مراقبت های بعد از ایمپلنت و سینوس لیفت
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
25 شهریور 1398

مراقبت های بعد از ایمپلنت و سینوس لیفت

مراقبت های بعد از ایمپلنت و سینوس لیفت امری ضروری است. در این نوشتار به بیان روش های مرسوم جهت این امر می پردازیم. یکی از درمان های مرسوم در کاشت دندان، سینوس لیفت است. مراقبت های بعد از ایمپلنت و سینوس لیفت انجام شده برای بالا رفتن عمر درمان کاشت ایمپلنت ضروری و حساس است. زمانی که دندان های فک بالا کشیده شود، سینوس رشد کرده و میزان استخوان موجود در فک بالا برای کاشت ایمپلنت دندان کاهش می یابد. در چنین مواردی بایستی از درمان های سینوس لیفت و تزریق استخوان در موضع برای کاشت ایمپلنت دندان استفاده کرد.

فهرست محتوای صفحه :

با کشیدن دندانهای فک بالا سینوس بزرگتر می شود که منجر به کاهش سطح استخوان در فک بالایی می شود. این امر در کاشت ایمپلنت دندان مشکلاتی را ایجاد می کند.
مراقبت های بعد از ایمپلنت و سینوس لیفت

در سینوس لیفت برای فراهم آوردن حجم استخوان کافی جهت کاشت ایمپلنت دندان از تزریق استخوان استفاده می شود. در درمان سینوس لیفت با تزریق استخوان 2 تا 20 میلیمتر به ارتفاع استخوان موجود در فک بالا افزوده می شود.

مراقبت های بعد از ایمپلنت و سینوس لیفت چگونه باشد؟

اتصال سینوس به مجرای تفسی باعث می شود در ابتدای درمان میزانی ترشحات از بینی و پشت حلق خارج شود که موقتی بوده و جای نگرانی ندارد. حتی ممکن است میزانی تورم در ناحیه ایجاد شود که همه این موارد زودگذر بوده و جای نگرانی ندارد.

اما بعد از جراحی ایمپلنت و سینوس لیفت چه کنیم؟

  • برای کاهش درد و کبودی ها در موضع کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • سعی شود از ایجاد فشار به موضع در اثر عواملی همچون عطسه و ... جلوگیری شود.
  • مواد و تجویزات دندانپزشک را رعایت نمایید.
  • آنتی بیوتیک و قطره تجویزی توسط دندانپزشک(کوآموکسی کلاو و آنتی هیستامین و ...) طبق برنامه مصرف شود.
مراقبت های بعد از ایمپلنت و سینوس لیفت

جراحی سینوس لیفت چه عوارضی دارد؟

درمان و جراحی سینوس ممکن است عوارضی زودگذر را داشته باشد که جای نگرانی نداشته و با مراقبت های بعد از ایمپلنت و سینوس لیفت و به مرور زمان برطرف می شوند. از جمله این عوارض می توان موارد زیر را نام برد:

  • سینوس دچار عفونت شود، بله هر جراحی امکان ایجاد عفونت را داشته و این جراحی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با مصرف آنتی بیوتیک ها ایم مورد درمان می شود و جای نگرانی نیست.
  • ورم و کبودی موضع و زیر چشم، این مورد نیز جای نگرانی نداشته و دلیلش آسیب به عروق خونی است و به مرور زمان حل می شود، استفاده از کمپرس آب یخ بسیار در این مورد راه گشا است.
  • اتصال نکردن ایمپلنت با استخوان تزریقی، در این مورد بایستی با دندانپزشک متخصص خود تماس و درمان ادامه یابد.
  • ....

جراحی سینوس لیفت یکی از پیشرفته ترین روش های درمانی کاشت دندان محسوب می شود که بایستی بیماران در اولین گام با انتخاب یک دندانپزشک متخصص ایمپلنت خوب اقدام به درمان نمایند. دکتر سعید کریمی یکی از مجرب ترین متخصصین در زمینه کاشت دندان در تهران محسوب می شوند که انواع درمان های کاشت دندان من جمله سینوس لیفت را با کیفیت بالا عرضه می نماید. بعد از کاشت بایستی بیمار مراقبت های بعد از ایمپلنت و سینوس لیفت را طبق دستورالعمل تجویزی دندانپزشک رعایت نماید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.