30 مرداد 1398

درمان عفونت دندان روکش شده

درمان عفونت دندان روکش شده امکان پذیر بوده و از این رو مشکلی پیش نمی آید. در برخی از موارد ممکن است دندان پس از استفاده از روکش دچار عفونت شده باشد که درد های موضعی وجود دارد. در این موارد بایستی دندانپزشک اقدام به برداشتن روکش دندان کرده و علت عفونت را حل نماید. دندان های عصب کشی شده اگر دچار عفونت شده باشند، دندانپزشک بایستی با عصب کشی مجدد و درمان ریشه اقدام به درمان دندان نموده و عفونت را برطرف نماید. درمان علت عفونت و درمان های این چنینی حتما بایستی زیر نظر متخصص درمان ریشه دندان انجام شود. گاهی حتی ممکن است دندان کشیده شود، که با روش های جایگزین نظیر ایمپلنت دندان می توان دندان را برای فرد فراهم آورد.

پس از استفاده از روکش تا زمانی که سیستم دهانی فرد به روکش عادت نماید ممکن است حساسیت هایی در فرد نسبت به سرما و یا گرما ایجاد شود که جای نگرانی نداشته و بمرور زمان این حساسیت ها برطرف می شوند.
درمان عفونت دندان روکش شده

درمان عفونت دندان روکش شده چگونه است؟

دندانی که توسط یک متخصص دندانپزشکی ماهر ترمیم شده باشد در کمتر موردی دچار عفونت می شود، ولی رجوع نزد افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص لازم را ندارند، می تواند باعث بروز مشکلاتی این چنینی شود. بایستی افراد از دندان روکش شده همانند دندان های طبیعی خود مراقبت نمایند تا مشکلی برای دندان پیش نیاید. درد دندان روکش شده با رجوع دندانپزشک مجرب قابل حل و درمان است. برای درمان عفونت دندان روکش شده بایستی دندانپزشک علت عفونت را دریابد و درمان مناسب را انتخاب نماید.

تماس روکش دندان با لثه می تواند در برخی از موارد مشکلاتی ایجاد نماید. مثلا در نزدیک روکش برای لثه تحلیل و التهاب ایجاد نماید. درست مسواک نزدن یکی از عواملی است که می تواند باعث این امر شود. بی توجهی به این امر می تواند باعث التهاب و حتی عفونت در موضع شود.

عفونت دندان بدون درمان از بین نمی رود. اگر عفونت های دندانی باقی بمانند، عفونت ممکن است به فک و سایر نواحی سر و گردن شما سرایت کند و مشکلات بعدی را در پی داشته باشد. درمان به موقع عفونت های دندانی می تواند از مشکلات بعدی جلوگیری نماید.

مراقبت های لازم برای جلوگیری از عفونت روکش دندان

بایستی استفاده کنندگان روکش های دندانی توجه داشته باشند که وجود روکش به منزله عدم توجه افراد به مراقبت روکش نیست. بایستی بیمار از دندان روکش شده همانند دندان طبیعی مراقبت های لازم را بکند. حتی ممکن است دندان زیر روکش دندان دچار پوسیدگی های احتمالی شود. مسواک زدن و استفاده از دهانشویه ها و حتی نخ دندان می تواند برای مراقبت ها لازم باشد که بایستی طبق اصول درمانی انجام شود.

درمان عفونت دندان روکش شده امکان پذیر است و بایستی با رجوع نزد متخصص با تجربه انجام شود. شما با انتخاب یک دندانپزشک خوب می توانید این روند درمانی را به خوبی انجام دهید. دکتر سعید کریمی خدمات درمان روکش و نصب روکش های دندانی زیبا، نظیر روکش های زیرکونیا و سرامیکی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام می دهند.