درمان خانگی درد دندان عصب کشی شده چگونه است؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
16 آذر 1398

درمان خانگی درد دندان عصب کشی شده چگونه است؟

درمان خانگی درد دندان عصب کشی شده از نخستین گام ها برای برطرف کردن درد بوده ولی اگر درد برای مدت زمان طولانی برطرف نشد، بیمار بایستی حتما به متخصص دندانپزشکی مراجعه نماید. در این مقاله برای ارام شدن درد دندان بعد از عصب کشی راه حل هایی داده می شود. روش های خانگی برای درمان درد دندان برای عصب کشی متنوع بوده که فرد می تواند با بکارگیری آن ها اقدام به درمان خود نماید.

فهرست محتوای صفحه :

درد دندان بعد از عصب کشی

معمولا درد پس از عصب کشی امری شایع نبوده و با گذر یک یا چند روز این دردها برطرف می شود، با این وجود بکارگیری برخی از روش های خانگی می تواند در کاهش این امر بسیار موثر باشد. با عصب کشی ممکن است برای مدت زمان کوتاهی(چند روز) دندان حساسیت هایی نسبت به سرما و گرما پیدا کند که بیمار بایستی سعی نماید در این مدت از مصرف و تماس مواد غذایی خیلی سرد و یا خیلی گرم با دندان عصب کشی شده صرف نظر نماید.

مصرف آنتی بیوتیک ها و مسکن ها یا کمپرس آب سرد یا مواد غذایی مناسب، هر یک در کاهش درد بسیار موثر است. همه این موارد در ادامه این مقاله شرح داده شده است:

برای درمان خانگی درد دندان عصب کشی شده چه کنیم؟

بایستی برای از بین بردن درد دندان عصب کشی شده در گام اول نکات تجویزی دندانپزشک را رعایت کنید. برخی از موارد ضروری برای از بین بردن درد دندان عصب کشی شده به شرح زیر است.

مصرف داروهای ضد درد و مسکن. مصرف مسکن هایی نظیر استامینوفن و ایبوپروفن از اولین مسکن هایی هستند که بیماران می توانند برای کاهش درد استفاده کنند، با این وجود در برخی از موارد درد شدید مصرف کورتون ها (تنها با تجویز دندانپزشک) توصیه می شود.

استفاده از کمپرس سرد روی دندان عصب کشی شده

التهاب همراه با درد دندان، از مواردی است که ممکن است برای دندان عصب کشی شده رخ دهد، در این گونه موارد برای برطرف کردن التهاب می توان از کمپرس سرد استفاده کرد. این امر می تواند چند بار برای از بین بردن التهاب دندان عصب کشی شده استفاده شود.

برخی از مواد غذایی می تواند باعث کاهش دردهای دندان عصب کشی شده شود

مواد غذایی که در کاهش التهاب ها تاثیر دارند و یا اثر ضد باکتریهایی دارند در این امر بسیار موثر است. از مواد غذایی مرسوم می توان موارد زیر را نام برد:

  • آب نمک
  • مصرف سیر
  • روغن درخت چای
  • گل میخک
  • زنجبیل
  • پیاز
  • ...

در چه مواردی بایستی حتما به متخصص عصب کشی برای درد مراجعه نماییم؟

انجام عصب کشی دندان نزد متخصص مجرب عصب کشی در بیشتر موارد موفقیت درمانی را دارد. اما اگر دردهای طولانی مدت در دندان عصب کشی شده رخ داد این امر نشانه عدم موفقیت در درمان است. این موارد می تواند به یکی از علت های زیر باشد:

  • باقی ماندن عصب در دندان عصب کشی شده
  • وجود کانال های اضافی که دندانپزشک اقدام به پاکسازی آن ها نشده است.
  • ترک های دندانی
  • وجود عفونت های دندانی
  • ...

مراقبت بیمار از دندان عصب کشی شده از اهمیت بالایی برخوردار است. بیمار بایستی بهداشت دهان و دندان خود را به صورت مناسب رعایت نماید. دندانی که عصب کشی می شود، شکننده می شود. از این رو بایستی برای آن از روکش های دندانی استفاده کرد. وجود روکش باعث افزایش استحکام دندان ها می شود. پس حتما کسانی که اقدام به عصب کشی دندان ها می نمایند بایستی بعد از درمان اقدام به روکش کردن دندان عصب کشی خود نمایند.

برای خدمات دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی می توانید به دندانپزشکی دکتر سعید کریمی مراجعه نمایید. این مرکز دندانپزشکی از فناوری های روز دیجیتال برای انواع درمان های دندانپزشکی استفاده می نمایند.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.