ایمپلنت دیجیتال چیست؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
29 دی 1402

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال یکی از پیشرفته ترین روش ها برای کاشت دندان است که دقت بسیار بالایی دارد. ایمپلنت های دندانی دارای مزایای فراوانی هستند که بهره گیری از روش های نوین می تواند درصد موفقیت این روش درمانی را بالا برد. این نکته را نیز در نظر بگیرید، بکارگیری تجهیزات دیجیتال بدون داشتن تجربه کافی نمی تواند نتیجه بخش باشد.

فهرست محتوای صفحه :

تنها مراکز معتبر در تهران خدمات کاشت ایمپلنت دیجیتال را ارائه می نمایند، در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی، کاشت تخصص دندان با تجهیزات دیجیتال انجام می گیرد. امروزه بیشتر دندانپزشکان کاشت دندان را به عنوان بخشی از خدمات یا درمان خود ارائه می دهند، اما همه ی آن ها قادر به ارائه چنین روش های پیشرفته ای برای بیماران نیستند.

کاشت دندان موجب زیبایی، راحتی، بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار می شود. ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

ایمپلنت دیجیتال امکان کاشت دقیق دندان را فراهم می نماید. اما این روش درمانی چگونه است؟ برای پاسخ به این سوال، ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

ایمپلنت های دیجیتال دندان چیست؟

در روش ایمپلنت دیجیتال، محل دقیق کاشت دندان با استفاده از تصویر برداری سه بعدی تعیین می گردد. به همین دلیل دندانپزشک محل کاشت دندان را به صورت دقیق مورد جراحی قرار داده و از آسیب به سایر بافت ها جلوگیری می گردد.

در ایمپلنت دیجیتال با استفاده از فناوری ایمپلنت به کمک کامپیوتر، بسیاری از عوامل خطر که در کاشت ایمپلنت های دندانی نقش دارند، از بین می روند. کاشت دقت بالایی دارد و میزان جراحات به حداقل ممکن می رسد. بنابراین ایمپلنت دیجیتال یک گزینه بسیار مناسب برای افرادی است که قصد کاشت دندان با دقت بالا را دارند.

در روش های کاشت دندان سنتی، باید جراحی وسیع دهانی صورت می گرفت، این در حالی است که برای کاشت دندان به این روش بخیه زدن و صرف زمان بیشتر برای ترمیم موضع امری طبیعی است. با بهره گیری از روش های نوینی نظیر روش های دیجیتال اثرات و مشکلات کاشت دندان به روش سنتی به حداقل ممکن رسیده است.

ایمپلنتولوژی مدرن دهان و پروتزهای ایمپلنت به تشخیص جامع و برنامه ریزی دقیق برای اطمینان از نتیجه مطلوب و برآورده کردن انتظارات بیمار و دندانپزشک بستگی دارد. در این زمینه، برنامه ریزی ایمپلنت دیجیتال و جراحی ایمپلنت هدایت شده بر اساس داده های رادیوگرافی سه بعدی و سطوح دیجیتالی شده داخل دهانی می تواند خدمات بسیار خوبی داشته باشد. این داده ها اطلاعات ارزشمندی را ارائه می‌کنند و اجازه برنامه‌ریزی دقیق برای بهینه‌سازی نتیجه ایمپلنتولوژیک و پروتز، بهبود ایمنی و کارایی روش جراحی و قابل پیش‌بینی‌تر کردن نتیجه ترمیمی از نظر عملکرد را می‌دهند.

کاشت دندان به روش دیجیتال چه مزایایی دارد؟

  • دقت کاشت دندان بسیار بالا است، یکی از بزرگترین مزایای کاشت ایمپلنت دندان دیجیتال نسبت به روش سنتی ایمپلنت این است که برنامه ریزی دقیقی برای قرار دادن ایمپلنت انجام می شود، زمانی که کاشت دندان بسیار حساس است، ایمپلنت دیجیتال گزینه بسیار مناسبی است.
  • سرعت بهبودی در روش دیجیتال بالاتر است،در روش سنتی به طور معمول لثه برای قرار دادن ایمپلنت در داخل استخوان فک باز می شود و هنگامی که ایمپلنت در جای خود قرار گرفت، لثه ها بخیه می شوند و برای بهبودی رها می شوند، این در حالی است که در روش دیجیتال محل دقیق تعیین می گردد و از آسیب به سایر بافت ها جلوگیری می گردد. بنابراین سرعت بهبودی در ایمپلنت دیجیتال بالاتر است.
  • در کاشت دندان به روش دیجیتال از روش های نوین نظیر پانچ لثه براحتی می توان بهره گرفت، در روش ایمپلنت پانچی، تنها یک سوراخ کوچک از طریق لثه در استخوان فک ایجاد می شود. بنابراین با ایمپلنت های دیجیتال دندان، نیازی به بریدن لثه برای نمایان شدن استخوان نیست و میزان جراحی حداقل است. کاهش جراحات و بخیه های مورد نظر از مزایای این روش درمانی است.
  • ...
ایمپلنت دیجیتال

بهره گیری از روش های کاشت دیجیتال برای افراد بی دندان، باعث افزایش درصد موفقیت درمان در این دسته افراد می گردد. روش کاشت دیجیتال یکی از به روزترین روش های درمانی در زمینه ایمپلنت به حساب آمده که مزایای فراوانی را در پی دارد، افزایش دقت، کاهش خونریزی و درد، بهبودی سریعتر و درصد موفقیت بالاتر در کاشت دندان از جمله مزایای این روش می باشد.

بسیاری از افراد به دلایل مزایای فراوان این روش به دنبال مرکزی معتبر هستند تا از خدمات ایمپلنت دیجیتال بهره گیرند. در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی، خدمات کاشت دندان به روش دیجیتال ارائه می گردد.

فناوری های کاشت ایمپلنت دیجیتال چیست؟

کاشت دندان به روش دیجیتال در چند مرحله انجام می گیرد، تمامی این مراحل باید به دقت انجام شود و دندانپزشک باید بتواند از فناوریهای مختلفی که در این حوزه ارائه گردیده است، استفاده نماید. برخی از این فناوری ها به شرح زیر هستند:

  • اسکن و عکس برداری های سه بعدی
  • مدل سازی سه بعدی کامپیوتری
  • تکنولوژی کد / کم
  • ...

بهره گیری صحیح دندانپزشک از هر یک از این موارد، درصد موفقیت کاشت دندان را به شکل موثری بالاتر می برد.

فناوری کد کم CAD/CAM تحولی بزرگ در ساخت ریستوریشن های دندانی

کدکم فناوری نوینی است که در آن می توان روکش های دندانی را به صورت سه بعدی ساخت، زیبایی روکش های تهیه شده برای ایمپلنت با فناوری کد کم بسیار بالاتر است. کد CAD مخفف computer Aided Design طراحی بوسیله کامپیوتر و کم CAM computer Aided manufacturing مخفف ساخت به کمک کامپیوتر است.

علاوه بر روکش های دندانی می توان برای لمینت دندان، بریج دندان و ... نیز به خوبی از این تجهیزات بهره گرفت. در تهران تنها مراکز معتبر قادر به استفاده از این روش و تجهیزات هستند.

در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی، فناوری کد کم برای درمان بسیاری از موارد دندانپزشکی بکار می رود.

ایمپلنت دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

قبل از درمان ایمپلنت، دندانپزشک شرایط بیمار را می سنجد، برای آن که شخصی بتواند از این روش درمانی بهره گیرد، باید شرایط لازم را داشته باشد. برخی از مهم ترین شرایط برای کاشت دیجیتال دندان را می توان موارد زیر نام برد:

  • فرد باید استخوان فک سالم داشته باشد که حجم استخوان برای کاشت دندان مناسب باشد. اگر فردی مشکلات کمبود استخوان را داشته باشد باید از درمان هایی نظیر پیوند استخوان بهره گیرد.
  • لثه ها باید سالم باشند و ضخامتی مناسبی داشته باشند.
  • افراد سیگاری باید در دوره مدت زمان کاشت، از مصرف سیگار اجتناب نمایند.
  • افراد با بیماری هایی نظیر دیابت و ... باید تحت نظر متخصص در این زمینه ها و نظر دندانپزشک کاشت دندان را انجام دهند.

کسانی که قصد کاشت دندان به روش دیجیتال دارند، ابتدا باید بررسی ها و معاینات اولیه را طی نمایند. سپس با مشورت و در نظر گرفتن تمامی شرایط برای بیمار، بهترین روش های کاشت دندان برای او انتخاب می گردد.

قیمت ایمپلنت دیجیتال

در تعیین قیمت برای کاشت دندان به روش دیجیتال، فناوری های مورد استفاده، نوع و برند ایمپلنت، تعداد دندان کاشته شده و ... تعیین کننده است. تعرفه واحد دندانپزشکی و خدمات ارائه شده در مطب دندانپزشکی نیز تعیین کننده می باشد.

در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی، کاشت دندان به روش دیجیتال با مناسب ترین قیمت انجام می گیرد. برای کسب اطلاعات در مورد قیمت ایمپلنت دیجیتال با ما تماس بگیرید.

کاشت ایمپلنت دیجیتال در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی

در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی، فناوری های نوین نظیر کد کم، تصویربرداری ها و اسکن های سه بعدی، روش کاشت دندان به صورت پانچی و ... ارائه می گردد. این مرکز به عنوان یکی از مجهیزترین مراکز در تهران در زمینه دندانپزشکی دیجیتال به حساب می آید. خصوصا در زیمنه کد کم که یکی از پیشرفته ترین مراکز تهران بوده و انواع روکش های مورد نیاز برای ایمپلنت به صورت سه بعدی تهیه و نصب می گردد.

اگر قصد کاشت دندان به روش های نوینی نظیر دیجیتال دارید، پیشنهاد ما بهره گیری از خدمات دندانپزشکی دکتر سعید کریمی است.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.