ایا بعد از ایمپلنت میشه ارتودنسی کرد؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
20 دی 1402

ایا بعد از ایمپلنت میشه ارتودنسی کرد؟

آیا بعد از ایمپلنت میشود ارتودنسی انجام داد؟ بسیاری از افراد هستند که در گذشته درمان های دندانپزشکی نظیر روکش، پرکردن و ایمپلنت دندان انجام داده اند، این افراد می خواهند بدانند می توانند از درمان ارتودنسی نیز بهره مند گردند.

فهرست محتوای صفحه :

در پاسخ به چنین افرادی باید گفت، با وجود درمان هایی نظیر ایمپلنت دندان نیز می توان بر روی دندان ها از درمان ارتودنسی استفاده کرد. دندان های از دست رفته و نامرتب را می توان و باید اصلاح کرد تا لبخند زیبا برای افراد به ارمغان آورد. براحتی می توان با استفاده از بریس های ارتودنسی جایگاه دندان ها را مرتب نمود، اما نمی توان جایگاه ایمپلنت را نیز تغییر داد.

کاشت دندان موجب زیبایی، راحتی، بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار می شود. ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

از آنجایی که ایمپلنت روی استخوان ثابت است، در طول درمان ارتودنسی نمی توان آن را جابجا کرد. با این حال، مانع از تراز کردن بقیه دندان‌های شما در اطراف ایمپلنت نمی‌شود. بر روی سایر دندان های شما می توان از درمان ارتودنسی بهره گرفت.

آیا بعد از ایمپلنت دندان میشود ارتودنسی نمود؟

با انتخاب مراکز معتبری که خدمات ارتودنسی و ایمپلنت را به صورت تخصصی انجام می دهند، می توانید با خیال آسوده درمان های این چنینی را با درصد موفقیت بالا انجام دهید. ایمپلنت های دندانی شامل یک فرآیند جراحی برای قرار دادن پایه های تیتانیومی در لثه و استخوان فک است. درمان ارتودنسی شامل جابجایی دندان ها به منظور دستیابی به ردیف شدن دندان ها است. بنابراین توصیه می شود که بیماران قبل از انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان به دنبال درمان ارتودنسی باشند تا تمام دندان های باقی مانده را به مکان های مناسب منتقل کنند.

ثابت ماندن ایمپلنت دندان پس از جراحی بسیار مهم است، این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که به درستی با استخوان فک ادغام می شود و در جای خود باقی می ماند. اگر بیمار پس از جراحی ایمپلنت دندان به دنبال درمان ارتودنسی باشد، خطر شکست ایمپلنت را افزایش می دهد. اگر تمام دندان های دیگر قبل از جراحی ایمپلنت در موقعیت مناسبی قرار داشته باشند، دیگر نیازی به جابجایی موقعیت ایمپلنت نیست.

ارتودنسی بعد از ایمپلنت

اگر بعد از ایمپلنت، ارتودنسی انجام دهیم چه باید کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید به ماهیت این دو نوع درمان آگاهی داشته باشید، در درمان ایمپلنت، بعد از کاشت پایه دندان درون استخوان فک بیمار، اتصال قوی بین پایه تیتانیومی دندان با استخوان فک برقرار می گردد، این اتصال باید محکم برقرار گردد و بعد از درمان قابلیت جابجایی آن وجود ندارد.

این در حالی است که در روش ارتودنسی، با استفاده از براکت ها و سیم بندی ها، به مرور زمان دندان های افراد جابجا گشته و امکان ردیف و منظم شدن دندان ها فراهم می گردد. بنابراین امکان ارتودنسی در دندان ایمپلنت شده وجود ندارد، زیرا قابلیت جابجایی ایمپلنت وجود ندارد. اما در مورد سایر دندان ها می توان درمان ارتودنسی را انجام داد.

پس از درمان ارتودنسی، اکثر بیماران ملزم به استفاده از نگهدارنده و بریس های دندانی برای مدت معینی هستند تا مطمئن شوند که دندان ها به موقعیت قبلی خود بر نمی گردند. انجام این کار حتی پس از کاشت ایمپلنت نیز مهم است زیرا اگر دندان ها جابجا شوند و ایمپلنت را جابجا کنند، می تواند باعث از کار افتادن ایمپلنت شود و تمام آن کارهای ارتودنسی و زیبایی بی فایده شود.

ارتودنسی قبل از ایمپلنت چه مزایایی دارد؟

همانطور که گفته شد، انجام درمان های ارتودنسی برای دندان های ایمپلنت شده امکان پذیر نیست، اما برای سایر دندان ها می توان از ارتودنسی بهره گرفت. اگر نزد دندانپزشک رفتید و تشخیص داد شما نیاز به مراقبت های ارتودنسی و هم به ایمپلنت های دندانی نیاز دارید، بهتر است در گام نخست، ارتودنسی برای شما انجام گیرد. زیرا ارتودنسی شرایطی را فراهم می کند تا فضایی کاملا هماهنگ برای ایمپلنت دائمی فراهم آید.

اگر شما قبل از ایمپلنت، از ارتودنسی بهره گیرید، مزایایی شامل موارد زیر برای شما فراهم می گردد:

  • جابجایی دندان ها به آسانی انجام می گیرد، در واقع ایمپلنت قابلیت جابجایی ندارد و انجام ارتودنسی قبل از ایمپلنت باعث می شود دندان‌های موجود بدون هیچ مانعی برای کار به راحتی جابجا می‌شوند.
  • می توان با ارتودنسی فضای مناسب و دلخواه را برای کاشت دندان فراهم نمود. براحتی با فشار وارده از سمت براکت های ارتودنسی به دندان ها، فضای مناسب برای کاشت دندان فراهم می گردد. بریس ها فاصله ایده آلی برای قرار دادن صحیح ایمپلنت ایجاد می کنند.
  • با ارتودنسی قبل از کاشت دندان، امکان ردیف کردن دلخواه سایر دندان ها به شکل مناسب فراهم می گردد، بعد از متناسب شدن سایر دندان ها، متخصص ایمپلنت براحتی می تواند کاشت دندان را انجام دهد.

زمانی که شما دندانی را از دست می دهید، دندان های مجاور به سمت فضای خالی متمایل می گردند، این امر باعث بد شکلی و نامنظمی دندان ها شده و ردیف بودن دندان ها از بین می رود. در چنین مواردی بهره گیری از ارتودنسی قبل از کاشت دندان سودمند است، زیرا دندان ها را سر جای اولیه برده و شرایط مناسب را برای کاشت دندان فراهم می نماید. بنابراین ارتودنسی قبل از ایمپلنت در چنین مواردی، بهترین عملکرد، برای درمان های دندانپزشکی و فراهم کردن سلامت دهان و دندان را به همراه دارد.

آیا می توان بجای ایمپلنت، ارتودنسی انجام داد؟

نظر دهی در مورد این مسئله، بر عهده متخصص دندانپزشکی است. گاهی در برخی از بیماران، شلوغی بیش از حد دندان ها وجود دارد، اگر دندانی در این مکان ها از دست رفته باشد، ارتودنسی گزینه بسیار مناسبی محسوب می گردد. در اصل با استفاده از ارتودنسی می توان با فشار وارده به سایر دندان ها، این مکان های خالی را پر نمود و دیگر نیازی به درمان ایمپلنت وجود ندارد.

ایمپلنت به همراه ارتودنسی

ارزیابی این مسئله بر عهده متخصص دندانپزشکی است، تجربه و دانش دندانپزشک در تشخیص بهترین روش درمانی برای بیماران سودمند است. متخصص دندانپزشکی است که تعیین می کند که آیا استفاده از ارتودنسی به جای ایمپلنت دندان گزینه خوبی است یا خیر.

بنابراین بهره گیری از خدمات دندانپزشکی های معتبر که دارای متخصصین مجرب در زمینه های مختلف دندانپزشکی هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارتودنسی بعد از ایمپلنت چگونه است؟

اگر قبلا از ایمپلنت های دندانی استفاده کرده باشید، درمان ارتودنسی برای شما غیر ممکن نیست. تنها باید از متخصصین مجرب در این حوزه بهره گیرید. ارتودنتیست مورد اعتماد شما بهترین گزینه ها و انتخاب ها را برای شما در نظر می گیرد. در نظر داشته باشید که به مرور زمان و افزایش سن افراد، ممکن است که دندان های فرد به سمت های گوناگون جابجا گردند، این در حالی است که ایمپلنت نمی تواند حرکت کند و از محل خود جابجا گردد، از این رو دندان های کج می تواند در زیبایی لبخند تاثیر داشته باشد. درمان ارتودنسی برای چنین افرادی قابل استفاده است. با مراجعه به متخصصی که تجربه کافی داشته باشد براحتی می توان دندان های ردیف و زیبا را برای افراد فراهم نمود.

بهره گیری از ایمپلنت قبل از ارتودنسی نیز دارای مزایای زیر است:

  • اصلاح حرکت دندان ها در اطراف ایمپلنت که در طول زمان اتفاق می افتد، ایمپلنت ثابت بوده و جابجا نمی گردد، لذا سایر دندان ها با تکیه بر آن می توانند به مرور زمان ثابت مانده و دچار کج شدگی و ... نگردند.
  • ایجاد یک نقطه لنگر قوی برای درمان ارتودنسی و کمک به فرایندهای درمانی آن
  • بهره گیری از ایمپلنت قبل از ارتودنسی، قابلیت درمان ارتودنسی نامرئی را بهبود می دهد.

با مراجعه به مراکز درمانی معتبر در زمینه ارتودنسی و ایمپلنت، براحتی می توانید درمان موفق را انجام دهید.

اگر قصد ارتودنسی بعد از ایمپلنت دارید با متخصص ایمپلنت و ارتودنتیست مشورت کنید

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای اطمینان از موفقیت درمان ارتودنسی و ایمپلنت خود انجام دهید، پیروی از دستورالعمل های متخصصان دندانپزشکی است. متخصص ایمپلنت و ارتودنسی تمامی شرایط و نکات لازم برای این دو نوع درمان را در اختیار بیماران قرار می دهند.

با بهره گیری از خدمات مراکز معتبر در زمینه کاشت ایمپلنت دندان و درمان های ارتودنسی با خیال آسوده اقدام به درمان نمایید. در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی خدمات کاشت دندان تخصصی و ارتودنسی نامرئی ا بروزترین روش ها انجام می گردد.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.