ایمپلنت دیجیتال چقدر زمان میبرد؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
28 اسفند 1402

ایمپلنت دیجیتال چقدر زمان میبرد؟

زمان لازم برای انجام ایمپلنت دیجیتال ممکن است بر اساس شرایط فردی متفاوت باشد، اما به طور کلی این فرایند تا چند ماه طول می‌کشد. اولین مرحله انجام تصویربرداری و آزمایش‌های لازم است تا بهترین روش ایمپلنتاسیون برای شما مشخص شود. سپس، جراحی ایمپلنت دندان انجام می‌شود و معمولا تا عمل جراحی و بهبود، حدود 4-6 ماه لازم است تا ایمپلنت به خوبی به استخوان جوش خورده و آماده برای قرارگیری دندان مصنوعی شود.

فهرست محتوای صفحه :

به‌طور کلی، دوره ایمپلنت دندان شامل چندین مرحله است و نیاز به صبر و تحمل دارد تا نتیجه نهایی بدست آید. مهم است که با پزشک خود در مورد جزئیات و زمان‌بندی دقیق صحبت کنید تا بسته به وضعیت شما، زمان مناسبی برای انجام ایمپلنت دندان تعیین شود.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

در ایمپلنت دیجیتال، از فناوری سه بعدی بدون نیاز به جراحی استفاده می‌شود. ابتدا اندازه‌ی استخوان فک با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری مشخص شده و سپس با برش حداقل و بدون نیاز به بخیه، ایمپلنت دندان وارد می‌شود. این باعث کاهش درد و عوارض پس از جراحی خواهد شد.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

جهت مطالعه این مقاله کلیک کنید
ایمپلنت دیجیتال یکی از پیشرفته ترین روش ها برای کاشت دندان است که دقت بسیار بالایی دارد.

در این روش، اطلاعات لازم برای تعیین موقعیت رشته‌های عصبی و وضعیت استخوان فک از طریق مدل‌سازی سه بعدی در کامپیوتر به دست می‌آید. این امر به دندانپزشک کمک می‌کند تا ایمپلنت دندان را با برش یا شکاف کمتری در فک اعمال کند.

ایمپلنت دیجیتال چقدر زمان میبرد؟

نحوه انجام ایمپلنت دیجیتال

کاشت دندان دیجیتال با گرفتن عکس‌های اشعه ایکس شروع می‌شود تا دندانپزشک بر اساس وضعیت دندان‌ها و لثه شما ایمپلنت دیجیتال را به صورت سه بعدی طراحی کند. در مرحله بعدی دندانپزشک با استفاده از عکس‌های CBCT، وضعیت تراکم استخوان فک و قطر آن را چک کرده تا آمادگی استخوان ناحیه مورد نظر برای قرار دادن پایه ایمپلنت را مورد بررسی قرار دهد.

اگر استخوان فک از تراکم و قطر کافی برخوردار نباشد، پیوند استخوان انجام می‌شود. سپس با استفاده از اسکنر سه بعدی، اطلاعات کافی برای طراحی ایمپلنت جمع‌آوری می‌گردد. پس از آماده‌سازی پایه‌های ایمپلنت، دندانپزشک با استفاده از بی‌حسی و برش‌های بسیار کوچک و سطحی روی لثه، پایه ایمپلنت را در استخوان فک قرار می‌دهد.

در این مرحله، برای بستن شکاف لثه نیاز به بخیه نیست، زیرا برش‌های ایجادشده بسیار کوچک و سطحی هستند. مراحل بعدی پس از حدود هشت تا ۱۲ هفته انجام می‌شوند تا پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش بخورد.

مدت زمان جراحی ایمپلنت دیجیتال چقدر است؟

مدت زمان مورد نیاز برای جراحی ایمپلنت دیجیتال، بسته به زمان کاشت ایمپلنت‌ها متغیر است. اینکه آیا ایمپلنت‌ها همزمان با خارج کردن دندان مورد نیاز هستند یا خیر، نقش مهمی در مدت زمان جراحی دارد.

در صورتی که ایمپلنت‌های دندانی در موقعیت مناسب فک کاشته شوند و در عین حال دندان مورد نیاز برای آن‌ها کشیده شود، فرایند جراحی ممکن است بیشتر زمان ببرد. در واقع به این دلیل است که نه تنها باید دندان‌ها به طور کامل برداشته شوند، بلکه ایمپلنت‌های دندانی هم باید به طور صحیح نصب شوند.

لذا، این مهم است که با پزشک خود درباره مدت زمان دقیق جراحی ایمپلنت‌های دندانی مشورت کنید تا بتوانید برنامه‌ریزی مناسبی برای درمان خود داشته باشید.

دلیل افزایش مدت زمان جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟

از آنجایی که به جراحی‌های اضافی نیاز دارید، باید منتظر بهبودی کامل بمانید تا بتوانید دندان خود را جایگزین کنید، مدت زمان این جراحی افزایش خواهد یافت. قبل از جایگذاری ایمپلنت دیجیتال دندان، پروسه‌های پیوند استخوان و یا تقویت سینوس باید به شکل کامل بهبود یابند. صبر کردن تا زمان بهبود ناحیه، ضروری است تا احتمال از کار افتادن ایمپلنت‌های دندانی را بکاهید. ایمپلنت‌ها می‌توانند شل شده و در نهایت از بین بروند؛ اگر استحکام و ثبات لازم را نداشته باشند.

مدت زمان جراحی ایمپلنت دیجیتال همزمان با کشیدن دندان چقدر است؟

در صورتی که ایمپلنت‌ها همزمان با کشیدن دندان‌های شما قرار می‌گیرند، زمان مورد نیاز برای انجام عمل جراحی ممکن است از یک ساعت تا چند ساعت متغیر باشد. مدت زمان لازم برای انجام عمل جراحی به تعداد ایمپلنت‌ها و دندان‌های کشیده‌شده بستگی دارد. اگر تعداد ایمپلنت‌ها بیشتر باشد، زمان مورد نیاز برای عمل جراحی نیز افزایش خواهد یافت.

ایمپلنت دیجیتال چقدر زمان میبرد؟

همچنین، در صورتی که تعداد دندان‌های کشیده‌شده بیشتر باشد، زمان انجام عمل هم بیشتر خواهد بود. بنابراین، زمان مورد نیاز برای انجام عمل جراحی بر اساس تعداد ایمپلنت‌ها و دندان‌های کشیده شده متغیر است.

مدت زمان جراحی ایمپلنت دیجیتال با پیوند استخوان

ممکن است نیاز به انجام جراحی پیوند استخوان و افزایش سینوس قبل از انجام ایمپلنت دیجیتال داشته باشید. در صورتی که قصد داشته باشید این جراحی‌ها را همزمان با ایمپلنت دندان دیجیتال انجام دهید، قطعا مدت زمان جراحی افزایش خواهد یافت.

جایگذاری ایمپلنت‌های دیجیتال

بخش عمل جراحی که طولانی‌ترین زمان را به خود اختصاص داده، قراردادن ایمپلنت‌های دندانی دیجیتال است؛ حدوداً یک تا دو ساعت زمان می‌برد تا یک ایمپلنت دندانی قرار داده شود، اما این زمان ممکن است بر اساس تجربه دندانپزشک متفاوت باشد.

برای افزایش سرعت جراحی، متخصص ایمپلنت می‌بایست از تصاویر دیجیتالی پیشرفته برای این روند استفاده کرده تا بتواند محل دقیق قرارگیری ایمپلنت‌های دندانی را تعیین کند. این برنامه‌ریزی پیشرفته به دندانپزشک کمک می‌کند تا قبل از جراحی، بهترین مناطق برای قرار دادن ایمپلنت‌های دندانی را تعیین کند و این باعث تسریع در روند جراحی می‌شود. تمام اینها باید قبل از روز جراحی کاملاً آماده و مشخص شده تا بتوان جراحی را با تاخیر کمتری انجام داد.

مزایای ایمپلنت فوری دیجیتال

استفاده از این روش، علاوه بر ایجاد یک لبخند زیبا، به شما کمک می‌کند تا بهتر از قبل از غذاهای سفت و سخت بخورید. ایمپلنت‌های دیجیتال همچنین از ماندگاری بالا برخوردار بوده و بدون نیاز به مراقبت‌های خاص، در اکثر موارد تا پایان عمر خود کارایی دارند.

گرچه بعضی افراد معتقدند که هزینه ایمپلنت دیجیتال نسبت به روش‌های سنتی بیشتر است، اما وقت کوتاه‌تر و تعداد مراجعات کمتر به دندانپزشک را نیاز دارد و در نتیجه، هزینه کلی آن بسیار کمتر از ایمپلنت‌های معمولی است.

ویژگی دیگر ایمپلنت‌های دیجیتال، سرعت بالا در انجام روند کاشت دندان و عدم وقوع عوارض جانبی است. این ویژگی‌ها، همراه با بهترین عملکرد برای حفظ زیبایی دندان‌ها، از مهمترین مزایای این روش محسوب می‌شوند. در ادامه با سایر مزایای این روش درمانی آشنا می‌شوید:

  • کاشت ایمپلنت با کیفیت و دقت بالاتر
  • دوره نقاهت کوتاه‌تر و سرعت درمان بیشتر
  • کاشت با برش حداقلی، درد و خونریزی کمتر
  • ایجاد ایمپلنت‌های دندانی طبیعی‌تر
  • افزایش اعتماد به‌نفس
  • روش درمانی مناسب برای افراد با عرض و ارتفاع استخوان فک کم
  • روش مناسب کاشت ایمپلنت برای بیماران دیابتی
  • پیشگیری از تحلیل استخوان فک پس از ایمپلنت
  • نیاز کمتر به بخیه و برش‌های عمیق
  • بازگشت سریع‌تر به فعالیت روزمره

سخن پایانی

ایمپلنت دیجیتال یکی از انواع گوناگون ایمپلنت‌های دندان است که به منظور کاهش زمان و هزینه‌ی درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، دندان‌های بیمار به صورت سه بعدی و با استفاده از فناوری کامپیوتری طراحی می‌شوند تا تمامی جزئیات و وضعیت دندان دقیقاً مورد بررسی قرار گیرد. برای دستیابی به نتایج مؤثر، انتخاب دندانپزشک ماهر و با تجربه امری حیاتی است تا در مراحل درمانی فوق العاده موثر عمل نماید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.