مینی ایمپلنت
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
09 اردیبهشت 1397

مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت چیست؟ مینی ایمپلنت نوع خاصی از ایمپلنت های دندان است که قطر کمتر از 3 میلیمتر دارند. حسن مینی ایمپلنت در آن است که نیاز به جراحی نداشته و به روش پانچ درون لثه قرار می گیرند. بدین ترتیب در افرادی که مشکلات جراحی دارند نظیر بیماران قلبی و دیابت و ... درمان موثری است.

برای هزینه مینی ایمپلنت می توانید با تماس با ما اقدام کنید.

تماس با ما: 88888590-021/88884546

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

کاربرد مینی ایمپلنت چیست؟

درمان مینی ایمپلنت، درمانی موقت محسوب می شود. مینی ایمپلنت ابزاری مناسب برای فیکس و ثابت نگه داشتن دندان های موقت هستند. با مینی ایمپلنت ها می توان جهت ثابت و فیکس کردن دندان های مصنوعی در سالمندان استفاده کرد. با چند مینی ایمپلنت در فک بالا و پایین این امر قابل دستیابی است.

مینی ایمپلنت

مزایای مینی ایمپلنت چیست؟

عدم نیاز به جراحی در مینی ایمپلنت ها باعث شده این روش درمانی سریع تر از روشهای معمول جراحی کاشت دندان شود و این یکی از مزایای این روش درمانی محسوب می شود. کاربرد مینی ایمپلنت برای دندان مصنوعی بسیار سودمند شده است. این امر موجب بهبود غذا خوردن، صحبت کردن و خندیدن و زندگی اجتماعی فرد شده و اعتماد به نفس فرد را بهبود می بخشد.

علت استفاده آسان مینی ایمپلنت ها اندازه و سایز کوچک آن است. بطوریکه نیاز به جراحی های عمیق نداشته و صرفا با پانچ و ایجاد سوراخی در لثه قابل استفاده هستند. مینی ایمپلنت ها نیاز به پیوند استخوان با فک را نداشته و این امر باعث کاهش زمان درمانی شده است. قطر مینی ایمپلنت ها تقریبا نصف ایمپلنت معمولی است و دارای استحکام مناسب بوده تا بتوانند نیروی جویدن را تحمل کنند. البته هزینه کمتری در مقابل ایمپلنت دارند.

مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت بیشتر جهت دندان های مصنوعی و ست کامل دندانهای فک استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای مینی ایمپلنت، کاربرد آن در ارتودنسی بوده که به عنوان تکیه گاه موقت برای ارتودنسی مطرح است. خارج کردن مینی ایمپلنت پس از درمان بسیار آسان بوده و اتصالی با استخوان فک برقرار نشده است.

مینی ایمپلنت

امروزه مراجعه برای مینی ایمپلنت بخصوص برای کسانیکه دندان مصنوعی استفاده می کنند بخصوص نزد دندانپزشک زیبایی افزایش یافته است. با این وجود مینی ایمپلنت ها دارای استحکام در حد ایمپلنت کامل نبوده و بایستی اتصال کامل با استخوان فک برقرار گردد.

در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی خدمات کاشت مینی ایمپلنت انجام می شود.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.