ایمپلنت چیست و چگونه انجام میشود؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
19 تیر 1398

ایمپلنت چیست و چگونه انجام میشود؟

ایمپلنت چیست و چگونه انجام میشود؟ ایمپلنت بهترین روش برای جبران دندان های از دست رفته به حساب می آید. با ایمپلنت می توان دندان هایی نظیر دندان های طبیعی برای افراد فراهم شود. روش انجام و کاشت ایمپلنت دارای کلیات یکسان بوده که بسته به بیماران مختلف می توان درمان های به شکل مختلف و با استفاده از روش های تکمیلی انجام شود. ایمپلنت چیست: ایمپلنت را می توان یکی از بهترین روش های درمانی دانست که هم زیبایی را و هم قابلیت و توانایی دندان های طبیعی را برای افراد فراهم می نماید.

فهرست محتوای صفحه :

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.
ایمپلنت چیست و چگونه انجام میشود؟

ایمپلنت دندان چیست و چگونه انجام میشود؟

ایمپلنت چگونه انجام میشود؟ روش کلی کاشت ایمپلنت دندان به این صورت است که در ابتدا پایه ایمپلنت درون فک بیمار جاسازی شده و عملیات اتصال ایمپلنت به استخوان فک انجام می شود. با گذر زمان اتصال و جوش محکمی بین پایه ایمپلنت و استخوان فک انجام شده و برای این پایه روکش دندانی مناسب فراهم می شود. حال نحوه کاشت در بیماران مختلف، متنوع است. به عنوان مثال برخی به دنبال کاشت فوری ایمپلنت هستند و یا برخی دارای بیماری های زمینه ای نظیر پوکی استخوان هستند. در این گونه افراد بسته به تشخیص دندانپزشک متخصص کاشت ایمپلنت می توان از روش های مختلف استفاده کرد. برخی می خواهند بلافاصله پس از کاشت ایمپلنت روکش دندان را داشته باشند تا زیبایی آن ها حفظ شود. در این افراد بایستی مرکز کاشت ایمپلنت با فراهم کردن ساخت فوری روکش دندانی این مسئله رو حل کند. در مورد بیمارانی که بیماری های دیگری نظیر پوکی استخوان دارند بایستی درمان پیوند استخوان صورت گیرد. در واقع با تزریق پودر استخوان در محل اتصال پایه ایمپلنت به استخوان فک می توان اتصالی محکم را برای ایمپلنت دندان فراهم آورد و جبران استخوان از دست رفته در این گونه از بیماران نمود.

کاشت مرسوم ایمپلنت به صورت دو یا چند مرحله ای انجام می شود. در واقع در گام نخست با کاشت فیکسچر درون لثه و ایجاد اتصال با استخوان فک، پایه برای روکش فراهم می شود. این مرحله درمانی را می توان با روش هایی نظیر پانج کردن انجام داد تا حداقل آسیب به بافت لثه وارد شود. در مرحله بعدی نیاز به اتصال روکش دندانی برای بیمار است. مراکز معتبری که خود قادر به ساخت روکش دندان و ریستوریشن های دندانی هستند در این امر دارای اولویت هستند. لازم به ذکر است که مدت زمان درمان و کاشت دندان در بیماران مختلف می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال بیماران با پوکی استخوان نیاز به مدت بیشتری برای درمان دارند تا اتصال بین فیکسچر و استخوان فک به خوبی برقرار شود. در کاشت ایمپلنت سعی نمایید از دندانپزشک متخصص بخواهید از ایمپلنت با کیفیت برای شما استفاده کند. زیرا ایمپلنت ها در بازار دارای درجه کیفیت متفاوتی هستند که می توانند عمر و ماندگاری و حتی زیبایی متفاوتی را نیز فراهم آورند.

در جواب ایمپلنت چیست و چگونه انجام میشود بایستی گفت که کاشت ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزینی دندان از دست رفته است. هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ کارایی.

موفقیت کاشت دندان به نحوه ی کاشت و جوش خوردن موثر آن با فک بستگی دارد. سطح تخصص دندانپزشک در درمان موفق تاثیر بالایی دارد ولی شرایط بدنی بیمار نیز در موفقیت درمان تاثیر فراوان دارد.

ایمپلنت دندان و عوامل تاثیر گذار بر موفقیت آن:

ویژگی های موضع کاشت در موفقیت این روش درمانی بسیار موثر است. گاها کسانی دارای بیماری های نظیر پوکی استخوان هستند. لذا این افراد نیاز به درمان های دیگر نظیر درمان های پوکی استخوان همراه با کاشت ایمپلنت دندان دارند. لثه سالم نیز موثر است. لثه ای که دارای کیست است یا بیماری های دیگری نظیر پریودنتال دارند نیاز به درمان قبل از کاشت ایمپلنت دندان دارد. قبل از کاشت ایمپلنت باید لثه ها از وجود عفونت برطرف شوند.

ایمپلنت چیست و چگونه انجام میشود؟

هر یک از عوامل فوق در موفقیت کاشت موثر است. درمان ناقص ایمپلنت باعث لقی ایمپلنت شده و کیفیت مناسب را برای بیمار فراهم نمی کند. بیمار نیز در رسیدن به موفقیت ایمپلنت بسیار موثر بوده و رعایت بهداشت و دستورات دندانپزشک از ضروریات لازم است که بیمار باید آنها را رعایت کند. کسی که ایمپلنت کاشت می کند باید از مصرف مواد مخدر دوری کند. بیماران خاص هم برای ایمپلنت نیاز به روش درمانی خاص بوده که دندانپزشک با توجه به بیماری روش درمانی موثر را انتخاب میکند.

ایمپلنت دندان چه محاسنی دارد؟

کاشت دندان جایگزین مناسبی برای دندان مصنوعی است که کسانی هستند استفاده پروتز برای آنها مشکل است و نیاز به ایمپلنت برای این افراد ضروری است. ایمپلنت تشابه زیادی به دندان طبیعی دارد لذا برای زیبایی ایمپلنت به پروتز ترجیح داده می شود. امروزه مراجعه زیادی جهت ایمپلنت نزد دندانپزشک زیبایی می شود. بهبود وضعیت تکلم و تناول غذا نیز جزء محاسن ایمپلنت محسوب می شود.

ایمپلنت و هزینه آن:

یکی از موارد اساسی که بر روی قیمت و هزینه ایمپلنت تاثیر فراوان دارد نوع برند مصرفی ایمپلنت دندان است. برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که بسته به کیفیت ایمپلنت هزینه متفاوتی دارند. ایمپلنت با کیفیت عمر بالاتر و زیبایی بالاتری دارد و بیمار با ان احساس بهتری دارد.

دکتر سعید کریمی یکی از معتبرترین و مجرب ترین دندانپزشکان تهران در زمینه کاشت دندان محسوب می شود که با فراهم آوردن آخرین تکنولوژی روز و بهره بردن از دانش روز اقدام به کاشت ایمپلنت با انواع روش های درمانی و قیمت مناسب برای بیماران می نماید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.