مراحل کاشت ایمپلنت دندانی
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
20 اردیبهشت 1397

مراحل کاشت ایمپلنت دندانی

ایمپلنت و درمان کاشت دندان فرایندی چند مرحله ای است که جهت موفقیت درمانی نیاز به طی مراحل کاشت دندان دقیق است. به طور کل بایستی ابتدا پایه ایمپلنت در فک بیمار کار گذاشته شده و اتصال قوی بین ایمپلنت و استخوان فک برقرار گردد و سپس مراحل تکمیلی شامل ساخت تاج دندان و ... انجام شود.

فهرست محتوای صفحه :

مدت زمان کاشت ایمپلنت دندان چقدر است؟

جوش خوردن بین پایه ایمپلنت و استخوان فک زمانبر است و معمولا 2-3 ماه به طول می انجامد. این زمان در برخی افراد بیشتر است. به عنوان مثال افرادی که استخوان فک آنها تحلیل یافته است مدت زمان بیشتر و گاهی درمانهای جانبی دیگر برای کاشت دندان نیازمند هستند. پس از ایجاد پیوند بین پایه ایمپلنت و استخوان فک نیاز به ساخت روکش برای ایمپلنت است که زمان زیادی نمی خواهد و در زمان کوتاه این عمل انجام می شود.

کاشت دندان موجب زیبایی، راحتی، بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار می شود. ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

انواع روشهای کاشت ایمپلنت چگونه است؟

در بین روشهای درمانی نیز بر روی زمان درمان ایمپلنت تاثیر فراوان دارد. به عنوان مثال برخی از روشهای درمانی بر مبنای درمان یک مرحله ای یا دو مرحله ای و یا سه مرحله ای استوار است. در درمان یک مرحله ای روی لثه پس از کاشت پایه پوشانده نشده و پس از اتصال پایه با فک تاج روی پایه سوار می شود که البته معمولا در این روش از تاج موقت استفاده شده که پس از گذشت مدت زمان مشخص تاج دایمی برای پایه تعبیه می شود.

مراحل کاشت ایمپلنت

در روشهای دو مرحله ای نیز پایه جایگذاری شده و روی آن پوشانده شده و پس از ایجاد پیوند بین استخوان و فک دوباره لثه باز شده قطعه ای شبیه پیج بصورت موقتی روی آن نصب شده و پس از مدت دو هفته قالبگیری از ایمپلنت صورت می گیرد. در روش سه مرحله ای نیز پایه ابتدا در لثه قرار می گیرد و پس از گذشت چند ماه جوش پایه صورت می گیرد. سپس لثه باز شده و تاج دندان روی آن قرار می گیرد. اباتنمت روی پایه سوار شده و سپس روکش روی آن قرار می گیرد.

مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی یکی از معتبرترین مراکز کاشت دندان تهران بوده که با آخرین روشها و متد روز اقدام به درمانهای کاشت دندان می کند.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.