طراحی لبخند چگونه است؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
29 دی 1398

طراحی لبخند چگونه است؟

طراحی لبخند چگونه است و در دندانپزشکی چگونه انجام می شود؟ برای طراحی لبخند مجموعه ای از درمان های دندانپزشکی به کار می رود. با این روش درمانی لبخندی زیبا و دلنشین به فرد داده می شود که فرد از آن لذت برده و اعتماد به نفس افراد بهبود می یابد. توجه داشته باشید که لبخندی زیبا، صورت را درخشان کرده و زیبایی را برای افراد به ارمغان می آورد.

فهرست محتوای صفحه :

طراحی لبخند چگونه است؟

در درمان های طراحی لبخند از مجموعه ای از درمان های دندانپزشکی استفاده می شود. بررسی نقص های دندانی و درمان های ترمیمی اولین گام در این امر است. با درمان طراحی لبخند، دندان های درخشان و ردیف در معرض دید قرار داده می شود. برای این امر استفاده از تکنولوژی های مدرن امروزی بسیار کمک می کند.

طراحی لبخند استفاده از روشهای زیبایی دندان نظیر ارتودنسی و روکش کردن دندان و... توسط دندانپزشک زیبایی است. وجود هارمونی و هماهنگی اجزاء صورت در اصلاح طرح لبخند و داشتن لبخند زیبا لازم است.

درمان هایی که در اصلاح طرح لبخند برای افراد بیشتر استفاده می شوند، عبارتند از: لمینت دندان، ارتودنسی، روکش های دندانی، سفید کردن دندان، درمان های زیبایی لثه و ... می باشند. انتخاب نوع درمان متناسب با نیاز فرد و نظر متخصص دندانپزشکی زیبایی انتخاب می شود. بنابراین در جواب این که طراحی لبخند چگونه است باید بگوییم این درمان متناسب با دندان های افراد مختلف، متفاوت است.

طراحی لبخند چگونه است

طراحی لبخند در دندانپزشکی چگونه است؟

بعد از انتخاب روش درمانی، متخصص درمان را شروع می کند. در دندانپزشکی درمان بایستی با پیشرفته ترین روش های درمانی دندانپزشکی انجام شود. از این رو استفاده از فناوری های دیجیتال کمک شایانی در این امر می کند. با استفاده از تجهیزات و نرم افزارهای دیجیتال قبل از درمان حتی می توانید نتیجه را دید و نظرات افراد را بررسی کرد. تکنولوژی های مدرن در زمینه درمان های دندانپزشکی، لیزر دندان و کد کم، نرم افزارهای دیجیتال طراحی لبخند، ارتودنسی نامریی و ... است.

روش های طراحی لبخند چگونه است؟

برخی از روش های مرسوم طراحی لبخند به شرح زیر هستند که به صورت مختصر توضیحاتی را می دهیم:

لمینت دندان

لمینت دندان به صورت یک لایه نازک از جنس سرامیک و یا کامپوزیت است که بر روی دندان قرار گرفته و هدف از آن اصلاح ارتفاع و بد رنگی ها و ... است. با لمینت می توان لبخندی سفید و شیک را به افراد اهدا کرد. انتخاب نوع کامپوزیتی یا سرامیکی لمینت بسته به نظر دندانپزشک و فرد انجام می شود.

ارتودنسی به ویژه ارتودنسی نامریی

ارتودنسی برای مرتب کردن دندان های نامرتب استفاده می شود. این روش درمانی در گذر زمان پیشرفت های شگرفی کرده است و از نوین ترین روش ها در این حوزه می توان به ارتودنسی نامریی اشاره نمود. در ارتودنسی نامریی در طول درمان افراد می توانند بدون آن که زیبایی آن ها تحت تاثیر قرار گیرد، اقدام به درمان ارتودنسی به صورت دقیق تر نمایند.

سفید کردن دندان

درمان سفید کردن دندان که به بلیچینگ دندان نیز موسوم است، از روش های قدیمی برای درمان طراحی لبخند محسوب می شود. در این درمان با استفاده از ژل مخصوص اقدام به سفید کردن دندان ها می کنند.

روکش های دندانی

روکشهای دندانی با هدف جبران تاج دندان بکار می روند. در این روکش ها استفاده از جنس های سرامیکی و زیرکونیا می تواند زیبایی فراوانی را برای طرح لبخند فراهم آورد. برای ایجاد یکنواختی دندانها یکی از روشهای دندانی روکش های دندانی است. روکش ها استحکام مناسبی داشته و زیبایی منحصر به فردی را برای دندانهای بیمار فراهم می نماید. روکش با چسب مخصوص بر روی دندان ضعیف شده قرار می گیرد.

درمان های زیبایی لثه

داشتن لثه های خوش رنگ می تواند در لبخند زیبا تاثیر فراوان داشته باشد. از این رو بایستی لثه ها و دندان ها در هنگام لبخند زدن هماهنگی داشته باشند. بنابراین با درمان های زیبایی لثه بسیاری از این نقص ها برطرف شده و لبخندی زیباتر برای افراد فراهم می شود.

برای درمان های زیبایی دندان و اصلاح طرح لبخند می توانید دندانپزشکی دکتر سعید کریمی را انتخاب کنید. استفاده از فناوری های دیجیتال در این مرکز دندانپزشکی در درمان های طراحی لبخند، در درمان موفق بسیار تاثیر گذار است.

ایجاد قرینگی بین دندانها

اگر دو قسمت چپ و راست صورت را برای دندانها در نظر بگیریم. این بسیار مهم است دندانهای سمت راست و چپ با یکدیگر متناسب باشند. جهت درمان ایجاد قرینگی روش های مختلفی بکار می رود که یکی از این روشها روش ارتودنسی است که با گذر زمان قرینه بودن دندانها بدست می آید. اما امروزه با مواد پر کننده همرنگ دندان این نقیصه به بهترین نحو برطرف می شود.

کاشت دندان

کمبود دندانها یکی از نقایص دندانی محسوب می شود که سبب نقص زیبایی برای افراد می شود. برای جبران دندان از دست رفته، روش ایمپلنت دندان استفاده می شود. در ایمپلنت، با کاشت پایه، روکش متناسب برای آن تهیه شده و عملیات کاشت دندان انجام می شود. روشهای کاشت دندان متنوع بوده و متناسب با شرایط بیمار از روشهای گوناگون استفاده می شود.

جراحی لثه

برای یکنواختی بین لثه ها و دندانها برای لبخند زدن، جراحی لثه بکار می رود. با جراحی لثه میزان لثه اضافی برداشته شده و یکنواختی برای دندانها و لثه ها فراهم می شود. استفاده از روش های درمانی جدید نظیر لیزر دندان در این درمان بسیار موثر است.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.