آمادگی قبل از ایمپلنت دندان
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
06 دی 1402

آمادگی قبل از ایمپلنت دندان

آمادگی قبل از ایمپلنت دندان برای افزایش درصد موفقیت درمانی بسیار اهمیت دارد، افراد عادی نیز باید شرایط این روش درمانی را درک کرده و متناسب با آن خود را برای درمان آماده کنند. نکته مهم برای آمادگی درمان ایمپلنت، انجام معاینات کافی قبل از عمل کاشت دندان است که بایستی توسط دندانپزشک صورت گیرد.

فهرست محتوای صفحه :

برای بیمارانی که دندانی را به دلیل آسیب، ضربه یا جراحت از دست داده اند، ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش های درمانی است که برای بازیابی لبخند زیبا بسیار تاثیر دارد. ایمپلنت های دندانی به بیماران این امکان را می دهند که یک دندان مصنوعی مشابه دندان طبیعی را برای جایگزینی دندان از دست رفته خود انتخاب کنند. در اصل، ایمپلنت دندانی یک پایه تیتانیومی سازگار با بدن افراد است که برای درمان و کاشت برخی از آماده سازی ها وجود دارد که باید انجام شود. نحوه آمادگی قبل از کاشت دندان در افراد مختلف، متنوع است.

کاشت دندان موجب زیبایی، راحتی، بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار می شود. ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

با بهره گیری از خدمات دندانپزشکی دکتر سعید کریمی تمامی مراحل آمادگی را برای کاشت دندان با خیال آسوده انجام دهید و با درصد موفقیت بالا، دندان هایی همانند دندان طبیعی را برای خود فراهم آورید.

مراحل آمادگی قبل از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به روش جراحی درون استخوان فک بیمار جایگذاری می گردد که به این معنی است که مراحل خاصی را باید بیمار و جراح دهان انجام دهند تا به طور مناسب آماده شوند و کاشت موفق دندان صورت گیرد. از این رو قبل از کاشت دندان باید آمادگی هایی از طرف بیمار و دندانپزشک صورت گیرد تا درمان موفق برای بیمار محقق شود. برخی از مهم ترین مراحل امادگی قبل از درمان ایمپلنت به شرح زیر هستند:

  • انجام معاینات و بررسی های کلینیکی، قبل از جراحی، پزشک باید تأیید کند که شما کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید. سیستم دهان و دندان افراد بایستی بر اساس تصویر برداری های دقیق مورد بررسی قرار گیرند. میزان استخوان موجود در فک بیمار، بررسی سلامت لثه ها، بررسی بیماری های جانبی نظیر بیماری های قلبی عروقی، پوکی استخوان و ... در این مرحله مورد بررسی قرار گرفته و براساس آن در مورد نتیجه بخش بودن ایمپلنت برای بیمار تصمیم گرفته می شود. جراح دهان، دندان ها و فک شما را معاینه می کند و بررسی های مختلفی را انجام می دهد، به عنوان مثال تعیین خواهد کرد که آیا پیوند استخوان قبل از جراحی فک شما ضروری است یا خیر. این مرحله برای رسیدن به موفقیت درمانی از درجه بالایی برخوردار بوده و بر اساس وضعیت سلامتی و سابقه پزشکی بیمار، پزشک یک طرح جراحی مناسب را برای شما در نظر می گیرد.
  • قبل از کاشت دندان برای بیمارانی که نیاز به بیهوشی دارند، از خوردن غذا تا 6 ساعت اجتناب شود، در برخی از افراد نیاز به بیهوشی برای کاشت دندان است، اگر تحت بیهوشی عمومی کاشت دندان انجام شود، باید 6 ساعت قبل از عمل از خوردن چیزی خودداری شود. بنابراین برای این مسئله دندانپزشک باید مشخص نماید فرد نیاز به بیهوشی عمومی دارد یا با بی حسی موضعی کاشت دندان صورت می گیرد. با روش های پیشرفته امروزی بیشتر درمان های کاشت دندان با بی حسی های موضعی صورت می گیرد.
  • در برخی از بیماران نیاز به درمان های تکمیلی برای فک است، برای برخی از بیماران، استخوان فک آنها به اندازه کافی قوی نیست که بتواند ایمپلنت دندان را تحمل کند. در این موارد، بیمار باید قبل از جراحی ایمپلنت دندانی، پیوند استخوان انجام دهد. این مسئله بخصوص در بیمارانی که از بیماری پوکی استخوان رنج می برند، بیشتر دیده شده و برای آن ها درمان پیوند استخوان در نظر گرفته می شود. هنگامی که فک شما از پیوند استخوان بهبود یافت، می توانید ایمپلنت دندان را براحتی انجام دهید.
  • ایمپلنت دندان در افراد با بیماری پریودنتال، ایمپلنت‌های دندانی مانند یک دندان واقعی در فک شما گیر می‌کنند و به همین دلیل برای نگه داشتن آن‌ها در جای خود به حمایت کافی استخوان و توده لثه نیاز دارند. اینکه آیا ایمپلنت از حمایت کافی برخوردار باشد یا نه، می‌تواند در موفقیت درمانی بسیار تاثیرگذار باشد. ایده ال نبودن شرایط استخوان فک و بافت لثه می‌تواند به معنای افتادن ایمپلنت یا آسیب بیشتر باشد، در حالی که ایمپلنت به خوبی کاشته شده، استخوان و بافت‌ها را تحریک کرده و آنها را تقویت می‌کند. بیماری پریودنتال لثه می‌تواند بافت‌های دهان شما را تجزیه کند، اما بسیاری از افرادی که از آن رنج می‌برند هنوز استخوان و لثه سالم کافی برای کاشت موفقیت آمیز ایمپلنت‌ها دارند. در چنین بیمارانی باید درمان های لازم صورت گیرد، پس از درمان بیماری لثه، جراح دهان آمادگی شما را برای ایمپلنت ارزیابی می کند. جراح تعیین می کند که آیا استخوان و توده لثه شما برای حمایت از ایمپلنت ها آماده است یا خیر، حتی اگر شرایط ایده آل فراهم نباشد، دندانپزشک از درمان هایی نظیر پیوند استخوان و درمان های ترمیم لثه بهره می گیرد.
آمادگی قبل از ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی پیشرفته ترین، موثرترین و طولانی ترین راه برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. ایمپلنت ظاهر و عملکرد لبخند شما را بازیابی کرده و حتی به تقویت بافت و استخوان در این فرآیند کمک می کند و به طور کلی سلامت دهان و دندان شما را تقویت می کند. برای اینکه بدانید آیا شما کاندیدای کاشت دندان هستید باید از خدمات مراکز معتبر در این زمینه بهره گیرید.

آمادگی بهتر برای کاشت دندان با فناوری های نوین

با گذشت زمان پیشرفت های چشمگیری در روند کاشت دندان رخ داده است، همه ی این پیشرفت ها با استفاده از فناوری های نوین در این حوزه فراهم شده است. در روش های قدیمی نیاز به جراحی های پیشرفته دهان و دندان برای کاشت دندان بود، اما در روش های نوین امروزی امکان کاشت بدون جراحی نیز فراهم شده است. روش های کاشت نوین دندان در کمترین درد و خونریزی انجام می شوند.

در کاشت ایمپلنت به روش های نوین، از فناوری های مدرنی بهره گرفته می شود، از فناوری های دیجیتال گرفته تا فناوری لیزر همه کمک فراوانی به روند درمانی نموده اند. در کاشت به وسیله فناوری های دیجیتال، قبل از کاشت می توان تصویر برداری های کاملا سه بعدی را از وضعیت دهان و دندان افراد بدست آورد. میزان حجم استخوان موجود در فک بیمار به صورت دقیق محاسبه شده و بر مبنای آن روش درمانی مناسب در نظر گرفته می شود.

آمادگی قبل از ایمپلنت دندان

با فناوری دیجیتال برای کاشت دندان، محل دقیق کاشت دندان قبل از جراحی مشخص می گردد و در کمترین درد و خونریزی به روش پانچی می توان کاشت را انجام داد. یا با استفاده از فناوری لیزر، دقت جراحی را می توان بالا برد. استفاده از این روش ها همچنین سرعت ترمیم و بهبودی را نیز افزایش می دهند.

این نکته را در نظر بگیرید که برای کاشت دندان، چند مرحله لازم است، ابتدا باید فیکسچر دندان درون استخوان فک بیمار جایگذاری گردد، سپس با گذر زمان امکان اتصال قوی بین فیکسچر و استخوان فک برقرار گردد. در مرحله بعدی روکش مناسب با پایه تهیه و نصب روکش بر روی ایمپلنت صورت می گیرد. ذکر این نکته نیز لازم است که کیفیت روکش های تهیه شده برای ایمپلنت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بهره گیری از فناوری های نوینی نظیر کد کم که امکان ساخت روکش را به صورت کاملا سه بعدی در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم می کند نیز بسیار مناسب است. تنها دندانپزشکی های مطرح در تهران اقدام به بهره گیری از فناوری کد کم برای درمان های دندانپزشکی و کاشت دندان می نمایند.

کاشت ایمپلنت دندان در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی

مراحل درمان ایمپلنت، قبل و بعد از کاشت به صورت دقیق در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی انجام می گیرد. بهره بردن از فناوری های دیجیتال از نقاط قوت این مرکز دندانپزشکی می باشد. کاشت دندان و درمان های تکمیلی به صورت تخصصی بنا به تشخیص دندانپزشک در این مرکز به صورت جمعی انجام می گیرد.

بهره بردن از خدمات مراکز معتبر در زمینه کاشت ایمپلنت دندان می تواند درصد موفقیت درمانی را به شکل مناسبی افزایش دهد. اگر دندان از دست رفته ای دارید و می خواهید آن را با ایمپلنت دندان جایگزین کنید، لطفا با مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.