مراقبت های بعد از لمینت دندان
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
20 آبان 1402

مراقبت های بعد از لمینت دندان

مراقبت از لمینت دندان می تواند طول عمر آن را بالا برده و افراد از داشتن آن ها لذت برد، پس از لمینت کردن دندان ها، رعایت بهداشت دهان و دندان از جمله مواردی است که باید افراد رعایت نمایند.

فهرست محتوای صفحه :

مراقبت های بعد از لمینت دندان شامل موارد متنوعی است که توسط دندانپزشک به افراد توصیه می گردد، لمینت ها پوسته های سرامیکی یا کامپوزیتی سفارشی و نازکی هستند که بخوبی زیبایی را برای دندان های فرد فراهم می آورد.

لمینت دندان روشی جهت بدست آوردن لبخند زیبا برای بیمار محسوب می شود. لمینت ها از جنس سرامیک یا کامپوزیت می باشند که درخشندگی و سفیدی آنها منجر به زیبایی دندان می شود. انتخاب جنس لمینت بسته به شرایط دندان و نظر دندانپزشک انجام می شود

مراقبت از لمینت های دندانی شامل چه مواردی است:

مجموعه مواردی که باید برای طول عمر بیشتر لمینت های دندانی رعایت نمایید، شامل موارد زیر می باشند:

  • بهداشت دندان های خود را رعایت کنید و لمینت های خود را به طور منظم تمیز کنید. دندان های لمینت شده به اندازه دندان های معمولی نیاز به توجه دارند.
  • مسواک زدن در شبانه روز به صورت منظم، دندان‌های خود را حداقل دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید ، توجه داشته باشید که به آرامی مسواک بزنید و از آوردن فشار بیش از حد به لمینت اجتناب نمایید.
  • نخ دندان بکشید، نخ دندان کشیدن از تجمع مواد غذایی و باکتری ها در بین دندان ها جلوگیری می کند.
  • مصرف دهانشویه ها در از بین بردن باکتری های داخل دهانی بسیار تاثیر دارد.
  • سیگار کمتر بکشید، سیگار می تواند منجر به تغییر رنگ، لمینت های دندانی شود.
  • از آوردن فشار بیش از حد به لمینت های دندانی اجتناب نمایید، هیچ گاه با لمینت ها آجیل و تنقلات سخت نشکنید. با لمینت ها اجسام سخت مثال یخ و آب نبات را نجوید.
  • برخی از عادت ها که به لمینت ها آسیب می زند را کنار بگزارید، به عنوان مثال دندان قروچه می تواند منجر به فشار بیش از حد به لمینت های دندانی شده و طول عمر لمینت را کاهش دهد.
  • برخی مواد غذایی می تواند منجر به تغییر رنگ لمینت ها شوند. قهوه، تنباکو و ... از جمله این مواد و نوشیدنی هایی است که می تواند منجر به این امر شوند، حتما بعد از مصرف مسواک بزنید.
مراقبت از لمینت دندان - دکتر سعید کریمی

انجام معاینات و بررسی لمینت ها توسط دندانپزشک نیز لازم است، بنابراین در دوره های مشخص به دندانپزشک خود مراجعه نمایید.

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

با وجود تفاوت هایی که در بین لمینت های دندانی وجود دارد، با مراقبت صحیح می توان ماندگاری و طول عمر لمینت را به شکل محسوسی بالا برد. معمولا لمینت دندان به طور متوسط حدود پانزده سال عمر می کنند. با این حال، رعایت کردن مراقبت های لازم بسیار مهم است زیرا رعایت نکات می تواند طول عمر لمینت های دندان را تا بیش از بیست سال نیز افزایش دهد. لمینت ها بایستی همانند دندان طبیعی مورد مراقبت قرار گیرند تا فرد براحتی بتواند از آن ها استفاده نماید.

نوع لمینت های ساخته شده می تواند بر ماندگاری و طول عمر استفاده آن ها تاثیر فراوان داشته باشد، به عنوان مثال در نوع های سرامیکی میزان استحکام و زیبایی لمینت بیشتر از نوع کامپوزیتی است که عمر متفاوت استفاده را نیز در پی دارد. توجه نمایید که هزینه لمینت سرامیکی از نوع کامپوزیتی بیشتر است.

لمینت ها به واسطه ساختاری که دارند نیاز به مراقبت های لازم هستند، به عنوان مثال اگر بخواهیم آن ها را با روکش های دندانی مقایسه کنیم، لمینت ها نازک تر از روکش های دندانی هستند، به دلیل نازک‌تر بودن آنها، اغلب نسبت به روکش‌های دندانی در معرض ساییدگی و شکستگی های بیشتر هستند، بنابراین به طور متوسط روکش‌ها ممکن است کمی بیشتر دوام بیاورند و طول عمر بالاتری دارند. با این حال موارد استفاده از روکش های دندانی و لمینت ها بسیار متفاوت می باشد.

مراقبت های لازم برای لمینت های دندانی

اگر کسی لمینت دندانی انجام دهد، باید نکاتی را رعایت نماید. بیماران باید پس از انجام درمان و لمینت کردن دندان ها به طور کامل از دندان های خود مراقبت کنند. عدم مراقبت لازم از لمینت های دندانی می تواند طول عمر آن را کاهش دهد. برای دندان های لمینت شده به صورت ویژه مسواک بزنید، استفاده از مسواک نرم پس از دوره اولیه درمان بسیار مهم است. توصیه می شود دندان های خود را با یک مسواک نرم و یک خمیر دندان سفید کننده ملایم، ترجیحا با ترکیب خاصی که لکه ها را بدون ساییدگی از بین می برد، مسواک بزنید.

کسی که لمینت کرده است باید از غذاهایی که جویدن آنها سخت است و نوشیدنی های خیلی گرم یا سرد باید اجتناب شود زیرا دندان ها بعد از درمان حساس هستند، حساسیت های دندانی پس از درمان امری متداول بوده و جای نگرانی ندارد.

برای درمان لمینت دندان، ابتدا مینای دندان باید تراشیده شود، متناسب با قالب گرفته شده در لابراتوار تهیه لمینت صورت می گیرد. ممکن است برای بیمار از لمینت های سرامیکی یا کامپوزیتی استفاده شود، میزان تراش دندان در لمینت کامپوزیتی به مراتب بسیار کمتر است. برای نصب واحد لمینت بر روی دندان از چسب مخصوص استفاده می گردد، ممکن است در مراحل استفاده از لمینت، در اثر فشار بیش از حد به واحد لمینت، واحد کنده شود که در این موارد باید به دندانپزشک مراجعه نمایید.

مراقبت از لمینت در برابر لکه ها

برخی از لکه های روی دندان را نمی توان با درمان سفید کننده از بین برد. بهترین روش درمانی برای بیماران استفاده از لمینت های دندانی است. با لمینت رنگ روشن برای دندان ها فراهم می شود. هنگامی که رنگ روشن تر روی دندان های طبیعی اعمال می شود، دندان های شما سفیدتر می شوند.

با این حال لمینت ها می توانند در صورت عدم مراقبت های لازم تغییر رنگ دهند و تغییر رنگ دهند، به عنوان مثال مصرف بیش از حد مواد رنگی نظیر چای، قهوه یا سیگار می تواند به مرور زمان، در لمینت تغییر رنگ و لکه ایجاد کند، برای جلوگیری از این موارد توصیه می گردد پس از مصرف این مواد مسواک بزنید تا لمینت ها با ثبات رنگ و سفیدی فراهم کرده برای دندان های شما، زیبایی را برای دندان های شما فراهم کنند.

اگر لمینت شکست چه کنیم؟

معمولا لمینت های دندانی دارای استحکام بالایی هستند و مراقبت لازم از آن ها، ماندگاری و طول عمر بالا را برای استفاده کننده فراهم می کند. با این وجود گاهش ممکن است، لمینت از دندان جدا شود یا لب پریدگی ایجاد شود. در این موارد باید سریعا به دندانپزشک مراجعه نمایید و از اوردن فشار به مینای دندان جلوگیری کنید.

در صورتی که واحد لمینت قابل ترمیم باشد، ترمیم صورت می گیرد. اما در مواردی که امکان استفاده دوباره از لمینت نباشد، باید دوباره قالب گیری و ساخت واحد لمینت صورت گیرد.

لمینت های دندانی روی سطح قابل رویت دندان های جلو قرار می گیرند. از این رو برای زیبایی دندان ها و چهره بسیار تاثیر دارند. همچنین لمینت باعث می شود از مینای دندان های جلویی محافظت کند. مواد لمینت بادوام و مقاوم در برابر لکه هستند، بنابراین بیمار می تواند اعتماد کند که لبخندش در دراز مدت عالی به نظر می رسد و مینای دندان زیرین آنها به اندازه کافی محافظت می شود و در برابر لکه، آسیب یا پوسیدگی آسیب پذیر نیست.

لمینت دندان در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی

لمینت های دندان برای بیمارانی توصیه می شود که می خواهند ظاهر لبخند خود را بهبود بخشند. برای زیبایی بیشتر دندان ها و بالا بردن درصد موفقیت برای درمان لمینت، باید مرکزی معتبر در این زمینه را انتخاب نمایید. مراکز معتبر لمینت های با کیفیت را با بهترین روش های دندانپزشکی برای بیماران استفاده می کنند. ما درمان لمینت دندان را به بیمارانی که علاقه مند به بهبود ظاهر لبخند خود با رفع نگرانی های جزئی تا متوسط زیبایی دندان های جلویی هستند، توصیه می کنیم.

دکتر سعید کریمی در تهران با بالاترین کیفیت ممکن، انواع لمینت های دندانی را برای بیماران استفاده می کنند. ایشان از فناوری های دیجیتال برای انواع درمان های دندانپزشکی بخصوص برای لمینت کردن دندان بهره می گیرند. قیمت مناسب و کیفیت بالا از مزایای استفاده از خدمات دندانپزشکی دکتر سعید کریمی است.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.