بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
01 شهریور 1398

بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم

بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم و درد ایمپلنت چند روز است؟ کاشت ایمپلنت دندان از دسته روش های درمانی است که بسته به روش انتخابی برای درمان می توان دوران متفاوتی را برای بهبودی طی نمود. در روش معمول کاشت ایمپلنت دندان به خاطر بخیه زدن، وجود درد تا مدت زمان محدود امری غیر طبیعی نیست و نبایستی بیماران دچار نگرانی های مربوط به این موارد شوند. به طور معمول طی دو یا سه روز یا نهایتا یک هفته بعد از کاشت دندان دردها نیز برطرف می شود که در این مدت می توان با مصرف آنتی بیوتیک ها و مسکن های تجویزی دندانپزشک درد را از بین برد. در جواب این سوال که بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم بایستی گفت که با کاشت دقیق و اصولی ایمپلنت تعداد روزهای درد بعد از کاشت بسیار ناچیز و حتی بدون درد خواهد شد.

فهرست محتوای صفحه :

اگر درد ایمپلنت بیش از یک هفته یا 10 روز طول کشید، باید به دندانپزشک مراجعه نمود، زیرا این امر می تواند ناشی از عفونت ایمپلنت باشد.

درد ایمپلنت کردن از کشیدن دندان هم کمتر است و براحتی کاشت صورت می گیرد. درمان ایمپلنت دندان، درمانی بدون درد بوده و بیمار می تواند این درمان را همانند سایر روشهای دندانپزشکی انجام دهد.
بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم

بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم؟

روش های مدرن امروزی در زمینه کاشت ایمپلنت دندان، نظیر کاشت ایمپلنت پانچی به شکل قابل ملاحظه ای درد ها و خونریزی های احتمالی را برطرف می نماید. این روش درمانی دوران بهبودی سریعتری داشته و به کاشت ایمپلنت بدون درد و خونریزی نیز موسوم است. بنابراین ما به شما برای جلوگیری از درد بعد از ایمپلنت روش های نوین نظیر ایمپلنت پانچی را پیشنهاد می دهیم. طول درمان در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد، به عنوان مثال افرادی که دچار پوکی استخوان هستند دوران درمان طولانی تری را بایستی طی نمایند.

درد ایمپلنت چند روز است؟

تعداد روز درد بعد از کاشت دندان با درصد موفقیت بالا، 2-3 روز یا نهایتا 1 هفته خواهد بود اما در مواردی که بیش از حد تعیین شده افراد دچار درد دندانی می شوند، بایستی به متخصص کاشت ایمپلنت دندان مراجعه کرده تا دندانپزشک علت درد را پی ببرد. به عنوان مثال اگر ایمپلنت دچار عفونت شده باشد، این امر می تواند منجر به دردهای دائمی برای فرد شود که متخصص بایستی درمان مناسب را برای بیمار انتخاب نماید. به همین دلیل است که به افراد برای کاشت دندان توصیه می شود که در اولین گام متخصصی مناسب را برای درمان و کاشت دندان خود انتخاب نمایند. زیرا افرادی که از تخصص کافی برخوردار نباشند، نمی توانند به خوبی و با موفقیت اقدام به کاشت دندان نمایند. با کاشت دندان نزد متخصص مجرب احتمال درد بعد از ایمپلنت را از بین ببرید.

درد بعد از ایمپلنت چند روز طول میکشد؟

درد بعد از ایمپلنت، نهایتا یک هفته تا 10 روز به طول می انجامد و نوع درمانی که انتخاب شده در این مدت زمان بسیار تاثیر دارد. در اصل میزان تخریبی که روی لثه صورت گرفته است و حجم موضع درمانی می تواند در مدت زمان بهبودی تاثیر فراوان داشته باشد. در روش های نوین نظیر ایمپلنت پانچی که به روش ایمپلنت بدون درد و جراحی موسوم است، میزان تخریب لثه حداقل ممکن است و در سریعترین زمان ممکن، درمان و بهبودی حاصل می شود. روش های نوین کاشت دندان تنها در مراکز معتبر دندانپزشکی و کاشت دندان صورت می گیرد.

بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم

درد ایمپلنت چند روزه قابل قیاس با دندان های دائمی و طبیعی که بواسطه ایمپلنت فراهم شده است، نیست. بایستی توجه نمایید که روش کاشت ایمپلنت دندان از بهترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد. در این روش درمانی دندانی همانند دندان طبیعی برای افراد فراهم می شود. دردها در موضع کاشت بسیار زودگذر بوده و با گذر زمان و ایجاد اتصال محکم بین ایمپلنت و استخوان فک براحتی می توانید همانند دندان طبیعی از ایمپلنت کاشته شده خود استفاده نمایید.

بعد از ایمپلنت چه عواملی باعث دردهای طولانی مدت می شوند؟

دردهای طولانی مدت برای ایمپلنت دندان می تواند بسته عوامل مختلفی باشند، این عوامل باید توسط دندانپزشک مشخص شده و راه درمانی مناسب در نظر گرفته شود، برخی از این عوامل به شرح زیر می باشند:

  • عفونت ایمپلنت، ایجاد عفونت در لثه و موضع کاشت بدلیل عدم استفاده از روش درمانی مناسب برای کاشت دندان یا عوامل دیگر
  • پس زدن ایمپلنت، ایمپلنت باید در موضع کاشت با استخوان فک بیمار جوش بخورد، اگر این عمل به خوبی انجام نشود، ایمپلنت شل شده و فرد در ناحیه احساس درد می کند.
  • آسیب دیدن عصب دندان، این امر بستگی فراوان به مهارت دندانپزشک دارد.
  • سست شدن پیچ ایمپلنت
  • ...
بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم

مراقبت های لازم برای کاهش درد ایمپلنت

درد ایمپلنت امری غیر عادی نبوده و معمولا به مرور زمان برطرف می گردد، با این وجود رعایت نکات تجویزی دندانپزشک توسط بیمار می تواند بر کاهش این دردها بسیار تاثیر داشته باشد، برخی از مواردی که بر کاهش درد ایمپلنت تاثیر دارد، به شرح زیر می باشند:

  • از مصرف غذاهای خیلی سفت و آوردن فشار به ایمپلنت در زمان درمان اجتناب گردد.
  • برای کاهش درد از داروها و انتی بیوتیک های تجویزی دندانپزشک خود استفاده نمایید.
  • مصرف آب نمک و شست و شوی موضع ایمپلنت با آن در کاهش و از بین بردن باکتریهای موضع درمان تاثیر فراوان دارد.
  • برای کاهش درد بخصوص در روزهای اول می توانید با کمپرس یخ موضع ایمپلنت را بی حس نموده و به کاهش درد کمک فراوانی نمایید.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن و استفاده از دهانشویه ها در جلوگیری از ایجاد درد ایمپلنت تاثیر فراوان دارد.

دکتر سعید کریمی متخصص کاشت ایمپلنت دندان می باشند که از روش های مدرن در این زمینه بهره می برند. ایشان روش های مختلف کاشت دندان را بسته به شرایط بیماران مختلف انجام می دهند. درمان ایمپلنت بدون درد و جراحی در این مرکز دندانپزشکی با روش های روز دنیا انجام می شود.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.