسط متخصص مجرب در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

مصرف آنتی بیوتیک مناسب در دوزهای کافی و مدت زمان مناسب می تواند عفونت دندان را در سریعترین زمان ممکن برطرف سازد. عفونت دندان بیماری بزرگی نبوده و براحتی قابل درمان است، با این وجود در صورت عدم درمان، عفونت می تواند وارد جریان خون افراد شده و سایر قسمت های بدن را دچار آسیب سازد. عفونت های پیشرفته دندانی می تواند باعث تب و لزر، تهوع و ... گردد.

اگر دندان های شما دچار مشکلاتی نظیر پوسیدگی ها و ... شده اند باید هر چه سریعتر دندانپزشک متخصص را برای درمان پوسیدگی ها انتخاب نمایید، درمان نکردن پوسیدگی های دندانی می تواند منجر به عفونت دندان گردد. یا در مورد درمان های پیشرفته ای نظیر کاشت ایمپلنت دندان باید از خدمات فردی متخصص و مجرب در این حوزه استفاده نمایید. درمان ناموفق ایمپلنت می تواند منجر به عفونت های دندانی در حجم بالا گردد.

دکتر سعید کریمی یکی از مجرب ترین دندانپزشکان در حوزه ترمیمی، زیبایی و کاشت تخصصی دندان بوده که از بروز ترین روش ها برای انواع درمان های دندانپزشکی بهره می گیرند. با رجوع به دندانپزشکی دکتر سعید کریمی با موفقیت بسیاری از مشکلات دهان و دندان نظیر عفونت های دندانی و ... را درمان نمایید.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.