درمانهای دندانپزشکی زیبایی در طول بارداری
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
23 فروردین 1397

درمانهای دندانپزشکی زیبایی در طول بارداری

سوالی که برای برخی مطرح است این است که درمانهای دندانپزشکی زیبایی در طول بارداری امکان پذیر است. در جواب این دسته از افراد باید گفت درمانهای زیبایی در طول هر دوره ی زمانی برای افراد امکان پذیر است ولی رعایت نکاتی را لازم است. دوران بارداری نیز نکات و الزامات خاص خود را لازم دارد چرا که سلامت مادر و کودک بسیار مهم است.

درمانهای دندانپزشکی زیبایی در طول بارداری لمینت سرامیکی دندان

دندانپزشکی بارداری

در ابتدا باید برخی از نکات را مد نظر داشت مثلا در دوران بارداری هورمون های ویژه ای در بدن مادر افزایش می یابد که باعث التهاب لثه در مادر می شود. در این دوران میزان خونریزی لثه بیشتر است. لذا بایستی مادر در رعایت بهداشت تلاش بیشتری را رعایت نماید و افزایش دفعات مسواک زدن امری ضروری است. در برخی مادران در طی دوران بارداری افزایش بافت لثه ممکن است رخ دهد که در این موارد نیاز به برداشتن لثه اضافی توسط دندانپزشک است.

بیماری های لثه می تواند باعث مسمومیت ها در زنان باردار شود. داشتن رژیم غذایی مناسب هم باعث بهبود سلامت دندانهای مادر و دندانهای کودک می شود. استفاده از رژیم حاوی کلسیم و حاوی انواع ویتامین ها در زنان باردار توصیه می شود. مصرف شیر در زنان باردار توصیه می شود.

انجام و گرفتن تصاویر رادیوگرافی یکی از موارد مضر برای زنان باردار محسوب می شود. پرتوی ایکس می تواند روی سلامت کودک مضر باشد. جهت درمانهای دندانپزشکی برای زنان باردار استفاده لیزر دندان توصیه می شود.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.