ترمیم روکش دندان در دندانپزشکی زیبایی
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
12 مهر 1397

ترمیم روکش دندان در دندانپزشکی زیبایی

ترمیم روکش دندان و تعمیر روکش شکسته دندان از مواردی است که مراجعه کنندگان به واحدهای دندانپزشکی زیبایی خواهان آن می باشند. در صورت عدم رعایت مراقبت های لازم از روکش دندان، ممکن است روکش دچار مشکل شود. روکش های سرامیکی یا زیرکونیا و فلزی همه نیاز به مراقبت های لازم دارند. گاهی هدف از درمان های این چنینی ترمیم می باشد و گاهی استفاده از روکش های زیباتر با هدف زیبایی است. در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی ترمیم روکش دندان در دهان انجام میشود.

فهرست محتوای صفحه :

دندانپزشک شما اغلب می‌تواند در مورد لب پریدگی های جزئی یا اصلاح ابعاد روکش، عملیات ترمیم و تعمیر روکش را انجام دهد، اما روکش شکسته در حجم زیاد قابل ترمیم نیست و لابراتوار دندان باید روکش جدیدی ایجاد کند. روکش های شما بادوام هستند و طوری طراحی شده اند که سال ها دوام بیاورند.

روکش دندان مانند روکش های سرامیکی فلزی یا ترکیبی ازاین دو و روکش های زیرکونیا می باشد که بر روی دندان قرار گرفته و باعث افزایش عملکرد دندانی و بدست آمدن زیبایی دندان می شود.
ترمیم روکش دندان

ترمیم روکش دندان چه زمانی لازم است؟

جدا شدن قسمتی از روکش یا تغییر رنگ و عدم هماهنگی با دندانهای مجاور از مواردی می باشد که نیار به ترمیم را لازم می سازد. زمانیکه روکش دندان دچار پریدگی لب شده باشد یا زمانی که هنگام مسواک زدن احساس درد و حساسیت دارید نیاز به رجوع به دندانپزشک جهت ترمیم روکش است. استفاده از روکش های دندانی زیباتر نیز می تواند از مواردی باشد که ترمیم و بازسازی روکش های دندانی را لازم می سازد.

تعمیر روکش شکسته دندان

چگونه شکستگی روکش را رفع می کنند؟

رایج ترین روش برای ترمیم روکش دارای شکستگی استفاده از کامپوزیت برای پر کردن فضا است . موفقیت این روش بسته به کیفیت رزین مورد استفاده و مهارت دندانپزشک شما متفاوت است. به جز در مواردی که دندانپزشک به شما دستور داده باشد، سعی نکنید روکش را به تنهایی بچسبانید، زیرا ممکن است به پرسلن یا دندان خود آسیب برساند.

نحوه ترمیم و بازسازی روکش دندان

از انجا که روکش با چسب مخصوصی به دندان متصل می شود برای جدا شدن آن نیاز به شکستن آن است. با درمان دندانهای حساس شده دوباره روکش دندان برای دندان ساخته شده و روی دندان قرار می گیرد. برای داشتن دندان با روکش های زیبا انتخاب یک دندانپزشک که بتواند به خوبی عملیات نصب و برداشت روکش را انجام دهد لازم است.

رعایت بهداشت باعث افزایش عمر روکش می شود. مسواک زدن به طور مداوم و استفاده از نخ دندان و دهانشویه ها برای افزایش عمر روکش توصیه می شود. با این وجود نحوه نصب و انتخاب روکش های دندانی مناسب و با کیفیت می تواند باعث زیبایی و طول عمر بالای روکش های دندانی شود. روکش های زیرکونیا و سرامیکی را برای این امر به شما توصیه می کنیم.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.