آیا روکش دندان درد دارد
1 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
27 اردیبهشت 1397

آیا روکش دندان درد دارد

آیا روکش دندان درد دارد؟ این سوالی است که بسیاری از کسانی که قصد استفاده از روکش دندان را دارند در ذهن خود داشته یا با مراجعه به دندانپزشکان از آنها در رابطه با عوارض روکش دندان می پرسند.

در پاسخ به این افراد بایستی متذکر شد درمان روکش دندان نیز مانند سایر روشهای درمانی دندانپزشکی نیازمند مراقبت های بعد از درمان و دقت در زمان درمان می باشد. به همین دلیل به استفاده کنندگان روکش دندانی توصیه می شود پس از استفاده از روکش در دوره های معینی به دندانپزشک جهت معاینه مراجعه کنند. ولی در پاسخ کلی بایستی به استفاده کنندگان از روکش دندانی گفت که روکش دندان در صورت رعایت مراقبت های لازم دردی را برای بیمار ایجاد نمی کند.

فهرست محتوای صفحه :

روکش دندان نیاز به بی حسی دارد؟

در زمان روکش دندان اولین گامی که انجام می شود، بی حس کردن دندان است، زیرا اجزاء روکش در تماس بافت ها نظیر لثه می تواند دردهای موضعی در هنگام نصب را ایجاد کند. از این رو برای کاهش دردهای احتمالی برای بیمار از بی حس کردن دندان استفاده می کنند. این در حالی است که دندان ممکن است در مراحل قبلی عصب کشی شده باشد.

فشار بیش از حد به روکش، عصب کشی ناموفق، عفونت ها و بیماری های لثه و ... می تواند عامل تیر کشیدن دندان روکش شده باشد. بکارگیری صحیح روکش دندان توسط فرد و نصب مناسب آن می تواند شرایط مناسبی را برای دندان فراهم آورد.

آیا پس از نصب روکش دندان درد ایجاد میشود؟

برای پاسخ به این سوال و پیشگیری از این امر ادامه مقاله را مطالعه کنید.

روکش دندان

دردهای احتمالی روکش دندان ناشی از چیست؟

روکش جایگزاری شده بر دندانهای فرد بایستی از تناسب با سایر دندانها از نظر ابعادی برخوردار باشند که در صورت عدم تناسب مشکلاتی را برای بیمار به وجود می آورد. اگر روکش دچار لق شدگی شد در این مورد خاص بایستی به دندانپزشک جهت ترمیم و رفع لق شدگی روکش دندان مبادرت کرد. روکش های دندانی نیز دارای عمر مشخص هستند و بایستی پس از دوره ای مشخص اقدام به ترمیم آنها نمود. دردهای ناشی از عصب کشی ناموفق، عفونت های احتمالی و ... را بایستی نزد دندانپزشک متخصص درمان نمود.

پس از استفاده از روکش تا زمانی که سیستم دهانی فرد به روکش عادت نماید ممکن است حساسیت هایی در فرد نسبت به سرما و یا گرما ایجاد شود که جای نگرانی نداشته و بمرور زمان این حساسیت ها برطرف می شوند. لازم به ذکر است که بین انواع روکش های دندانی تفاوت هایی وجود دارد که در ماندگاری آن تاثیر فراوان دارد. روکش های دندانی سرامیکی و روکش های زیرکونیا از دسته روکش های جدیدی هستند که هم زیبایی مناسب را دارند و هم از نظر استحکام بسیار مناسب هستند که البته روکش های زیرکونیا از نظر استحکام دارای برتری هستند.

بنابراین کسانی که از روکش های دندانی استفاده می کنند بایستی در رعایت بهداشت و استفاده از مسواک و نخ دندان برای دندان روکش شده توجه لازم را داشته باشند.

بهترین دندانپزشک برای روکش دندان در تهران کیست؟

روکش دندان بایستی زیبایی و استحکام را برای دندان های فرد فراهم آورد. بنابراین استفاده از فناوری های نوینی نظیر کد کم در ساخت سه بعدی روکش های دندانی بسیار مهم بوده و دندانپزشکان معتبر اقدام به ساخت با این فناوری می نمایند. دکتر سعید کریمی متخصص زیبایی دندان از مجهزترین مرکز کد کم در تهران برای ساخت انواع روکش های دندانی می نمایند. انواع روکش های زیرکونیا و سرامیکی و یا فلزات دیگر در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی برای بیماران فراهم می شود.

نظرات کاربران

رضا شفیعی 18 آبان 1402

سلام برای جلوگیری از درد روکش های دندانی چه کنیم؟

مدیر 18 آبان 1402

سلام. امکان درد در روکش های دندانی که با موفقیت نصب شده اند، بسیار کم است. با این وجود بعد از نصب روکش، بیمار باید مراقبت های لازم را انجام دهد. مسواک زدن روزانه، استفاده از نخ دندان، جلوگیری از فشار بیش از حد به روکش و ... از جمله مواردی است که باید بیمار رعایت کند.

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.