ایمپلنت به روش پانچ در تهران
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
17 اسفند 1402

ایمپلنت به روش پانچ در تهران

به همراه سایر تخصص‌های زیبایی، دندان‌پزشکی زیبایی-ترمیمی را می‌توان از شاخه‌های معجزه‌گر علوم پزشکی دانست. در اثر تصادفات رانندگی، عدم رسیدگی به بهداشت و سلامت دهان و دندان یا شکستگی دندان، افراد دندان‌های ارزش‌مند خود را از دست می‌دهند و این مسئله بر میزان اعتماد به نفس آن‌ها تاثیر زیادی دارد. این تاثیر به حدی است که برخی ترجیح می‌دهند تا زمان بازگشت چهره خود به حالت قبل، از حضور در اجتماع اجتناب کنند. خوشبختانه در اثر پیشرفت همزمان تکنولوژی و پزشکی، روش‌های جایگزینی بسیار موثری به وجود آمده‌اند. روش‌های مختلف جایگزینی دندان امروزه زیبایی را به چهره افرادی که دندان‌های خود را به هر دلیلی از دست داده‌اند؛ بازمی‌گردانند. از بهترین روش‌های بادوام جایگزینی که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است؛ می‌توان به ایمپلنت پانچی اشاره کرد. ایمپلنت پانچی روشی پیشرفته‌تر نسبت به روش سنتی سابق ایمپلنت است که در حال حاضر در تهران و کلینیک‌های پیشرفته سایر شهرها نیز انجام می‌شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با صفر تا صد انجام ایمپلنت پانچی در تهران آشنا شوید.

فهرست محتوای صفحه :

ایمپلنت پانچی به چه صورت انجام می‌شود؟

پس از مراجعه به متخصص ایمپلنت، اولین مرحله انجام این نوع ایمپلنت، تهیه تصاویر رادیوگرافی خاص است که به آن، سی تی اسکن فک یا اسکن سه بعدی گفته می‌شود. این نوع تصویربرداری که از تکنولوژی پیچیده‌تری نسبت به عکس‌برداری OPG برای ثبت تصاویر مورد نیاز از دندان‌ها و استخوان فک استفاده می‌کند؛ جزئیات دقیق‌تری را به فرد متخصص ارائه می‌دهد. تصاویر سه بعدی‌ای که از طریق تاباندن اشعه ایکس در این مرحله تهیه می‌شوند؛ اطلاعاتی را به متخصص ایمپلنت می‌دهند که برای شروع فرآیند کاشت ایمپلنت پانچی ضروری هستند.

ایمپلنت دندان را می توانید در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی تجربه نمایید. ایشان متخصص ایمپلنت بوده و از به روز ترین روش های کاشت دندان برای بیماران استفاده می کنند.

در مرحله بعد از طریق اسکن فک فرد، راهنمای جراحی طراحی و سپس توسط دستگاه چاپگر سه بعدی ساخته می‌شود. در صورت عدم دسترسی به تجهیزات لازم، این مرحله می‌تواند از طریق تهیه قالب از فک و ارسال به لابراتوار دندان‌پزشکی جهت ساخت راهنمای جراحی نیز انجام شود. راهنمای جراحی در واقع قالبی شابلون شکل است که روی فک فرد قرار می‌گیرد و محل دقیق پانچ استخوان فک را مشخص می‌نماید.

با استفاده از راهنمای جراحی، محل دقیق قرارگیری پایه ایمپلنت در استخوان فک در دسترس متخصص قرار می‌گیرد. با دریل کردن و تراشیدن نواحی مشخص شده توسط راهنما، محل قرارگیری پایه ایمپلنت یا به اصطلاح تخصصی‌تر، فیکسچر، آماده می‌شود. پس از گذشتن دوره نقاهت بسیار کوتاه مدت‌، می‌توان فیکسچر را جایگذاری کرد.

برای انجام مرحله بعد، فرآیند کاشت ایمپلنت پانچی نیازمند جوش خوردن فیکسچر به استخوان فک است. پس از این‌که فیکسچر به استخوان فک فرد جوش خورد، در طی یک جلسه کوتاه مدت، اباتمنت بر روی فیکسچر و در ادامه، روکش بر روی اباتمت قرار می‌گیرد. قرارگیری روکش بر روی اباتمنت که پایه‌ای فلزی برای روکش است؛ آخرین مرحله است که مقدمات آن در جلسات اول فراهم شده است. در جلسات اول، روکش از طریق قالب‌گیری از استخوان فک و دندان‌ها برای ساخت به لابراتوار دندانپزشکی فرستاده می‌شود. روکش که معمولا از جنس تیتانیوم است؛ به طبیعی‌ترین شکل و رنگ ممکن ساخته می‌شود. با قرارگیری روکش به عنوان تاج دندان، فرآیند کاشت این نوع ایمپلنت به پایان می‌رسد. دندان کاشته شده فرد چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ فنی، نقش یک دندان طبیعی را بازی می‌کند و فرد را از عوارض جسمانی از دست دادن دندان نظیر تحلیل استخوان فک، مشکلات گوارشی در اثر عدم جویدن صحیح غذا و مشکلات گفتاری نجات می‌دهد.

ایمپلنت پانچی در تهران

مزایای ایمپلنت پانچی نسبت به ایمپلنت سنتی

حال که با مراحل انجام ایمپلنت پانچی آشنا شده‌اید؛ می‌توان در مورد مزیت‌های این نوع ایمپلنت در مقایسه با نوع سنتی آن صحبت کرد.

اولین تفاوت در میزان آسیب به بافت و خونریزی است. در روش سنتی ایمپلنت، به علت مشخص نبودن دقیق محل کاشت، برشی نسبتا بزرگ برای آماده‌سازی محل فیسکچر ایجاد می‌شود که با وارد کردن آسیب به بافت لثه، خونریزی زیادی را به همراه خواهد داشت. در روش پانچی که تنها محل پانچ سوراخ می‌شود؛ به علت به حداقل رسیدن میزان برش، خونریزی نیز حداقل میزان ممکن خواهد رسید. در واقع به همین علت است که کاشت ایمپلنت به روش پانچی، برای افراد دارای اختلالات انعقادی خون بسیار توصیه شده است.

تفاوت دوم در میزان درد است. گرچه در هر دو روش، پیش از شروع جراحی استخوان فک، بی‌حسی انجام می‌شود و برای پس از آن نیز مسکن تجویز می‌شود؛ اما به دنبال از بین رفتن اثر بی‌حسی، فرد متحمل دردی کم اما اجتناب ناپذیر خواهد شد که میزان درد در روش پانچی نسبت به روش سنتی، بسیار کم‌تر خواهد بود.

تفاوت بعدی در مدت دوره نقاهت است که در روش پانچی به دلایلی که قبلا اشاره شد؛ بسیار کم‌تر خواهد بود.

عوامل تاثیرگذار بر میزان موفقیت ایمپلنت پانچی

طبق آمار، ۹۸ درصد از افرادی که به این روش ایمپلنت انجام داده‌اند کاملا از نتیجه راضی هستند. تنها دو درصد از بیماران به علت پس زدن ایمپلنت توسط بدن، از نتیجه اعلام عدم رضایت کرده‌اند. گرچه پس زدن ایمپلنت دندان در واقع نوعی واکنش آلرژیک بدن است که جزء موارد نادر به حساب می‌آید؛ اما جدا از آن، عواملی هستند که بر میزان موفقیت کاشت تاثیر گذار هستند.

وضعیت استخوان فک:

این‌که استخوان فک فرد ظرفیت و تحمل کاشت ایمپلنت را داشته باشد؛ عاملی به شدت تاثیرگذار در موفقیت ایمپلنت است که به فاصله زمانی میان از دست دادن دندان و انجام کاشت ارتباط دارد. جالب است بدانید که در اثر از دست دادن دندان، استخوان فک فرد در محل دندان از دست رفته به مرور زمان تحلیل می‌رود. تضعیف و تحلیل استخوان، بر کاشت ایمپلنت تاثیرگذار است. این تاثیر به حدی است که ممکن است در صورت تحلیل استخوان، فرد برای کاشت، نیازمند به پیوند استخوان در این محل باشد. بدون شک این‌کار هزینه بالایی خواهد داشت و کاشت ایمپلنت را با چالش‌های زیادی رو به رو خواهد کرد. به همین خاطر، مراجعه سریع و بدون اتلاف وقت به متخصص ایمپلنت جهت جایگزینی، بسیار توصیه شده است.

مراقبت‌ها

مراقبت‌هایی برای کاشت ایمپلنت وجود دارند که عدم توجه به آن‌ها می‌تواند منجر به التهاب یا عفونت در محل کاشت شود. مصرف سیگار و دخانیات پس شروع مراحل درمان، ممنوع است. مورد بعدی، تغدیه است. به منظور حفاظت از محل کاشت تا زمان بهبود آن، مصرف مایعات، غذاهای نرم و آبکی توصیه شده است. همچنین خوردن غذاها و خوراکی‌های سرد یه کاهش التهاب و درمان سریع‌تر کمک‌ می‌کند. افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون و یا بیماری‌های خاص نظیراختلال انعقاد خون و... بهتر است متخصص ایمپلنت را در جریان بیماری و داروهای مصرفی خود بگذارند. همچنین اگر فردی حساسیت دارویی خاصی دارد؛ باید پزشک خود را از این مسئله آگاه کند.

ایمپلنت پانچی در تهران

تکنولوژی دستگاه‌های مورد استفاده

توسعه تکنولوژی تاثیر به‌سزایی در علوم پزشکی داشته است. استفاده از دستگاه‌ها، ابزارها، تکنولوژی و نرم‌افزارهای پیشرفته باعث می‌شود تا مراحل کاشت ایمپلنت پانچی با کم‌ترین درصد خطا انجام شود. دستگاه‌های پیشرفته با مشخص نمودن محل دقیق پانچ، این امکان را به متخصص ایمپلنت می‌دهند تا بدون وارد نمودن آسیب اضافی به بافت‌ها، فرآیند بهبود را نسبت به روش سنتی تسریع بخشیده و امکان عفونت و واکنش‌های التهابی را به حداقل برسانند. به همین خاطر است که به این نوع ایمپلنت، ایمپلنت دیجیتال نیز گفته می‌شود.

میزان تخصص دندانپزشک

تاثیر مراجعه به یک متخصص حرفه‌ای و کاربلد در زمینه کاشت ایمپلنت پانچی را نمی‌توان نادیده گرفت. میزان تخصص و تجربه متخصص دندان‌پزشکی بر روی موفقیت کاشت اثر مستقیم دارد. توصیه می‌شود که در خصوص انتخاب دندانپزشک، به شنیده‌ها اکتفا نکنید و به طور مستقیم از تجربیات طیف وسیعی از مراجعین بهره بگیرید. به لطف اینترنت، امروزه می‌توان با مراجعه به سایت‌های مختلف با مشاهده نمونه‌کارها، رزومه و تحصیلات متخصصین ایمپلنت و زیبایی دندان، بهترین متخصص ایمپلنت تهران را به راحتی مشاهده چندین وبسایت، یافت.

یکی از بهترین متخصصین ایمپلنت حال حاضر در تهران دکتر سعید کریمی است. دکتر سعید کریمی، متخصص دندان‌پزشکی زیبایی و ایمپلنتولوژیست، با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا، با بیش از ۲٠ سال سابقه و دارای مدارک معتبر دوره‌های پیشرفته جهانی، در بین معروف‌ترین متخصصین ایمپلنت تهران و کشور قرار دارد. جهت مشاهده نمونه‌کارها و کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید به وبسایت دکتر کریمی به نشانی اینترنتی https://drskarimi.com/ مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.