ایمپلنت دندان دندانهای جلو چگونه است
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
20 مهر 1398

ایمپلنت دندان دندانهای جلو چگونه است

ایمپلنت دندان جلو چگونه است؟ داشتن دندان های قدامی مناسب از نظر زیبایی و کاربری بسیار مهم است. در طراحی لبخند و داشتن لبخند زیبا دندانهای جلویی بسیار مهم هستند زیرا این دندانها در وسط ناحیه لبخند وجود دارند و هنگام خندیدن کاملا در معرض دیده شدن قرار می گیرند. کامل بودن این دندانها بر جذابیت و لبخند زیبا می افزاید. از این رو ایمپلنت دندان جلو بسیار اهمیت دارد.

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

ایمپلنت دندان جلو چگونه است؟

برای ایمپلنت دندان جلو ابتدا بایستی فیکسچر درون لثه جایگذاری شود، حال آن که برای این امر دندانپزشک می تواند روش های مختلفی نظیر جراحی کامل و یا استفاده از روش های پانچی را استفاده کند. روش انتخابی برای این امر بسته به شرایط بیمار انتخاب می شود. در گام دوم برای ایمپلنت دندان جلو بایستی روکش مناسب برای فراهم کردن تاج دندان ساخته شده و نصب آن انجام شود.

در ایمپلنت این دندانها رعایت نکاتی لازم است از جمله این که ایمپلنت باید بر اساس زمانبندی و مراحل برنامه ریزی شده باشد. در دندانها پس از قرارگیری فیکسچر نیاز به ترمیم موقتی بوده چرا که در معرض دید هستند و پس از ساخت روکش دائمی، روکش روی ایمپلنت قرار می گیرد. روکش دندان ساخته شده برای این دندانها بسیار مهم بوده و به زیبایی آن توجه فراوانی می شود.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان جلو با چه روکشی باشد؟

دندان های جلویی از نظر زیبایی بسیار مهم هستند، بنابراین بایستی از روکشی استفاده شود که این مهم را برآورده سازد. روکش های فلزی شاید از نظر استحکام مناسب باشند ولی از نظر زیبایی مطلوب نیستند. برای ایمپلنت دندان جلو پیشنهاد ما استفاده از روکش های سرامیکی یا زیرکونیا است، این روکش ها در کنار استحکام بالایی که دارند، از نظر زیبایی منحصر به فرد بوده و برای دندان های جلویی بسیار مطلوب هستند.

اگر چند دندان جلویی بیمار از دست رفته باشد نیاز به ایمپلنت برای هر دندان نیست. با کاشت ایمپلنت کمتر و استفاده از روکش دندان دو واحدی یا چند واحدی کمبود دندان را جبران می کنند.

ایمپلنت دندان

آیا پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان جلو نیاز است؟

بررسی این امر بر عهده دندانپزشک است، دندانپزشک با ارزیابی های بالینی و بدست آوردن تصاویر مناسب حجم استخوان را در موضع تشخیص داده، سپس در صورت نیاز پیوند استخوان را تجویز می کند. معمولا کسانی که بیماری های نظیر پوکی استخوان دارند و سن آن ها بالا رفته است، نیازمند پیوند استخوان هستند.

ایمپلنت دندان جلو با دندان های آسیاب تفاوت دارد؟

برای این امر بایستی گفت در قسمت دندان های آسیاب برخی مشکلات نظیر بزرگی سینوس ها یا وجود عصب های دندانی باعث می شود گاهی نیاز به درمان های تکمیلی نظیر درمان سینوس لیفت و ... شود، این در حالی است که در دندان های جلویی این مشکلات نیست. البته ایمپلنت دندان جلو از جهت زیبایی بسیار پر اهمیت تر بوده و این امر حساسیت بیشتری را می خواهد.

ایمپلنت دندان

برای ایمپلنت کجا برم؟

اگر به دنبال مرکزی معتبر در زمینه کاشت دندان هستید، ما به شما دندانپزشکی دکتر سعید کریمی را پیشنهاد می دهیم. در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی برای کاشت دندان از فناوری های نوین دیجیتال و روشهای پیشرفته ایمپلنت بدون درد و خونریزی که به ایمپلنت پانچی موسوم است، استفاده می شود. همچنین در زمینه ساخت روکش های دندانی بخصوص در مورد ایمپلنت دندان جلو که از حساسیت بالایی برخوردار است از فناوری نوین کد کم استفاده می شود. با فناوری کد کم امکان ساخت روکش های زیبای سه بعدی فراهم شده است.

برای ایمپلنت جهت دندانهای مختلف روشهای مختلفی وجود دارد که هر یک بنا به موقعیت مکانی متفاوت است. به عنوان مثال دندان های جلویی از آنجایی که در معرض دید هستند شرایط خاص خود را دارند. قرار گرفتن این دندان ها در خط ناحیه خط لبخند باعث اهمیت ویژه آنها شده است.

کاشت ایمپلنت دندان های مختلف چگونه است؟

کاشت دندان با استفاده از طراحی سه بعدی و جراحی دقیق صورت می گیرد. نوع ایمپلنت مناسب در کنار روکش زیبا باعث رضایت خاطر بیمار شده و شرایط زندگی فرد را بهبود می بخشد. ایجاد تناسب بین این دندانهای کاشته شده با خط لبخند بسیار مهم است و بسیار مهم بخصوص برای دندانپزشک زیبایی است.

موقعیت مکانی ایمپلنت بسیار بر روند درمان تاثیرگذار است. قرارگیری ایمپلنت در کنار دندان های سالم بر تعداد ایمپلنت مورد استفاده تاثیرگذار است. به عنوان مثال اگر موضع کناری کاشت دندان های سالم باشد صرفا می توان با بریج کاهش تعداد ایمپلنت مورد استفاده را میسر نمود. گاها نیاز به استفاده از یک ایمپلنت در یک موضع می باشد و گاهی نیاز به استفاده از چند ایمپلنت. نواحی که تعداد دندان از دست رفته بالا بوده و نمی توان از دندانهای کناری استفاده کرد، بایستی چندین ایمپلنت را برای بیمار استفاده کرد. ایمپلنت های مورد استفاده بایستی متناسب با هم استفاده شده و تناسب بالایی با فک و دهان بیمار داشته باشند.

دندانهای مختلف ابعاد و حجم متفاوتی را دارا می باشند. لذا ایمپلنت مورد استفاده برای دندانهای مختلف متفاوت است. ایمپلنت ها با قطرهای مختلف موجود بوده و بنا به شرایط و موقعیت های مختلف مورد مصرف متفاوت است. متخصص ایمپلنت با تجربه و تخصصی که دارد نوع ایمپلنت مناسب را برای بیمار انتخاب می کند.

موقعیت دندانها بر روی تعداد ایمپلنت مورد استفاده نیز تاثیر دارد. مثلا دندانهای جلویی مرکزی و کناری را می توان با یک ایمپلنت و استفاده از روکش دندان دو واحدی جبران کرد. جای خالی دندان جلویی کناری و نیش را می توان با یک ایمپلنت و روکش دو واحدی جایگزین دو دندان ترمیم کرد.

ایمپلنت نوع زاویه دار

گاهی در درمان ایمپلنت دندان ، دندانپزشک مایل به بازسازی و افزایش استخوان نیست. دندانپزشک با استفاده از ایمپلنت زاویه دار کمبود استخوان موجود در فک بیمار را جبران می کند. تشخیص این نوع روش درمانی بستگی به دندانپزشک داشته و با توجه به ویژگی های فکی و دهانی بیمار این روش استفاده می شود.

کاشت دندان بروش زاویه دار نیاز به دقت بالا دارد. زاویه بایستی دقیقا محاسبه شود. گاهی برای نتیجه دقیق تر گرفتن، دندانپزشک اقدام به استفاده از ابزار ترسیمی و ابزار دیجیتال می کند که باعث دقیق تر شدن و رسیدن بهتر به هدف می شود. کاشت دندان به روش زاویه دار تجهیزات خاص خود را نیاز دارد و زیر مجموعه های ایمپلنت مثل اباتمنت و ... باید متناسب باشند. کاشت به این روش نیازمند تجربه بالای دندانپزشک بوده و موفقیت درمانی در گرو تخصص و تجربه دندانپزشک دارد.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.