ایمپلنت متحرک چیست؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
25 بهمن 1402

ایمپلنت متحرک چیست؟

ایمپلنت متحرک یک انتخاب موثر برای افرادی است که دندان هایشان را طی حوادث متعددی از دست داده اند و به دنبال راهکار دائمی برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته شان هستند. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که ایمپلنت متحرک چیست؟ و تفاوت آن با ایمپلنت های عادی در چیست، با ما در این مقاله همراه باشید.

فهرست محتوای صفحه :

ایمپلنت های دندانی چیست؟

ایمپلنت دندان یک ریشه دندان مصنوعی است که با جراحی در استخوان فک شما کاشته می شود. این یک گزینه جایگزین دندان پس از، از دست دادن یا کشیدن دندان است. ایمپلنت های دندانی بیش از 30 سال است که منجر به داشتن دندانی با عملکرد طبیعی شده اند.

ایمپلنت دندانی یک دندان مصنوعی و فیکسچر ریشه است که در طی یک عمل جراحی دندان در دهان شما قرار می گیرد. مرحله اولیه قرار دادن ریشه است که در فک جاسازی شده است. با گذشت زمان، ریشه و توده استخوانی در فک به هم می پیوندند و یک نگهدارنده دائمی ایجاد می کنند. سپس یک تاج مصنوعی به عنوان پروتز ایمپلنت متحرک یا ثابت به ریشه متصل می شود.

ایمپلنت متحرک چه ویژگی هایی دارد؟

ایمپلنت متحرک یک راهکار موثر برای افرادی است که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند. ایمپلنت‌ های متحرک، مشابه دندان ‌های مصنوعی هستند. پروتزهای متحرک از چسب های قوی برای نگه داشتن روکش های مصنوعی در جای خود استفاده می کنند و برای تمیز کردن باید مرتباً برداشته شوند.

ایمپلنت متحرک

ایمپلنت های متحرک به روشی مشابه عمل می کنند. تفاوت ایمپلنت با دندان مصنوعی متحرک این است که تاج دندان مصنوعی به ایمپلنت ها متصل می شوند. سپس می‌ توان تاج دندان‌ را برای تمیز کردن ایمپلنت جدا کرد.

ایمپلنت ‌های متحرک معمولاً برای بیمارانی مناسب است که توده استخوانی برای پشتیبانی از ایمپلنت ‌های ثابت ندارند یا افرادی که از پروتزهای متحرک و فرآیند تمیز کردن مرتبط با آن استفاده می‌ کنند.

ویژگی های ایمپلنت ثابت

پروتزهای ایمپلنت ثابت همانطور که از نامشان پیداست، ایمپلنت هایی هستند که نیازی به برداشتن منظم آن ها نیست. آنها فیکسچرهای دائمی هستند و نزدیک ترین حالت به دندان های طبیعی هستند. بنابراین، با مراقبت اصولی از آنها، کاملا می توانند طبیعی به نظر برسند. در ایمپلنت ثابت دیگر نیازی نیست که تاج های مصنوعی خود را هر روز در محلول تمیز کننده قرار دهید.

به نوعی، این موضوع به مردم کمک می کند فراموش کنند که حتی دندان مصنوعی دارند! این مطمئناً اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و لبخند شما را زیباتر می کند.

مزایا و معایب ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت های دندانی مزایای خود را دارند. با این حال، آنها همچنین می توانند با معایبی همراه باشند.

مزایای ایمپلنت دندان:

مزایای ایمپلنت های دندانی به شرح زیر است:

  • به شما امکان می دهد به طور معمول غذا بخورید و صحبت کنید.
  • ایمپلنت ها به گونه ای طراحی شده اند تا شبیه دندان های طبیعی شما باشند و عزت نفس شما را بهبود بخشند.
  • استخوان را حفظ می کند .
  • به جلوگیری از کاهش ارتفاع فک کمک می کند.
  • تمیزی و مراقبت آسان.
  • با مراقبت مناسب، ایمپلنت بین 15 تا 25 سال دوام می آورد.

معایب ایمپلنت دندان:

در ادامه به معایب کاشت ایمپلنت دندان می پردازیم:

  • مانند دندان های طبیعی شما سفید نمی شوند.
  • برای قرار دادن نیاز به جراحی دارد.
  • آنها گران هستند (اما مزایای دراز مدت آن ها، معمولاً ارزش آن را دارند)
  • اگر استخوان طبیعی کافی ندارید، ممکن است قبل از قرار دادن پیوند استخوان لازم باشد
ایمپلنت متحرک

کدام یک از ایمپلنت ها بهتر است؟ ثابت یا متحرک؟

در این مرحله، ما تمام نکات اصلی ایمپلنت پروتز متحرک و ثابت را پوشش می دهیم. ایمپلنت های متحرک به راحتی تمیز می شوند و ارزان تر هستند. اما آنها همچنین کاملاً شبیه به پروتزهای مصنوعی سنتی هستند، بنابراین برای بسیاری از بیمارانی که به دنبال تغییر هستند تفاوت زیادی ندارد.

پروتزهای ایمپلنت ثابت گران‌تر هستند و روش پیچیده‌تری برای قرار دادن آن‌ها دارند. آنها همچنین به تراکم استخوان فک شما بستگی دارند تا به درستی تنظیم شوند. با این حال، آنها مانند دندان های طبیعی هستند و برای بازگرداندن اعتماد به نفس و لبخند شما عالی هستند.

در پایان، بهترین راه برای تصمیم گیری شما در مورد بهترین روش این است که از متخصصان کمک بگیرید.

عوارض جراحی ایمپلنت دندان

اکثر روش های کاشت ایمپلنت موفقیت آمیز هستند. با این حال، هنوز برخی خطرهای ناشی از مراقبت نادرست و خطاهای مختلف وجود دارند. برای کاهش این خطر، مراقبت های بهداشتی دهان و دندان را در خانه انجام دهید، از جمله تغذیه مناسب، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن.

مانند هر جراحی دندانپزشکی، ناراحتی جزئی طبیعی است. عوارض جانبی رایج (که تهدیدی برای ایمپلنت نیستند) عبارتند از:

  • تورم لثه و صورت
  • کبودی روی پوست یا لثه
  • خونریزی جزئی
  • درد در ناحیه ای که ایمپلنت گذاشته شده است

عوارض جدی تری که ممکن است پس از کاشت ایمپلنت ایجاد شود عبارتند از:

  • آسیب به دندان ها، لثه ها و/یا رگ های خونی اطراف شما
  • عفونت در محل ایمپلنت
  • خونریزی طولانی مدت
  • مشکلات و فشار سینوسی (اگر ایمپلنت در فک بالایی شما قرار داده شود)
  • شکستگی فک و درد فک
  • آسیب عصبی، که می تواند منجر به گزگز در دهان یا لب شود

در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی خدمات کاشت ایمپلنت متناسب با نیاز افراد مختلف با برترین روش های موجود انجام می گیرد. در این دندانپزشکی از فناوری های دیجیتال برای بیماران بهره گرفته می شود که نتایج درمانی را دقیق و کاشت دندان را با موفقیت بالا فراهم می کند.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.