سینوس لیفت
1 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
16 مهر 1398

جراحی سینوس لیفت

سینوس لیفت یکی از درمان های تکمیلی در زمینه کاشت ایمپلنت دندان است. دکتر سعید کریمی در راستای کاشت ایمپلنت دندان تخصصی انواع جراحی های سینوس لیفت را با کیفیت بالا در تهران انجام می دهند.

فهرست محتوای صفحه :

جراحی سینوس لیفت چیست؟

سینوس قسمتی از مجرای تنفسی است که بالای فک قرار دارد و جهت درمان ایمپلنت دندان درمانهای سینوسی لازم است. با کشیدن دندانهای فک بالا سینوس بزرگتر می شود که منجر به کاهش سطح استخوان در فک بالایی می شود. این امر در کاشت ایمپلنت دندان مشکلاتی را ایجاد می کند. زیرا جهت موفقیت ایمپلنت دندان و پیوند آن با استخوان فک وجود استخوان کافی ضروری است. جهت حل این مشکل دندانپزشکان از جراحی سینوس لیفت استفاده می کنند. روش سینوس لیفت با تزریق موادی کمبود استخوان در فک بالا را جهت کاشت ایمپلنت دندان جبران می کنند.

کاهش حجم استخوان به دلیل تحلیل استخوان مخصوصا در غیاب طولانی مدت دندان ها و یا کیفیت پایین استخوان جایگذاری ایمپلنت های دندان را با مشکل مواجه می سازد. بالا بردن سینوس روشی استاندارد جهت حل این مشکلات است.

تماس با ما: 88888590-021/88884546

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

جراحی سینوس لیفت باز و بسته

جهت درمان سینوس لیفت دو روش سینوس لیفت باز و بسته استفاده می شود.

مواد مورد استفاده در سینوس لیفت بسته نوع درمان پیش گرفته شده قسمتی از استخوان فک یا حتی لگن و یا مواد مصنوعی نظیر پودر استخوان می باشد.

نحوه درمان سینوس چگونه است؟

در درمان سینوس لیفت از قسمت تحتانی سینوس با تزریق پودر استخوان باعث بالا کشیدن سینوس می شود. جهت درمان های سینوس لیفت انجام تست های سی تی اسکن لازم است. سینوس لیفت هم به دو صورت باز و بسته انجام می گیرد که انجام هر یک از این مدل ها بستگی به مقدار استخوان تحلیلی در فک بیمار دارد.

کاشت دندان پس از مراحل فوق بخوبی قابل انجام است. لازم به ذکر است برای ثبات و موفقیت درمان ایمپلنت نیاز به وجود استخوان کافی در فک بیمار است. همه ی نکات فوق را دندانپزشک با آزمایشات و گرفتن تصاویر از فک و دهان بیمار بدست می آورد. عدم ثبات دقیق ایمپلنت علاوه بر عدم موفقیت کاشت دندان، مشکلات عفونتی نیز ایجاد می کند.

مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی با آخرین تکنولوژی های روز دنیا و مواد و تجهیزات مدرن اقدام به انواع جراحی های کاشت دندان تهران می نماید.

انواع روشهای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به روش معمول

در روش کاشت ایمپلنت دندان متداول محدودیتی جهت کاشت وجود ندارد و میزان استخوان موجود در موضع به حد کافی است که کاشت به روش استاندارد صورت می گیرد. میزان ارتفاع مناسب استخوان 12 میلیمتر می باشد ولی جاهایی که فشار کم باشد میزان حداقل ارتفاع 9 میلیمتر می باشد.

ایمپلنت دندان به روش سینوس لیفت بسته

اگر میزان استخوان لازم جهت کاشت ایمپلنت دندان حداکثر تا 2 میلیمتر کمتر باشد دراین مواقع بایستی از روش سینوس لیفت بسته استفاده شود بطوریکه با تجهیزاتی همچون دریل استخوان تا زیر سینوس دریل شده و سپس با تزریق پودر استخوان وارد مجرا می شود که این پودر باعث جبران میزان کمبود استخوان شده و سپس کاشت ایمپلنت دندان صورت می گیرد. دقت شود در این روش از آنجایی که امکان دید غشای سینوس نیست ممکن است دراثر برخورد تجهیزات با سینوس و پاره شدن منجر به عفونت شد که دندانپزشک این موارد را در نظر می گیرد. اگر از پودر استخوان استفاده شود و غشای سینوس پاره نشود و استخوان کافی اطراف ایمپلنت ایجاد شود واین استخوان ایجاد شده جهت ثبات و ماندگاری ایمپلنت دندان کافی باشد مشکلی به وجود نمی آید. از مزیت های روش جراحی سینوس بسته انجام عمل در محدوده کم و نیاز کمتر به مراقبت پس از عمل، به صرفه تر بودن و زمان کمتر را می توان نام برد. که البته محدود بودن تعداد دندانها در این روش (فقط برای یک دندان) و غیر قابل پیش بینی بودن از معایب روش بسته است.

جراحی سینوس لیفت
جراحی سینوس لیفت

ایمپلنت به روش جراحی سینوس لیفت باز

در کاشت ایمپلنت دندان به روش جراحی سینوس لیفت باز وجود حداقل 5 میلیمتر استخوان لازم است. پزشک در این روش با دسترسی به محل سینوس، سینوس را به سمت فوقانی انتقال داده و موضع مورد نظر را با پودرهای مورد نیاز پر کرده و سپس غشای محافظ هم بکار می برد. ایمپلنت دندان در این روش بلافاصه پس از جراحی و پیوند استخوان در موضع مورد نظر قرار می گیرد که البته در بعضی از مواقع پس از 2 تا 3 ماه نیز کاشت ایمپلنت دندان انجام می شود. این میزان تاخیر منجر به ثبات بیشتر ایمپلنت دندان می شود. از مزیت های روش سینوس لیفت باز امکان ایجاد ارتفاع مناسب برای استخوان بدون هیچ محدودیتی است. در ضمن دراین روش همان مراحل ابتدایی جراحی می توان میزان موفقیت را پیش بینی کرد.

ایمپلنت دندان درمان  سینوس لیفت

کاشت تاخیری ایمپلنت پس از مرحله جراحی سینوس لیفت باز

زمانی که میزان استخوان موضع مورد نظر خیلی کم باشد که معمولا کمتر از 5 میلیمتر و یا کیفیت استخوان موضع پایین باشد از روش تاخیری کاشت ایمپلنت استفاده می شود. در روش کاشت ایمپلنت تاخیری کاشت پس از 6 تا 10 ماه صورت می گیرد که این زمان تاخیر منجر ایجاد قابلیت مناسب در استخوان جهت کاشت ایمپلنت است.

جراحی سینوس لیفت

مراقبتهای بعد از سینوس لیفت:

مراقبتهای بعد از سینوس لیفت امری ضروری است. پس از جراحی جهت از بین بردن درد و التهاب احتمالی نیاز به مصرف آنتی بیوتیک می باشد. عفونت ایجاد شده و یا تورم و خونریزی پس از جراحی امری قابل کنترل است و جای نگرانی ندارد. در این مواقع بیمار با تجویز پزشک آنتی بیوتیک هایی را مصرف می کند.

انواع جراحی سینوس لیفت باز و بسته در تهران در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی انجام می شود.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

حسن زاده 20 اسفند 1402

سلام من درمان سینوس لیفت یه هفته است که انجام دادمه. ولی درد و تورم در ناحیه دارم باید چیکار کنم؟

مدیر 20 اسفند 1402

برای برطرف کردن درد و تورم در ناحیه ی مورد جراحی می توان مصرف دارو و آنتی بیوتیک را انجام داد. شما باید با مراجعه به دندانپزشک شرایط خود را شرح داده تا او داروهای مورد نیاز شما را تجویز نماید.

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.