آیا لمینت باعث پوسیدگی دندان میشود؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
13 دی 1402

آیا لمینت باعث پوسیدگی دندان میشود؟

آیا لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان میشود؟ لمینت یکی از بهترین روش ها برای فراهم کردن زیبایی برای دندان ها است. اگر تا به حال لمینت دندان استفاده کرده باشید، ممکن است فکر کرده باشید که آیا لمینت می تواند باعث پوسیدگی شود یا خیر. به صورت خلاصه می توان گفت، خیر لمینت باعث پوسیدگی دندان به هیچ وجه نمی شود، برای یافتن اطلاعات کامل در این زمینه این مقاله را مطالعه نمایید.

فهرست محتوای صفحه :

در حالت کلی باید گفت خیر، لمینت دندان به هیچ وجه باعث پوسیدگی دندان نمی شود، ولی رعایت مراقبت های لازم از ان همانند دندان های طبیعی لازم است. لمینت های دندانی از بهترین روش ها برای فراهم کردن زیبایی دندان ها است، بکار بردن فناوری های نوین در این زمینه می تواند بر دقت کاری و زیبایی بیشتر برای دندان ها تاثیر فراوان داشته باشد. با بهره گیری از خدمات مراکز معتبر در زمینه لمینت می توانید بهترین شرایط زیبایی را برای دندان های خود را فراهم آورید.

لمینت دندان روشی جهت بدست آوردن لبخند زیبا برای بیمار محسوب می شود. لمینت ها از جنس سرامیک یا کامپوزیت می باشند که درخشندگی و سفیدی آنها منجر به زیبایی دندان می شود.

آیا لمینت باعث پوسیدگی دندان های زیر آن میشود؟

خیر، لمینت باعث پوسیدگی دندان های زیر آن نمی شود، در شرایط عادی، دندان های شما نباید زیر روکش های دندانی پوسیده شوند، اگر دندانپزشک با تجربه به درستی آنها را تهیه و نصب کند، نه تنها آن ها سبب پوسیدگی نمی شوند، بلکه می توانند از دندان های طبیعی شما نیز به خوبی محافظت کنند.

اما وجود لمینت باعث نمی شود که فرد به کلی مراقبت های لازم از دندان ها را فراموش نماید، اگرچه، در موارد دیگر، هنوز هم امکان ایجاد پوسیدگی در زیر و اطراف روکش وجود دارد. لمینت ها فقط قسمت جلویی دندان را می پوشانند، بقیه قسمت ها همچنان ممکن است پلاک را جمع کنند که منجر به پوسیدگی یا حفره می شود.

آیا لمینت باعث پوسیدگی دندان میشود؟

ذکر این نکته مهم است که دندانپزشک نیز باید نصب لمینت را به درستی انجام دهد، وجود فواصل بین مینای دندان و لمینت، خصوصا در قسمت خط لثه و لمینت می تواند باعث تجمع باکتری ها و پلاک های دندانی گردد که پوسیدگی را تشدید نماید، از این رو بهره بردن از خدمات مراکز معتبر در زمینه لمینت دارای اهمیت ویژه است.

اگر لمینت دندان بخوبی نصب نگردد، این امر باعث می شود ذرات غذا و پلاک های دندانی در محل لمینت گیر کرده و این باکتری ها می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند. در حالی که بهره بردن از خدمات یک متخصص با تجربه در این زمینه، امکان این اتفاق را به صفر می رساند. اگر نصب و درمان لمینت بخوبی انجام نشده باشد، مواردی همانند گزینه های زیر رخ خواهند داد:

  • شل شدن و جدا شدن لمینت از دندان ها، برای جلوگیری از این مورد باید عملیات نصب با چسب مخصوص به دقت انجام گیرد.
  • حساسیت های دندانی یکی از موارد مهمی است که در اثر نصب بی دقت لمینت رخ می دهد.
  • آسیب زدن به لثه ها، لثه های قرمز، متورم یا حتی همراه با خونریزی خونریزی از نتایج درمان لمینت دندان بدون رعایت کردن نکات لازم است.
  • مشکلات در هنگام غذا خوردن، هنگام گاز گرفتن یا جویدن احساس درد می کنید.
  • عفونت های دندانی، علائم عفونت مانند چرک اطراف لثه یا دندان خود را مشاهده می کنید.

دقت شود که نصب صحیح لمینت امکان موارد فوق را به صفر می رساند. با این وجود در صورت مشاهده هر یک از این علائم باید در سریعترین زمان ممکن با دندانپزشک خود مشورت کنید. اگر تشخیص دهند که دندان پوسیده شده است، ممکن است لازم باشد لمینت ها برداشته شوند تا بتوانند ابتدا پوسیدگی را برطرف کرده و لمینت ها را جایگزین کنند. گاهی اوقات اگر دندان ها به شدت پوسیده شده باشند، ممکن است روش درمانی دیگر برای شما تجویز گردد.

آیا دندان پوسیده را می توان لمینت کرد؟

لمینت دندان یکی از محبوب ترین و پر کاربردترین روش های دندانپزشکی زیبایی است که امروزه برای زیبایی لبخند کاربرد فراوانی دارد، لایه های نازک لمینت به قسمت جلوی دندان می چسبد تا عیوبی نظیر بد رنگی ها، شکستگی ها و ... را بپوشاند.از لمینت های پر کاربرد برای دندان ها می توان لمینت سرامیکی و کامپوزیتی اشاره نمود. برای لمینت دندان دندان ها، نیاز به رفع آسیب های دندانی از جمله پوسیدگی دندان است، معمولا اگر دندانی قرار است لمینت گردد، باید نخست درمان پوسیدگی بر روی آن انجام شود، سپس درمان لمینت صورت می گیرد.

در حالت ایده آل، لمینت های دندانی نباید روی دندان های پوسیده یا آسیب دیده قرار داده شوند، بدون درمان پوسیدگی دندان، لمینت کردن فرایندی اشتباه است. انجام این کار فقط ممکن است باعث آسیب بیشتر به دندان گردد.اگر دندان پوسیده دارید و خواهان درمان لمینت هستید باید در گام نخست، پوسیدگی دندان درمان گردد.

آیا لمینت باعث پوسیدگی دندان میشود؟

گاهی نیاز به درمان های دیگری خصوصا برای دندان های پوسیده است، به عنوان مثال دندان های پوسیده را بیشتر روکش می کنند زیرا روکش دندان طوری طراحی شده است که کل دندان را محصور می کند. روکش استحکام و زیبایی لازم را برای دندان های فرد فراهم می کند.

تشخیص نوع درمان و موارد لازم برای بیمار بر عهده دندانپزشک است، بنابراین انتخاب دندانپزشک متخصص و با تجربه از اهمیت بالایی برخوردار است. پیشنهاد ما برای لمینت دندان و خدمات ترمیمی دندان، بهره بردن از خدمات دندانپزشکی دکتر سعید کریمی است.

آیا لمینت به دندان آسیب می رساند؟

خیر، لمینت هیچ گونه آسیبی به دندان شما وارد نمی کند، حتی می تواند در برابر آسیب ها از دندان شما مراقبت نماید. برای لمینت کردن دندان ها باید ابتدا میزان تراش جزئی در حد ناچیز بر روی دندان های فرد ایجاد شده، سپس با چسب مخصوص، لمینت بر روی دندان ها نصب گردند.

نکته مهم در این مسئله آن است که باید از دندانپزشک با تجربه برای خدمات لمینت دندان بهره گیرید، لمینت ها هیچ گونه آسیبی به دندان های شما وارد نمی کنند، اما بهره گیری از خدمات دندانپزشکی که تجربه کافی در مورد لمینت ندارد، نتایج درمانی مناسبی را برای شما به ارمغان نمی آورد. بنابراین اگر قصد لمینت دارید، در گام نخست، بهترین دندانپزشکان در این حوزه را انتخاب نمایید. دندانپزشک برای لمینت کردن باید ابتدا اطمینان یابد که دندان شما سالم و عاری از پوسیدگی دندان ها است. آماده سازی دندان برای لمینت کردن و ایجاد فضای مناسب برای لمینت ها نیز ضروری است که بایستی دندانپزشک آن را با دقت انجام دهد.

مراقبت های لازم از دندان ها برای کسانی که لمینت کرده اند، چیست؟

کسانی که لمینت دندان انجام داده اند، باید از دندان لمینت شده همانند دندان های طبیعی مراقبت نمایند، برخی از مهم ترین مواردی که باید افراد در این زمینه رعایت نمایند، به شرح زیر می باشند:

  • مسواک زدن به صورت روزانه در چند نوبت، سعی نمایید از مسواک های نرم که فشار زیادی به لمینت ها وارد نمی کنند، استفاده نمایید.
  • با استفاده از نخ دندان، مواد غذایی گیر کرده در بین دندان ها را از بین ببرید.
  • از آوردن فشار بیش از حد به لمینت دندان اجتناب نمایید، به عنوان مثال خوردن مواد غذایی سفت نظیر یخ یا آجیل های شکستنی با لمینت و ... را ترک نمایید.
  • از سیگار کشیدن اجتناب نمایید، زیرا سیگار بر روی لمینت تاثیر گذاشته و باعث تغییر رنگ آن می شود.

با انجام معاینات دندانپزشکی از دندان های لمینت شده مراقبت نمایید، معاینات دندانپزشکی بهتر است هر شش ماه یکبار برای مراجعه به دندانپزشک باشد. با رعایت نکات تجویزی دندانپزشک و رعایت بهداشت از دندان های لمینت شده خود برای سالیان زیاد بهره گیرید.

لمینت دندان با فناوری های دیجیتال در تهران

بهره گیری از فناوری های نوین در زمینه لمینت، دقت کار را بالا برده و درصد موفقیت درمانی را افزایش می دهد. لمینت های تهیه شده با فناوری های نوین به صوزت سه بعدی بوده که زیبایی فراوانی را برای فرد در هنگام لبخند زدن فراهم می نماید.

در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی از فناوری نوین نظیر نرم افزارهای دیجیتال و فناوری کد کم برای درمان های لمینت دندان بهره گرفته می شود. این دندانپزشکی یکی از معتبرترین دندانپزشکی ها در زمینه درمان لمینت و درمان های زیبایی است.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.