آیا جرم گیری ایمپلنت دندان لازم است
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
18 اردیبهشت 1397

آیا جرم گیری ایمپلنت دندان لازم است

جرم گیری ایمپلنت دندان نیز برای ایمپلنت همانند سایر دندان های طبیعی لازم است. همانطور که مشخص است و دندانپزشکان و متخصصان نیز بر آن تاکید می کنند رعایت بهداشت ایمپلنت بر عمر ایمپلنت دندان افزایش می افزاید.

فهرست محتوای صفحه :

آیا جرم گیری ایمپلنت دندان همانند دندانهای طبیعی است؟

نوع قلم جرم گیری برای ایمپلنت متفاوت بوده و جنس متفاوتی دارد. جنس قلم های رایج جرم گیری دندان فولاد زنگ نزن است که این در حالی است که برای ایمپلنت دندان از قلم ها با جنس تیتانیوم استفاده می شود. جنس متفاوت قلم جرم گیری ایمپلنت جلوگیری از واکنش قلم با ایمپلنت و باقی ماندن ذرات بر روی ایمپلنت است.

جرم گیری ایمپلنت دندان

همانطور که دندان های طبیعی نیاز به جرم گیری دارند، دندان ایمپلنت شده نیز نیازمند درمان جرم گیری است تا عمر آن افزایش یابد، همچنین از عفونت و لق شدن ایمپلنت جلوگیری شود. اما جرم گیری ایمپلنت چگونه است:

کاشت دندان موجب زیبایی، راحتی، بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار می شود. ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

متخصص دندانپزشک قبل از درمان مشاوره های لازم را در مورد ایمپلنت های گرفته بیمار و شرایط جسمانی فرد می دهد. سپس اقدام به معاینه بیمار می نماید تا به میزان پلاک و جرم در اطراف ایمپلنت ها دسترسی پیدا کند. سپس اقدام به جرم گیری می نماید.

فرایند جرم گیری ایمپلنت چگونه است؟

مراحل زیر در حین جرم گیری انجام می گیرد:

  • بی حس کردن دندان ها: ناحیه دندان های مورد نظر و اطراف ایمپلنت ها بی حس می شود.
  • جرم گیری ایمپلنت با استفاده از ابزارهای خاص، جرم و باکتری از روی ایمپلنت و لثه های اطراف بخوبی برداشته می شود.
  • استفاده از هانشویه برای ضد عفونی نهایی

پس از جرم گیری بیمار باید مراقبت های بعد از عمل: درا انجام دهد، از جمله رعایت بهداشت دهان و دندان، بیمار باید در دوره های زمانی مشخص که معمولا 3-6 ماه است برای معاینات به دندانپزشک مراجعه نماید.

جرم گیری ایمپلنت دندان

همه ی دندانها چه طبیعی و یا دندانهای کاشته شده بوسیله ایمپلنت دندان در تماس با بزاق هستند و جرم می تواند روی آنها ایجاد شود. جرم ها در اطراف دندان باعث افزایش پوسیدگی های دندانی می شود. تحلیل مینای دندان از نتایج جرم دندان و بی توجهی به آن است.

با مقایسه بین دندان و ایمپلنت دندان، بایستی گفت ایمپلنت نیاز به مراقبت بیشتری دارد. جرم دندانی یکی از عوامل اصلی در از بین رفتن دندانها و ایمپلنت دندان است. چکاپ کردن و مراجعه منظم به دندانپزشک برای حفظ دهان و دندان لازم و ضروری است.

مراقبت ایمپلنت دندان

با کاشت دندان بروش ایمپلنت دندان، دندانی همانند دندان طبیعی برای فرد ایجاد می شود. ایمپلنت های دندان نیازمند مراقبت و توجه و حفظ سلامت دهان و دندان هستند. امروزه با ایمپلنت دندان زیبایی دندانها برای افراد مهیا می شود. دندانپزشک زیبایی هم برای جبران بی دندانی از ایمپلنت استفاده می کند.

جهت درمان های کاشت ایمپلنت دندان مراجعه به مرکز تخصصی لازم است. شما برای درمان ایمپلنت دندان تهران می توانید به دندانپزشکی فوق تخصصی دکتر سعید کریمی مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.