ایمپلنت دندان چند جلسه طول میکشد؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
03 دی 1398

ایمپلنت دندان چند جلسه طول میکشد؟

ایمپلنت دندان چند جلسه طول میکشد؟ کسانی که قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارند، سوال آن ها این است که در چند جلسه کاشت دندان انجام می شود. در جواب به این سوال بایستی گفت که کاشت ایمپلنت دندان بسته به روش انتخابی برای کاشت و نوع درمان انتخابی توسط متخصص ایمپلنت می تواند در طی چند مرحله انجام شود.

فهرست محتوای صفحه :

روند کلی کاشت دندان به این صورت است که ابتدا کاشت پایه ایمپلنت انجام شده و سپس برای ایمپلنت کاشته شده روکش تهیه می شود. بنابراین به طور معمول نیاز به دو جلسه می باشد که در روش های مدرن امروزی بسته به شرایط بیمار حتی به یک جلسه هم می رسد.

مرحله ابتدایی شامل کاشت فیکسچر ایمپلنت و در مرحله دوم ساخت و نصب روکش برای ایمپلنت کاشته شده. در افراد با شرایط مختلف و روش های مختلف بکار رفته مراحل و زمان کاشت تفاوت هایی دارد.
ایمپلنت دندان چند جلسه طول میکشد

تعداد جلسات کاشت ایمپلنت دندان چگونه است؟

روش انتخابی در تعیین جلسات کاشت ایمپلنت دندان بسیار موثر است. به عنوان مثال ممکن است تنها در یک جلسه درمانی و در زمان کمتر از یک ساعت کاشت دندان انجام شود. روش های مدرن امروزی نظیر کاشت ایمپلنت دیجیتالی و یا کاشت ایمپلنت پانچی در جلسات کمتر انجام می شود.

ممکن است کاشت دندان برای یک دندان باشد و یا آن که برای تعداد بیشتری از دندان ها کاشت ایمپلنت دندان انجام شود که در تعداد جلسات کاشت دندان تاثیرگذار است.

ایمپلنت دندان چند جلسه طول میکشد

بنابراین حداقل دو جلسه برای کاشت دندان لازم است، در یک جلسه بایستی پایه ایمپلنت کاشت شود و در جلسه دوم بایستی روکش تهیه شده برای ایمپلنت نصب گردد.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان چگونه است؟

کاشت دندان در دو مرحله کلی انجام می شود، مرحله کاشت پایه تیتانیومی و سپس کاشت روکش دندان. در کاشت پایه ایمپلنت اگر نیاز به درمان های تکمیلی نظیر پیوند استخوان و درمان های دیگر باشد، به تعداد جلسات درمانی افزوده می شود.

در واقع با کاشت ایمپلنت دندان بایستی اتصال محکمی بین ایمپلنت و استخوان فک بیمار برقرار شود. این اتصال به چند ماه زمان نیاز دارد، در حالی که بیماران با بیماری هایی نظیر پوکی استخوان نیاز به مدت زمان بیشتری برای این امر هستند. پس از برقراری اتصال محکم بین پایه ایمپلنت و استخوان فک، روکش دندان بر روی پایه تعبیه می شود.

روش های مختلفی برای درمان و کاشت دندان ابداع گردیده است که درمان را دقیقتر و با درصد موفقیت بالاتر می توان انجام داد. روش های کاشت دندان سنتی همراه با خونریزی ها و درد بیشتری برای بیمار بود که با ابداع روش های جدید این امر بسیار کاهش یافته است.

از روش های مدرن امروزی می توان به ایمپلنت پانچی که به کاشت ایمپلنت بدون درد و خونریزی مشهور است، اشاره نمود. در این روش با پانچ کردن لثه و جایگذاری ایمپلنت درون آن کاشت دندان انجام شده که صدمه ای به بافت لثه وارد نمی شود و استفاده از روش های دیگری نظیر ایمپلنت دیجیتالی کمک شایانی که سهولت کاشت و افزایش سرعت عمل برای درمان کرده است.

مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی

برای درمان های کاشت دندان می توانید به دندانپزشکی دکتر سعید کریمی مراجعه نمایید. در این مرکز درمانی از به روز ترین روش های کاشت دندان استفاده می شود. استفاده از متریال با کیفیت برای کاشت ایمپلنت دندان و ارایه روش های نوین دندانپزشکی از خدمات این مرکز دندانپزشکی است. این مرکز مجهز به مرکز ساخت روکش های دندانی سه بعدی (کد کم) بوده که می توان زیباترین روکش های ندانی را به این وسیله تهیه نمود.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.