جرم گیری ایمپلنت دندان
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
12 مهر 1397

جرم گیری ایمپلنت دندان

جرم گیری ایمپلنت دندان می تواند در فراهم آوردن شرایطی مناسب در عمر بیشتر ایمپلنت و زیبایی آن داشته باشد. ایمپلنت دندان همانند دندانهای طبیعی نیاز به جرم گیری دارد. در صورت ایجاد پلاک های میکروبی اطراف ایمپلنت، مشکلاتی در اطراف ایمپلنت ایجاد می شود که ماندگاری ایمپلنت را کاهش می دهد. از این رو جرم گیری ایمپلنت در برخی از موارد لازم است.

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.
ایمپلنت دندان

جرم گیری ایمپلنت دندان چگونه است؟

تفاوت جرم گیری ایمپلنت دندان با دندان این است که نوع قلم جرم گیری متفاوت است. بطوریکه قلم جرم گیری ایمپلنت از جنس تیتانیوم است این در حالی است که جنس قلم های جرم گیری دندان از جنس فولاد زنگ نزن می باشد.

هم جنس بودن قلم جرم گیری با ایمپلنت بخاطر جلوگیری از واکنش ایمپلنت با قلم می باشد. زیرا در استفاده از قلم های رایج جرم گیری ممکن است ذرات قلم بر روی ایمپلنت باقی بماند.

در جرم گیری ایمپلنت از چه قلم هایی استفاده می شود؟

همانطور که بیان شد برای جرم گیری از ایمپلنت از قلم های مخصوص استفاده می شود، جنس تیتانیومی این قلم ها باعث می شود که تبادل یونی بین ایمپلنت و قلم رخ نداده و ایمپلنت را تخریب نکند. قلم های طوری طراحی شده اند که بخوبی نقاط مختلف ایمپلنت را پاکسازی کنند.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.